wtorek, 13 września 2016

Mega czekoladowe ciasto

Uwielbiam ciasta czekoladowe. To, które dzisiaj chcę zaprezentować jest jednym z nich. 
  
Składniki:
ciasto
*300 g mąki
*120 g masła
*350 g cukru (150 ml + 200 ml)
*2 jajka
*125 ml  śmietany 18 %
*120 g czekolady
*łyżeczka sody
*3 łyżki kakao
*175 ml wody
*1/2 łyżeczki proszku
*szczypta soli

polewa
*2/3 czekolady
*2 łyżki nutelli
*1,5 łyżki masła
*2 łyżki śmietany 18%


Wykonanie:
ciasto

*rozpuszczamy w kąpieli wodnej czekoladę, cukier (150 g) i śmietanę 
*przesiewamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę
*ucieramy masło, cukier (200 g) i żółtka
*ubijamy białka z odrobiną soli
*do utartej  masy dodajemy przesiane i wymieszane składniki
*dolewamy wodę i masę czekoladową
* na koniec dodajemy ubite białka


Wykonanie:
polewa
*wszystkie składniki roztapiamy na parze do uzyskania jednolitej masy

 Uwagi:
*ciasto możemy podać z lodami i/lub bitą śmietaną
*możemy je także przekroić na pół i przełożyć kremem lub bitą śmietaną połączoną ze śmietanfixem




SMACZNEGO:)

ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. 

20 komentarzy:

  1. Wow, i jak tu schudnąć jak tyle wspaniałych ciast kobiety prezentują na swych blogach. Twoje wygląda cudownie, ostatnio też robiłam czekoladowe :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opanowała mnie magia pieczenia. Mimo że 5 razy w tygodniu chodzę na kijki kilogramy nie ubywają. Moje koleżanki mówią: "ćwiczysz, to możesz jeść". Coś w tym jest.
      Pozdrawiam cieplutko:):):)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, narobiłaś mi wielkiego smaka, wypróbuję w weekend. Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetne. Moje ulubione.
      Pozdrawiam i życzę smacznego:):):)

      Usuń
  3. Czekoladowe ciasta lubie najbardziej! Odhaczam przepis - do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego 👌
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  4. Ciasta czekoladowe są pyszne! Smacznie wygląda i jest ładnie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za cudo. Pięknie komponuje się z tymi lodami. Ja lubię połączenie czekolady z wiśniami i tak bym je podała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wiśniami jak najbardziej będzie pasowało. Lody i do tego bita śmietana to jest dopiero coś.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Wygląda pysznie i te lody jeszcze.... mniam:) Muszę wypróbować. A sama siedziałam ostatnio nad szarlotką:) Ale nic nie przebije ciasta czekoladowego:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dzisiaj upiekłam szarlotkę. Jest też fajniutka.
      A ciasto czekoladowe to zawsze rarytas.
      Pozdrawiam słonecznie:)

      Usuń
  7. Kochana, dziękuję za ten przepis, bo ja takie ciasta po prostu UWIELBIAM!!!!
    całusy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetne (sprawdzone).
      Pozdrawiam kochana:)

      Usuń
  8. Narobiłaś mi ochoty i chyba ja dziś upiekę czekoladowe ciasto - a jak nie, to na weekend już na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego 🍵
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  9. Szukałam fajnego pomysłu na ciasto. Teraz już mam,dzięki;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. A jeszcze lepiej smakuje.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń