niedziela, 27 września 2015

Ciasto francuskie z pieczarkami i cebulą

Ciasto francuskie z pieczarkami
Kolejne bardzo proste i smaczne danie -  ciasto francuskie z pieczarkami i cebulą. Przygotowałam je wczoraj na kolację. Co prawda nie zrobiłam je sama,  lecz kupiłam w jednym z dyskontów.  Wielokrotnie  już je wypróbowałam i mogę  z cała pewnością powiedzieć, że jest  delikatne i kruche oraz  bardzo smaczne. Wystarczy niewiele czasu,żeby kolacja zrobiła się bardziej wykwintna. Sami zobaczcie.


Co jest potrzebne:

* opakowanie ciasta francuskiego

* tłuszcz do smażenia (ja stosuję margarynę Kasię)

* cebula

*pieczarki

* sól i pieprz do smaku

* żółtko lub mleko do posmarowania ciasta przed pieczeniem

Wykonanie:

ciasto francuskie z pieczarkami


* należy pokroić cebulę i pieczarki

*  następnie podsmażyć warzywa  na patelni przyprawiając do smaku solą i pieprzem

* przygotować ciasto francuskie nacinając je jak na zdjęciu nr 4

* wyłożyć na ciasto przestudzony farsz 

* formować warkocz (zdjęcie nr 6,7,8)

* posmarować ciasto roztrzepanym żółtkiem

*włożyć do piekarnika i piec w temp. ok 170 stopni

* pieczemy je ok 20 min aż ciasto się zarumieni

Można  je jeść na ciepło lub zimno !

Jest bardzo smaczne !!!

To nie koniec pomysłów na przygotowanie potraw z ciasta francuskiego. Następne już wkrótce. A teraz wszystkim życzę:

SMACZNEGO! 



2 komentarze:

  1. Świetny pomysł z oplataniem ciastem francuskim smakowitego na sam widok farszu. Muszę wypróbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako farsz możesz użyć również jabłka czy brzoskwinie - będzie fajny deserek. Pozdrawiam 😊

      Usuń