sobota, 22 października 2016

Miseczka z kleju gipsowego i jesienny wianek

Polubiłam bardzo klej gipsowy, z którego ostatnio wykonałam dynie. A ponieważ mąż kupił mi aż 10 kg tego produktu, to postanowiłam stworzyć gliniane miseczki, które mogą również pełnić rolę świecznika.



Żeby wykonać takie świeczniki/miseczki potrzebujemy:

*klej gipsowy
*wodę
*baloniki
*wiaderko
*naczynie do ustawienia balonu z masą

Wykonanie:
*pompujemy balonik, który umieszczamy w naczyniu
*klej wsypujemy do wiaderka
*dolewamy wodę i mieszamy do uzyskania jednolitej, dość gęstej masy
*następnie nakładamy masę gipsową w fantazyjny sposób na balonik do wyschnięcia
*przebijamy balon 
*miseczkę mamy gotową

Uwagi:
*miskę możemy pomalować farbą



I tak stworzyłam kilka miseczek. W zamyśle mam jeszcze wykonać gipsowy talerz (ale muszę kupić klawej gipsowy).











A z tego co miałam w domu powstał jesienny wianek.



Serdecznie pozdrawiam :)


ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. 

Jeśli chcecie, to podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście:) Będzie mi bardzo miło:)

32 komentarze:

  1. No Kochana bajka :) Muszę zakupić ten klej i spróbować też się tak pobawić :) A ponieważ uwielbiam świeczniku różnego rodzaju to bym sobie sama ich narobiła :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Produkty z kleju gipsowego są vintage. W sklepach bardzo drogie. Klej (cekol) kupisz w Mrówce - markecie budowlanym. Jutro też kupuję, ponieważ chcę sobie zrobić duży talerz w tym stylu.
      Pozdrawiam i życzę kreatywnej zabawy:)

      Usuń
  2. Hohoho niezła misa! całkiem fajna ta balonowo-gipsowa twórczość :-). Całusy

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł i wykonanie : ) Muszę się rozglądnąć za klejem gipsowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mam kolejne pomysły. Jak mi wyjdą - to się podzielę informacją.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych łowów:)

      Usuń
  4. Pomysł na miseczkę i wykonanie rewelacja. Wianek uroczy... ależ ty jesteś pomysłową i bardzo kreatywną osóbką:)
    Ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa i życzenia.
      Tobie też ślę wszelkie serdeczności:)

      Usuń
  5. Miseczka jest bardzo fajna, a dynie zazdraszcze, znów nie zrobiłam dla siebie:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego. Zawsze możesz jeszcze zrobić.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 😊

      Usuń
  6. Ja kie to wszystko śliczne. Pomysł na miseczkę- rewelacja a ten wianek... :) Pozdrawiam cieplutko. Kamila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kamila i ściskam bardzo serdecznie 💝

      Usuń
  7. Rewelacyjne, zresztą jak zawsze! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdeczne dzięki. Cieszę się, że się podoba.
    Pozdrawiam i ściskam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna ta miseczka. Nie ma to jak klej do płytek :-) Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Już mam kolejne pomysły.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  10. Masz bardzo oryginalną ozdobę. Już oczami wyobraźni widzę zapełnioną ją bombeczkami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł. Pewnie wypróbuję.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  11. Niby zwykły gips, a tak ładnie wygląda :) Podoba mi się :) Oglądałam kiedyś co można z gipsu wyczarować, hm... chociaż to może był cement - kurcze, bo jakaś różnica jest :P Ja Ci napiszę co to było, a Ty mi daj znać, czy z gipsu tak można :) Wyciąć z gąbki tapicerskiej osobę, np. gwiazdę i ją zamoczyć w tym gipsie i wtedy taka ładna sztywna gwiazda się robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro robię talerz. Chcę jeszcze pokombinować z gipsem. Może i z gąbką tapicerkę poeksperymentuję.
      Zobaczę co wyjdzie i dam Ci znać. Ale muszę zdobyć gąbkę.
      Dzięki za inspirację - pozdrawiam cieplutko - Monika😊

      Usuń
    2. To ja grzecznie czekam co tam wyczarujesz :)

      Usuń
    3. Myślę, że zamiast gąbki tapicerskiej można zastosować styropian. Zobaczę. W tej chwili w kuchni schnie mi talerz.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
    4. Styropian też może być ciekawy :) Czekam :)

      Usuń
    5. Jutro się za to zabieram. Dzisiaj zdobyłam styropian.Poz.:)

      Usuń
  12. Gdyś nie napisała, że powstały z kleju gipsowego w życiu bym się nie zorientowała. Podobają mi się nierówności i kształt. Pięknie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klej gipsowy stwarza naprawdę wiele możliwości. Jest super.
      Pozdrawiam Cię bardzo mocno 😊

      Usuń
  13. Świetne pomysły miseczki dynie i te dyńki z materiału :) Oj myślę, że jeszcze sporo tu znajdę pięknych inspiracji. Można też użyć gipsu do świątecznych ozdób na choinkę:) Ja kiedyś robiłam serduszka z cementu, ale był jakiś rozrzedzony, lipa . Muszę podkraść tego gipsu mężowi :)Pozdrawiam S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam z nim eksperymentować. W tej chwili suszę talerz. Zobaczę, co z tego wyniknie.
      Cieszę się, że Ci się u mnie podoba. Pozdrawiam baaardzo 😊

      Usuń