wtorek, 22 marca 2016

Pyszne ciasteczka zbożowe

Ostatnio mam "małego kręciołka" na wszystko naturalne, EKO:  eko- dekoracje, eko - jedzenie, eko - kosmetyki.
Bardzo chciałam przygotować ciasteczka takie właśnie ekologiczne, dietetyczne. Kupiłam więc wszystkie niezbędne produkty i przystąpiłam do pracy. Trochę pokombinowałam, zanim wyszedł taki efekt jak na zdjęciach.

POTRZEBUJEMY:
*płatki owsiane,
*ziarna lnu, sezamu, słonecznika, amarantusa,
*wiórki kokosowe
*żurawinę
*syrop z agawy
*masło
*czekoladę
*odrobinę mleka


WYKONANIE:
*mieszamy wszystkie suche produkty,
*w kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę, do której dodajemy masło i syrop z agawy                       oraz odrobinę mleka,
*do rozpuszczonej masy wsypujemy suchą mieszankę,
*mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji,
*wykładamy równomiernie na blaszkę, wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia, 
*odstawiamy w chłodne miejsce.


Na początku miały być niskokaloryczne - wykonane tylko przy użyciu produktów suchych, masła i syropu. Niestety słabo się związały. I dlatego trochę z oszczędności i obawy o zbyt dużą słodycz (syrop z agawy jest dość drogi i jak dla mnie bardzo słodki) postanowiłam je połączyć czekoladą. Ostatecznie zmodyfikowałam przepis, który w efekcie końcowym wygląda jak ten napisany powyżej. 
Ciasteczka wyszły naprawdę pyszne. Z całego serca mogę je polecić. 

SMACZNEGO:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz