czwartek, 22 września 2016

Tort malinowy na Dzień Chłopaka

Za parę dni zbliża się Dzień Chłopaka. Już czas zastanowić się  - co można byłoby przygotować dla naszych małych i dużych chłopców. Co prawda Dzień Mężczyzny przypada w marcu ale tak sobie myślę, że w każdym mężczyźnie mieszka chłopiec spragniony słodkości. Stąd  dzisiaj moja propozycja - przepis na tort z okazji DNIA CHŁOPAKA.




Składniki:
blaszka 36 cm/34 cm (taka, która jest dołączona do piekarnika)
biszkopt
*100 g mąki
*100 g cukru
*4 jajka
*szczypta soli
*łyżeczka proszku do pieczenia
krem
*1 serek mascarpone (250 g)
* 330 ml kremówki (śmietany 30%)

*cukier
*sezonowe owoce (w moim przypadku są to maliny
*3 galaretki


 Wykonanie:
*opis wykonania rolady znajdziecie tu
*po przygotowaniu rolady kroimy ja na 7 równych części i wykładamy do tortownicy
*następnie gotujemy trzy galaretki (u mnie malinowe) w trochę mniejszej ilości wody niż na opakowaniu
*lekko tężejącą galaretkę wylewamy na ciasto i wkładamy do lodówki do całkowitego stężenia
*na koniec przyozdabiamy tort kremem



 Uwagi:
*tort po przekrojeniu wygląda niesamowicie
*jego smak zaspokoi podniebienie niejednego łasucha



SMACZNEGO:)

ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. 
Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. Jest to dla mnie niezmiernie ważne.

27 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, to ja zamawiam taki torcik na Dzień Kobiet:)
    Ależ in musi być pyyychaaa!!!!
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy - już zapraszam na torcik i kawkę czy herbatkę z okazji Dnia Kobiet.
      Pozdrawiam słodziutko 🍰

      Usuń
  3. Dobrze, że przypomniałaś :) Uczczenie tego dnia torcikiem byłoby idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu niespodzianka może mile zaskoczyć naszych panów.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie ☀

      Usuń
  4. Nigdy jeszcze nie próbowałam robić rolady, ale Twój tort wygląda bardzo ciekawie :) Może i ja coś przygotuję dla moich chłopaków...? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj przygotować roladę. Jest wspaniała i prosta w wykonaniu.
      Życzę powodzenia i oczywiście smacznego 😋

      Usuń
    2. Może podejmę wyzwanie :)
      P.s. wpadnij do mnie uzupełnić komentarz :)

      Usuń
    3. Moja koleżanka jak spróbowała przepis na roladę tak teraz piecze ją praktycznie bez przerwy. Tak je zasmakowała.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
    4. Ja się nieco obawiam, że to ciasto przy zwijaniu mi się połamie...

      Usuń
    5. Nie połamie się. Pamiętaj, że surowe ciasto wykładamy na blaszkę, która jest dołączona do piekarnika. Po upieczeniu kładziemy je na lekko wilgotną ściereczkę i zwijamy. W tym samym czasie przegotowujemy krem i zaraz przekładamy go na rozwinięte ciasto. I już.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  5. Wow, no po takim deserze to nasze chłopaki będą zadowoleni na 100%. Wygląda przepysznie, a w połączeniu z galaretką to pewnie eksplozja smaków :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piknie się prezentuje po przekrojeniu! ja jak zwykle bym zapomniała o Dniu chłopaka. Jeszcze 5 dni i mam nadzieje, że nie zapomnę czegoś przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to już nie zapomnisz😊
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Oj aj bym z chęcią taki zajadła ! Ukochany na pewno będzie zadowolony..

    OdpowiedzUsuń
  8. Mojemu mężowi bardzo smakowało.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ogromną słabość do ciast i tortów:)) Domowej roboty sa najlepsze,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz rację domowe ciasta są najlepsze. Dla mnie nie muszą być idealnie równe - jak od mistrza cukiernictwa. Liczy się to jak smakuje.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. No to jest czad! Uwielbiam takie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)
      Trzymam kciuki za zmiany w Twoim życiu.

      Usuń
    2. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)
      Trzymam kciuki za zmiany w Twoim życiu.

      Usuń
  12. Uwielbiam malinowe love:)) Dobrze,ze mam zamrożone;) Pozdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij od rolady z malinami. Jest naprawdę wyśmienita.
      Pozdrawiam równie mocno 😊

      Usuń