środa, 7 września 2016

Kruche ciasteczka z dżemem lub konfiturą

Kto lubi z Was ciasteczka? My w naszym domu chętnie je jemy - szczególnie moja nastoletnia córka. Są idealne do kawki. A podane z dżemem własnej produkcji smakują wyśmienicie. Przepis ten znalazłam w internecie na blogu SWOJSKIE JEDZONKO. Bardzo mi się spodobał więc postanowiłam go wypróbować.



 Składniki:
*300 g mąki
*200 g masła
*100 g cukru pudru
*1 żółtko
*2 łyżki  śmietany 18 %
*dżem porzeczkowy 
*szczypta soli


Wykonanie:
*wyrabiamy ciasto z mąki, soli, cukru i masła oraz śmietany i żółtka  
*ciasto dzielimy na 2 części i rozwałkowujemy na 2 prostokąty 
*następnie smarujemy dżemem i zwijamy w roladę
*zwinięte w folię ciasto umieszczamy w zamrażalce na 2-3 godzin
*po tym czasie ciasto kroimy na kawałki i wykładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
*ciasteczka smarujemy mlekiem lub żółtkiem
*pieczemy w temp. ok.  170 stopni, 15 - 20 min.

Uwagi:
*ciasto ugniatamy bardzo krótko, ponieważ wtedy jest lepsze


SMACZNEGO:)

ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. 





















14 komentarzy:

  1. Świetne są te ciasteczka. Przepis zapisuję i będę je piec. Takie ciacha uwielbiam robić, gdy nadchodzi jesień:)
    ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak domowe ciasteczka. Tak jak mówisz, jesienną porą smakują najlepiej.
      Pozdrawiam cieplutko - Monika :)

      Usuń
  2. wyglądają cudnie i bardzo smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm pyszności B) świetnie to wygląda :) Na pewno jest pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale apetycznie wyglądają az ślinka leci. Tym bardziej , że od trzech tygodni nie zjadłam ani jednego ciastka czy cukierka...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz kochana samozaparcie 👍
      Pozdrawiam słonecznie ☀

      Usuń
  5. Ale Tu u Ciebie smacznie, będę musiała wpaść na dłużej i podpatrzeć, może jakieś przepisy wykorzystam w swojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i mi ślinka pociekła chociaż dziś u mnie muffiny z jeżynami :) Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis, bo ciasteczka wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffiny też są świetne. Mniam:)
      Polecam Ci bardzo te ciasteczka - http://katalog-inspiracji.blogspot.com/2016/04/amarantuski-z-sezamem-i-zurawina.html (moja córka je uwielbia).
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Fajny przepis, robiłam kiedyś ślimaczki ale z ciasta drożdżowego. Napewno wypróbuję, zaraz w domku zrobi się cieplej : ) Prowadzisz bardzo ciekawego bloga, zapodaj kawkę bo zostaję na dłużej. Trafiłam do Ciebie od Kasi z Retro blue.

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdecznie zapraszam - kawka czeka. Jest mi niezmiernie miło Ciebie tutaj gościć.
    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń