niedziela, 17 kwietnia 2016

Śmietanowiec truskawkowy i czekoladowo - kawowy

Oj wzięło mnie na słodkie - na to zdrowe (mniej kaloryczne) i niekoniecznie zdrowe (trochę tuczące). Ale tak czasami sobie myślę , czym byłoby życie , gdybyśmy  musieli sobie odmawiać i odmawiać, po to tylko,  żeby zachować szczupłą sylwetkę.
Na imieniny mojego męża przygotowałam tego samego dnia dwa śmietanowce - jeden truskawkowy a drugi czekoladowo - kawowy. Nie zajęło mi to zbyt dużo czasu.




BISZKOPT


Składniki:
*5 jajek
*szczypta soli
*165 g cukru
*125 g mąki tortowej
*50 g mąki ziemniaczanej
*łyżeczka proszku do pieczenia


WYKONANIE:

 *mieszamy wszystkie suche składniki i przesiewamy przez sito
*białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywno
*stopniowo dodajemy cukier do momentu aż masa zgęstnieje
*dodajemy żółtka i dalej ubijamy
*na koniec dosypujemy przesiane mąki i delikatnie mieszamy
* przelewamy masę do blaszki
*wkładamy blaszkę, do wcześniej rozgrzanego do 165 stopni piekarnika
*pieczemy ok. 45 min.
*po upieczeniu wyciągamy blaszkę i dwukrotnie spuszczamy ją z wysokości kilkudziesięciu cm na przygotowaną deskę - dzięki temu biszkopt nie opada. 

KREMY

krem truskawkowy

SKŁADNIKI:
*2 kremówki (po 330ml)
*2 galaretki truskawkowe
*serek mascarpone
*mrożone lub świeże truskawki (500g)
*nasiona chia do ozdoby


WYKONANIE:
*ubijamy śmietanę
*miksujemy truskawki na jednolita masę
*gotujemy galaretki w małej zawartości wody ok 0.5 szkl. wody
*łączymy serek z masą truskawkową, następnie dodajemy śmietanę, na koniec stopniowo dolewamy przestudzoną galaretkę

MASA GOTOWA!


krem czekoladowo - kawowy (brzdąc)

SKŁADNIKI:
*2 lub 3 kremówki (po 330ml)
*śmietanfix (wg garmatury)
* 2 -3 łyżek kakao
*1 łyżeczka naturalnej kawy
*cukier do smaku

WYKONANIE:
*śmietanę ubijamy z cukrem 
*stopniowo dodajemy śmietanfix
*na koniec dodajemy kakao i kawę
UWAGA - pilnujcie, żeby śmietana się nie przebiła


Upiekłam jeden biszkopt, który przekroiłam na 3 części. Dwie części wykorzystałam do ciasta truskawkowego, jedną część do czekoladowo - kawowego. Następnie wyłożyłam masy na ciasto i bardzo skromie je przyozdobiłam (ciasto truskawkowe - nasionami chia a ciasto czekoladowo - kawowe - kakaem). Śmietanowce są bardzo proste w wykonaniu ale jednocześnie bardzo smaczne, delikatne i niemdlące.

Serdecznie polecam i życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz