środa, 10 sierpnia 2016

Drożdżowe rogaliki

Dzisiaj podaję przepis na rogaliki. Są proste i bardzo smaczne. Z talerza znikają szybciuteńko. Moja córka je uwielbia. A jeśli włączycie do ich przygotowań dzieci, zabawa będzie przednia.
Składniki:
*4 szklanki mąki
*1/4 szklanki ciepłego mleka
*2 jajka
*5 dag drożdży
1 kostka margaryny
 Wykonanie:
*łączymy ze sobą mąkę, jajka, drożdże i roztopioną i przestudzoną margarynę
*po dokładnym wymieszaniu składników formujemy kulę, którą wkładamy do miseczki (przykrywamy ściereczką) i umieszczamy w lodówce na  godzinę
*następnie dzielimy ciasto na 4 części
*każdą cześć rozwałkujemy na okrągły placek i dzielimy na trójkąty
*potem smarujemy je dżemem (ja użyłam dżemu porzeczkowego), powidłami, nutellą itp.
*trójkąty zwijamy tworząc rogaliki (zaczynamy od szerszej części do węższej)
*gotowe układamy na blaszce
*smarujemy je żółtkiem
*pieczemy w temp. 180 stopni ok. 15 minut
*po upieczeniu polewamy je lukrem lub obsypujemy cukrem pudrem
 Uwagi:
*z ciasta można też zrobić ślimaczki
*rogaliki można wypełnić dowolnym "farszem"
SMACZNEGO:)

ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. 
Serdecznie pozdrawiam :)

10 komentarzy:

  1. A ile drozdzy sypkich Jessica n8e ma swiezy chleb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chleba nigdy nie piekłam na suchych drożdżach. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. wow! dokładnie moja mama takie piekła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te rogaliki będą mi się dziś śnić po nocach!!! Ależ one piękne i na pewno przepyszne!
    ściskam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdeczne dzięki za odwiedzinki. Ściskam również serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I tak smakuje - polecam. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabieram sie za wypieki ;)
    Sama jestem ciekawa czy zaspokoja moje zachcianki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pokaże - czy to jest coś dla Ciebie.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń