środa, 30 listopada 2016

Ciasto buraczano - marchewkowe

Adwent już właściwie się zaczął ale dzisiaj jest taki dzień, w którym cień z wosku nam  i Wam ukaże, co nam życie niesie w darze. Andrzejki to dzień niezwykły, pełen magi i tajemnicy, niosącej ze sobą wiele radości. To czas, który stanowi doskonały moment do zabawy, spotkań towarzyskich i wróżenia oraz wspólnego biesiadowania. W związku z tym proponuję na dzisiejszy andrzejkowy podwieczorek czy wieczór - ciasto buraczano - marchwiowe, które jest moim debiutem.



 Składniki:
*2 szklanki mąki
*3/4  szklanki cukru
*3 jajka
*1 szklanka oleju
*cukier waniliowy
*1 szklanka startych buraków
*1 szklanka startej marchwi
*1/2 szklanki płatków migdałów 9 w przepisie 1/2 szklanki posiekanych orzechów)
*2 łyżeczki proszku do pieczenia
*1/2 łyżeczki soli


 Wykonanie:


*żółtka ucieramy z cukrem i z cukrem waniliowym do białości
*dodajemy olej i dalej ubijamy masę
*następnie wcześniej zmieszane produkty suche łączymy z masą 
*na koniec dodajemy pianę z ubitych białek
*ciasto wlewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą
*pieczemy w temp. ok 180 stopni przez ok. 40 min.
*po upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem


Dobre rady:

*  czas pieczenia uzależniony jest od sposobu pieczenia  piekarnika
*ciasto idealnie smakuje z bitą śmietaną
*wg mnie do ciasta można dodać orzechy jak i migdały (następnym razem tak właśnie zrobię)





 Życzę smacznego:)



Serdecznie pozdrawiam, ślę uściski i uśmiechy:):):)
I dziękuję za wszelkie opinie:)

26 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł na dodanie buraków do ciasta :) Marchewkowe smakuje bardzo teraz czas spróbowac ten przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Smakuje idealnie o tej porze roku. Koniecznie podaj je z bitą śmietaną.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Podziwiam Cię, tyle razy nastawiałam się na upieczenie ciasta marchewkowego i nic, a tu prosze juz wkroczyło marchewkowo buraczane! a ja w tyle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fajne i zdrowe. Smakowało wszystkim domownikom.
      Ściskam mocno:)

      Usuń
  3. Bardzo interesujący przepis. Na jakiej blaszce piecze się ciasto: keksówce czy dużej.
    Wypróbuję w przyszłym tygodniu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam na blaszce o wymiarach - 30cm/23cm. Następnym razem będę piekła w keksówce. Wydaje mi się, że w tym przypadku wzrośnie czas pieczenia ciasta.
      Ślę uściski:)

      Usuń
  4. Marchewkowe jadłam, ale w wersji z buraczkami jeszcze nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie jadłam marchewkowego. Muszę wypróbować.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  5. Ciasto marchewkowe lubię i robię dość często. Ale dodatek buraków jest zaskakujący. Nie są wyczuwalne w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam powyżej nie jadłam ciasta zupełnie marchewkowego.
      To, które dzisiaj prezentuję jest interesujące smakowo. Buraki są niewyczuwalne.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  6. WOW Ciasto z buraczkami jeszcze nie jadlam, super przepis
    Wyprobuje na pewno
    Dziekuje za przepis i pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego i ślę serdeczności 😊

      Usuń
  7. Ooo, buraczanego jeszcze nie widziałam.Pysznie wygląda😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest fajne. To był mój debiut. Z pewnością będę je piekła.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  8. Chyba nie powinnam do Ciebie wchodzić o tej porze :) mniam :) a ten skrzat w tle rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzata kupiłam tydzień temu w Netto. Cieszyłam się jak dziecko w momencie kiedy stałam się jego właścicielką.
      Pozdrowionka i uściski:)

      Usuń
    2. Dziś widziałam te skrzaty w netto, przeurocze :)

      Usuń
    3. Rzeczywiście kupiłam go w Netto. To była miłość od pierwszego wejrzenia.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  9. Ciasto marchewkowe znam, pamiętam jak piekła je moja babcia, takiej wersji nie próbowałam, dzięki za przepisik i pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również serdecznie pozdrawiam - Monika😊

      Usuń
  10. Już kiedyś jadłam ciasto z buraczkiem i było pyszne! Twoje zapewne także wyśmienicie smakuje! Odwzajemniam uśmiech:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest smaczne 😋
      Ślę uściski i pozdrowionka.

      Usuń
  11. Nigdy nie jadłam, koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń