czwartek, 23 czerwca 2016

Agrestowiec

Sezon na agrest już się zaczął. W związku z tym polecam moje ulubione ciasto  - połączenie ciasta ze śmietaną i kwaskowatym agrestem. Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy. Agrestowiec jest bardzo delikatny. Przygotowałam go dzisiaj dla mojego taty z okazji Dnia Ojca.

Składniki:

biszkopt
*4 jajka
*1,5 łyżki ciepłej wody
*3/4 szklanki cukru
*1/2 szklanki maki tortowej
1/2 szklanki kartoflanki
*1 łyżeczka proszku do pieczenia


masa agrestowa
*1 litr kompotu z agrestu 
*2 budynie śmietankowe


masa śmietanowa
*440 ml kremówki (śmietany 30% )
*1 serek mascarpone
*cukier  według uznania

Wykonanie:

*białka oddzielamy od żółtek
*miksujemy białka razem z wodą
*dodajemy porcjami cukier pod koniec ubijania 
*następnie dodajemy żółtka i dalej ubijamy
*wsypujemy przesiane mąki i proszek do pieczenia i delikatnie mieszamy masę
wylewamy na blaszkę i pieczemy w temp. ok. 175 - 180 stopni
*po upieczeniu biszkoptu wyjmujemy blaszkę z piekarnika i spuszczamy ją  z wysokości 20 cm na blat stołu
*zostawiamy biszkopt do wystudzenia
*gotujemy kompot agrestowy
*rozpuszczamy budynie w  3/4 szklanki płynu 
*rozmieszane budynie wlewamy do kompotu - szybko mieszamy
*jeszcze ciepłą masę wylewamy na ciasto
*ubijamy śmietanę z cukrem i serkiem mascarpone na gęstą masę, którą następnie przyozdabiamy wystudzone ciasto

Uwagi:
*można użyć kompotu ze słoików
*cukier puder dodajemy do kremu wg uznania (jeśli ktoś lubi słodsze desery to oczywiście dosypuje więcej)
*do śmietany zamiast serka możemy dodać śmietanfix


SMACZNEGO!


Dziękuję wszystkim, którzy zaglądają tutaj i towarzyszą mi w moim codziennym życiu czytając i zostawiając komentarze. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem i pozostaw ślad, że tu byłeś. Twoje zdanie jest dla mnie niezmiernie ważne i cenne. Serdecznie pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. nie ma jak przepisy naszych Mam :) pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak też tak myślę. Moja mama ma takich zeszytów chyba 12. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam

      Usuń