czwartek, 9 czerwca 2016

Truskawka w roli głównej

Kto z Was ma już dość truskawek? Ja na pewno jeszcze nie. Dlaczego więc ich nie wykorzystać w letnie upalne dni. Wczoraj iście plażowa pogoda więc chcąc schronić się przed upałem, zabrałam się w domu do pracy i powstały trzy pomysły kulinarne z truskawką w roli głównej.

Deser lodowy 

Choć nie przepadam za lodami, te prezentowane powyżej  przypadły mi bardzo do gustu. Przede wszystkim składają się z trzech sadników. Mają jak dla mnie idealną konsystencję. Smakują trochę jak sorbet, trochę jak lody. Nawet jak się rozpuszczą są gęste. 
Mniam, mniam...

Składniki:
*200 ml kremówki (śmietany 36% - Mleczna Dolina)
*ok. 1 kg truskawek 
*puszka mleka skondensowanego słodzonego

Wykonanie:
* ubijamy ok. 200 ml śmietany i mleka
*rozdrabniamy truskawki blenderem
*obie masy  mieszamy ze sobą
*przelewamy do ozdobnych foremek (moje są w kształcie babeczek)
*wkładamy do zamrażalnika 

Woda z owocami
Składniki:
*woda mineralna lub inna 
*kilka truskawek 
*3 plasterki cytryny
*kilka plasterków kiwi

Ciasto z truskawkami

forma okrągła - śr. 26 cm


Składniki:
*600 g truskawek
*4 jajka
*100 g
*szczypta soli
*100 g mąki
*opakowanie cukru waniliowego
*240 ml mleka
*30 g roztopionego masła
*cukier puder

Wykonanie:
*formę smarujemy margaryną - "Kasią"
*następnie obsypujemy  tartą bułką
*wykładamy truskawkami
*jaka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym oraz z solą
*dosypujemy mąkę i dalej mieszamy
*wlewamy mleko a następnie roztopione, przestudzone masło
*całość mieszamy i wylewamy do formy
*pieczemy ok. 40 - 45 min. w temp. 180 stopni
*dekorujemy cukrem pudrem

 SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz