środa, 27 lipca 2016

Lawenda - zapach i smak lata

Lawenda (Lavandula L.), o której pisałam już TUTAJ to roślina, która kojarzy mi się z latem, wypoczynkiem, spokojem, relaksem oraz pięknem. Posiada szerokie właściwości lecznicze, wpływa korzystnie na urodę. Roślina ta ma bardzo przyjemny zapach i charakterystyczne kwiaty  w kolorze od liliowego do fioletowego. Jej smak jest bardzo specyficzny, o czym przekonałam się pijąc herbatkę przygotowaną z jej kwiatków. Zachęcam do spróbowania tego jakże wyjątkowego, niezwykle aromatycznego i wyrazistego w smaku naparu.

lawenda
Składniki:
*kilka kwiatów lawendy 
*wrzątek
Przygotowanie:
*kwiaty wsypujemy do filiżanki i zalewamy wrzątkiem 
 *następnie przykrywamy spodeczkiem i zaparzamy ok. 10 min.
ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Lawendę w domu można wykorzystać na wiele sposobów. Możemy z niej przygotować:


*woreczki zapachowe (wystarczy suszoną lawendę umieścić w małych ozdobnych, lnianych woreczkach)


*herbatkę
lawenda

*cukier lawendowy (suszone kwiaty mieszamy z cukrem i umieszczamy w szczelnie zamkniętym słoiku na ok. 2 tygodnie)

*ozdoby (wianki, bukieciki itp.)
lawenda

lawenda

*mydło (suszone lub świeże kwiaty mieszamy z roztopionym, wcześniej startym na tarce mydłem glicerynowym, które następnie przelewamy do foremek)

*świece (resztki świec roztapiamy w garnuszku na ogniu, przelewamy do naczynia, w którym ułożyliśmy kwiaty i wstawiliśmy knot)
I na koniec trochę lawendowych migawek z mojego ogrodu:









A Wy jakie macie sposoby na wykorzystanie lawendy?

POZDRAWIAM:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz