poniedziałek, 12 października 2015

Ciasto trzyskładnikowe

Przepis jest banalnie prosty, dlatego robi furorę w internecie. Wystarczy około godziny na wykonanie tego deseru, który zaskoczy smakiem i prostotą nie jednego Naszego gościa.  Potrzebujemy jedynie trzech składników, a mianowicie: białą czekoladę, jajka  i twarożek kremowy. I to na prawdę wszystko. Opis wykonania znalazłam w internecie na stylowych.



 SKŁADNIKI:

* 3 jajka

* 120g białej czekolady

*120g kremowego twarożku

WYKONANIE: 

 * oddziel białka od żółtek

* rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej

* twarożek wymieszaj z czekoladą 

* dodaj żółtka 

*całość dokładnie wymieszaj
 
*  ubij białka na sztywną pianę i dodaj do masy

* jeszcze raz dokładnie wymieszaj

* przełóż masę do wysmarowanej tłuszczem blaszki 

* piecz 15 min. w temp. 170 stopni Celsjusza

*potem zmniejsz temp. do 160 stopni i piecz przez kolejne 15 min. 

*po upieczeniu zostaw ciasto w piekarniku jeszcze na 15 min.

* wyciągnij je i pozostaw do wystudzenia


Ciasto nie jest wysokie, dlatego  kolejnym  razem upiekłam je z dwóch porcji.
Jak pokazuję poniższe zdjęcie znajomym, to twierdzą, że ciasto jest okrojone po bokach i upieczone w małej formie. Sama zastanawiam się,  jak je upieczono, skoro jest takie jasne. Piekłam je już kilka razy i nie ma takiej opcji by takie wyszło.
W przepisie zamieszczonym na stylowych brakuje informacji, co zrobić z żółtkami. Ja je dodałam do masy czekoladowo - twarożkowej. Innym razem piekłam ciasto bez żółtek i było trochę gorsze smakowo.
Dzięki Agacie - mojej koleżance z pracy uzupełniłam ten post o szczegóły, o których zapomniałam wcześniej wspomnieć. Bardzo ważny jest dobór twarogu. Musi być kremowy. Za trzecim bodajże razem kupiłam mascarpone (twarożek śmietankowo - kremowy) i ciasto na dole było bardziej zbite.



Może ktoś z Was piekł już to ciasto i zechce podzielić się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Zapraszam do dyskusji i życzę SMACZNEGO!!!





2 komentarze:

  1. Your mode of telling thhe whole thinhg in this article is actually
    good, all be able to simply be aware of it, Thanks a lot.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi to all, how is everything, I think every one is getting more from this site, and
    your views are nice designed for new viewers.

    OdpowiedzUsuń