środa, 27 kwietnia 2016

Sernik z makiem

Ciasto lub torcik "piegusek" któż o nich  nie słyszał. To po prostu ciasto z makiem. Ja postanowiłam troszkę je ulepszyć i przygotować ulubione ciasto,  czyli sernik, tym razem z makiem. I w taki sposób powstał makowy sernik  czy inaczej sernik z makiem.


Bazą stał się stary przepis wyciągnięty z zeszytu mojej mamy. Spód jest idealny, pasuje do serników, jabłeczników, makowców.
Prezentowany powyżej przepis jest na dość dużą blaszkę. Ja natomiast kruchy spód wykonałam z połowy porcji. Myślę jednak, że spokojnie wystarczyłoby go  zrobić z 1/3 porcji (na blaszkę o wymiarze - 33cm/23cm).
Ale do rzeczy. Jak powstawał wspomniany makowy sernik.


Kruche ciasto

SKŁADNIKI:
*3 jajka
*1 kostka margaryny
* 1 szklanka cukru
*1/2 szklanki cukru + 1 łyżka octu
*1 mały proszek do pieczenia
*cukier waniliowy

WYKONANIE:
*ucieramy jaja, tłuszcz i cukier 
*dodajemy wodę z octem
*następnie dodajemy cukier waniliowy
*wsypujemy mąkę z proszkiem
*wykładamy ciasto na blaszkę wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia 
*pieczemy w temperaturze 0k. 170 stopni do lekkiego zrumienienia


Masa serowa

SKŁADNIKI:
*1 kg zmielonego sera
*200 ml śmietany 12%
*cukier waniliowy
*1 szklanka maku
*150 g cukru
*4 jajka
*1 budyń waniliowy lub śmietankowy

WYKONANIE:
*miksujemy ser, śmietanę, cukier, budyń 
*do  wymieszanej masy stopniowo dodajemy po jednym żółtku ciągle mieszając
*wsypujemy mak
*na koniec dodajemy pianę z ubitych białek 
*mieszamy delikatnie 
*wykładamy masę na wcześniej podpieczony i wystudzony spód


SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz