sobota, 6 sierpnia 2016

Babka czekoladowa na winie

Ostatnio przypomniał mi się przepis na babkę czekoladową z winem. Uwielbiałam ją jeść za czasów studenckich. Wczoraj ją upiekłam a dzisiaj pozostało już po niej tylko wspomnienie. Po wielu latach wrócił do mnie jej smak. Jest pyszna i prosta w przygotowaniu. Z całego serca polecam:) Spróbujcie a się nie zawiedziecie:)

babka czekoladowa

Składniki:
*2 szklanki mąki
*1,5 szklanki cukru
*4 jajka
*3 łyżki kakao
*0,5 szklanki wina
1 kostka margaryny
*szczypta soli
*2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:
*blaszkę wykładamy papierem piekarniczym
* w rondelku rozpuszczamy margarynę, cukier, kakao i wino i odstawiamy do przestudzenia
*oddzielamy żółtka od białek
*żółtka dodajemy do przestudzonej masy - mieszamy
*z masy odlewamy pół szklanki i odstawiamy na później do udekorowania babki
 *wsypujemy  mąkę i proszek do pieczenia (miksujemy na zwolnionych obrotach)
*do białek dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę, którą dodajemy do masy - delikatnie mieszamy
*masę wylewamy do tortownicy i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni (pieczemy ok. 30 min.)
*po wyciągnięciu z  piekarnika,  ciasto polewamy czekoladową masą pozostawioną w szklance

Dobre rady:
*pozostawiona w szklance masę wylewamy jeszcze na cieple ciasto zaraz po wyjęciu z piekarnika

SMACZNEGO:)


ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. 
Serdecznie pozdrawiam :)

8 komentarzy:

  1. Babeczka wygląda przepysznie!!! Ojjjj zamarzyła mi się teraz:)
    Zapisuję przepis!
    uściski i udanej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz, jak Ci smakowała.Życzę smacznego😊Inspirującej i przyjemnej niedzieli😊Pozdrawiam serdecznie😊

      Usuń
  2. Wygląda pysznie! Nie ma to jak stare, sprawdzone przepisy! Zabieram Twój przepis, gdyż uwielbiam takie ciasta:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama ma 12 zeszytów z przepisami. Jest z czego czerpać. Życzę smacznego. Myślę, że się nie zawiedziesz. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny - Monika😊

      Usuń
  3. Jakie wino najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dowolne - według upodobania. Pozdrawiam i życzę smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam akurat wermut otwarty mize być ?

    OdpowiedzUsuń