wtorek, 19 kwietnia 2016

Delikatny deser z nasionami chia i owocami

Oszalałam na punkcie nasion chia (inaczej nasion szałwii hiszpańskiej). Poleciła mi je moja koleżanka, jej z kolei - trener personalny, który podkreślał ich znaczenie w codziennej diecie. 
Zachęcona, postanowiłam je kupić i spróbować. No  i się zakochałam. Dodaję je do wielu potraw: sałatek, kanapek, ciasta czy innych deserów.  Jadam je również na sucho, ot tak po prostu łyżeczką. Przyjemnie "chrupią" w buzi. Są bogate w składniki  odżywcze i mają małą ilość kalorii.  



SKŁADNIKI:

*puszka mleka kokosowego (400 ml)
*jak kto woli - cukier do maku, syrop z agawy lub ksylitol
*aromat waniliowy lub cukier waniliowy
*3 łyżki nasion chia
*owoce
*kakao wg uznania

WYKONANIE:

*do mleka kokosowego wsypujemy cukier lub inny preparat słodzący, dodajemy wanilię i mieszamy mikserem
*następnie dodajemy nasiona i ponownie mieszamy
* na noc wstawiamy  do lodówki
*kroimy  lub zmiksujemy owoce
*układamy w pucharkach
  z kiwi
z granatem
 z papają
z jagodami
 z kakao 

Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł i rzeczywiście wyglądają fantastycznie:-) Nasion chia jeszcze nie wypróbowałam, ale może czas najwyższy???
    Dzięki za inspirację:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem szczerze, że chia używam również do posypywania kolorowych kanapek. Pozdrawiam i dziękuję za miłe odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń