piątek, 22 kwietnia 2016

Metamorfoza kuchni. Jak przemalować meble kuchenne?

Jak odświeżyć kuchnię, tanim kosztem, nie kupując nowych mebli? To pytanie dręczyło mnie od dłuższego czasu. Postanowiłam odmalować moje stare meble, na mój ulubiony kolor - biały. Jak zadecydowałam, tak też zrobiłam. 


Jak to zrobiłam, a właściwie zrobiliśmy z mężem, napiszę pokrótce. Najpierw poszperałam trochę w internecie.  Szczerze mówiąc nie znalazłam zbyt dużo materiałów dotyczących odnowy laminowanych mebli. Postanowiliśmy poeksperymentować. 

Wcześniej jednak przemalowałam krzesła i wymieniłam im poszycia.



Metamorfoza mebli krok po kroku:
KROK 1 Po odkręceniu frontów - zerwaliśmy laminaty.
KROK 2 Lekko zmatowiliśmy powierzchnię.
KROK 3 Odtłuściliśmy poszczególne elementy.
KROK 4 Kilkukrotnie pomalowaliśmy fronty.
KROK 5 Przykręciliśmy fronty i nowe uchwyty.


Małe uwagi:
Rzeczywiście pod laminatem jest płyta wiórowa. W   miejscach frezowania powierzchnia nie jest gładka (i   zupełnej gładzi według mnie nie uzyskamy-mi to nie przeszkadza).Malowałam farbą do drewna i metalu firmy   Tikkurila - Everal Aqua Semi Matt. 


I jeszcze kilka dodatków - zmiana lampy i baterii. I gotowe. Chociaż?! To jeszcze nie koniec. Trzeba jeszcze coś pozmieniać. Mam kilka pomysłów, które uda mi się mam nadzieję w najbliższym czasie wdrożyć w życie. 


Efekt końcowy nas zadowolił.. W tej chwili mamy zupełnie inną, można powiedzieć - nową kuchnię. Zachęcona wynikiem metamorfozy kuchni zabrałam się z mężem za przemalowywanie mebli mojej córki (też na biało). Efekt naszych prac mam nadzieję zobaczycie wkrótce. 

14 komentarzy:

  1. Takie zmiany lubię , też mam w planach malowanie mebli kuchennych bo od dłużnego czasu za mną ta myśl CHODZI ;) no ale bliżej Września jak nie będzie do godzin obiadowych dzieci :) w tedy WAŁEK zaszaleje ........Malowałam już meble BODZIOWSKIE i drzwi sosnowe ........a i u koleżanek 2 zestawy mebli pomalowałam :) bo się bały ..............Twój blog taki lekki , swojski dobrze się TU czuje jak zaglądam .........dla tego zostawiam swój ślad w końcu ;-) POZDRAWIAM wakacyjnie

    O to moje malunki mebli na ....
    PRZED http://deccoria.pl/galeria,id,118836,1,pokoj-przed-zmiana.html
    PO http://deccoria.pl/galeria,id,118839,1,pokoj-po-zmianach.html

    krynia9

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że Ci się podoba. Twoja metamorfoza też bardzo udana. Pozdrawiam jeszcze wakacyjnie. Trzymam kciuki za kolejne przemiany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio też przemalowałam meble kuchenne. Górę zrobiłam białą, a dół szary. Twoja kuchnia wyszła bardzo ładnie. Lubię podglądać takie metamorfozy na innych blogach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie podglądam czyjeś poczynania. Lubię szukać inspiracji. Moja kuchnia przeszła w ubiegłym tygodniu kolejny lifting i teraz jestem z niej bardziej zadowolona. Jeszcze coś dodam i będzie ok. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedzinki😊

      Usuń
  4. Uwielbiam oglądać takie metamorfozy a już w szczególności jeśli chodzi o kuchnię. Czasem człowiek sprawy sobie nawet nie zdaje jak niewielkim kosztem można odświeżyć nie do poznania stare, już przez każdego znudzone i ponure meble! Efekt naprawdę świetny. Krzesła z czerwoną kratką naprawdę fajnie wyglądają w połączeniu z nowymi meblami.
    Pozdrawiam:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia przeszła już kolejną metamorfozę. Jeśli masz ochotę, zapraszam na: http://katalog-inspiracji.blogspot.com/2016/09/kolejny-lifting-kuchni-ale-nie-ostatni.html#more.
      Krzesła też zmieniły swoją tapicerkę.
      Czasami drobny lifting może zdziałać cuda.
      Dziękuję za miłe słowa i serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Myślę,że doskonale sobie poradziłaś z tymi meblami. My przymierzamy się do gruntownego remontu kuchni. Planujemy zakup mebli z http://www.meblejanas.eu/, ale jeszcze wahamy się miedzy 2 modelami. Podoba mi się, że dopasowują meble do przestrzeni, zwracają uwagę na szczegóły i przede wszystkim dają gwarancję doskonałej jakości. Co sądzisz o oświetleniu mocowanym do mebli? Rozważam również tę opcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oświetlenie zintegrowane z meblami to bardzo fajne rozwiązanie. Światło buduje klimat i sprawia, że meble wyglądają dostojniej.
      Życzę Wam wytrwałości przy remoncie.
      ps. moja kuchnia przeszła kolejny lifting i dzisiaj wygląda już inaczej (http://katalog-inspiracji.blogspot.com/2016/09/kolejny-lifting-kuchni-ale-nie-ostatni.html).
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Kto by pomyślał, że wystarczy zmiana koloru i już kuchnia będzie wyglądać bardziej stylowo :) Efekt super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tego czasu kuchnia uległa już kolejnemu liftingowi.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  7. Jestem pod wrażeniem tej metamorfozy. Jutro idę do sklepu po farby i zajmę się swoją kuchnią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takiej przytulnej kuchni aż chęci przychodzą do częstego gotowania :) Super wystrój!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tego czasu kuchnia przeszła kolejny lifting i dzisiaj wygląda już inaczej.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń