sobota, 9 lipca 2016

Nektar z wiśni

Sezon na wiśnie już trwa. Są to jedne z lepszych polskich owoców. O zupie z wiśni już pisałam tutaj. Dzisiaj przepis na nektar, który się wykonuje z owoców i liści wiśni. Świeżo przeze mnie wykonany. Jeszcze nie zdążyłam wynieść buteleczek  do piwniczki. Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy. Sok/nektar jest wyśmienity. Można go pić rozcieńczając go wodą lub  dolewając do herbaty. Wielką zaletą nektaru jest to, że jest naturalny bez konserwantów. 
sok z wiśni na zimę

Składniki:

*80 wiśni
*200 liści wiśni
*2 kg cukru
*20 g kwasku cytrynowego
*6 szklanek wody
przetwory z wiśni

Wykonanie:

* w garnku gotujemy wodę, wydrylowane wiśnie i liście
*od momentu zagotowania w/w składników gotujemy jeszcze 15 min.
* przecedzamy
*do soku dodajemy cukier i kwasek cytrynowy
*gotujemy aż do rozpuszczenia cukru
*gotowy nektar przelewamy do buteleczek i natychmiast zakręcamy
*następnie buteleczki odwracamy dnem do góry
nektar z wiśni
Uwagi:
*nektaru nie trzeba pasteryzować
*z takiej proporcji udało się mi zrobić 7 butelek soku 
*butelki były po napoju Frugo
sok wiśniowy
sok z wiśni
 SMACZNEGO!



ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. Twoje zdanie jest dla mnie niezmiernie ważne i cenne. 
Serdecznie pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Aż ślinka cieknie Moniko :) taki nektar idealny na letnie gorączki z lodem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe odwiedzinki.
      Ps. Bloga zaczęłam pisać dzięki lekturze książki - "Niech się spełnią marzenia" (B. O Neal), a dzięki Tobie Agata chcę go rozwijać:)

      Usuń