sobota, 5 listopada 2016

Co możesz zrobić z kleju gipsowego

Jakiś czas temu pisałam -  jak wykonać ozdobne miseczki / świeczniki z kleju gipsowego.  Dzisiaj odpowiadając na pytanie Arlety z Schabikowo pokażę, jakie dekoracje można jeszcze wykonać przy użyciu tego produktu.


Żeby wykonać gipsowe dekoracje potrzebujemy:

*klej gipsowy
*wodę
*wiaderko
*styropian
*szablon litery, gwiazdy, domków, choinki itd.
*długopis
*nożyk do tapet
*nożyczki
*talerz/szablon
*folia spożywcza







Wykonanie:
1*klej wsypujemy do wiaderka
*dolewamy wodę i mieszamy do uzyskania jednolitej, dość gęstej masy
*następnie nakładamy masę gipsową w fantazyjny sposób na talerz (owinięty folią spożywczą) i czekamy aż  gips wyschnie
*następnie delikatnie zdejmujemy z formy

2*rysujemy na kartce wzór , który wycinamy
*przykładamy szablon do styropianu i przy pomocy nożyka do tapet wycinamy formę
*następnie smarujemy ją przygotowanym gipsem i czekamy aż wyschnie





Sposób wykonania miseczek opisałam tu.






To nie jest koniec mojej przygody z klejem gipsowym - w głowie mam kolejne pomysły.


Serdecznie pozdrawiam i życzę miłej zabawy z klejem gipsowym:)

 ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście:)


36 komentarzy:

  1. Jesteś niesamowita z pomysłami na wykorzystanie tego kleju. Pięknie i bez dużego nakładu kosztów. Za to sporo "zabawy", ale warto. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ty kochana mnie zainspirowałaś. A teraz zakochałam się w Twoich karczochach.
      Ściskam bardzo mocno i życzę pięknej niedzieli:)

      Usuń
  2. Jestem pod wrazeniem super zrobione nie wiem tylko czy u nas w niemczech jest taki klej gipsowy
    pozdrawiam goraco
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce - ten klej nazywa się cekol. A czy jest w Niemczech - trudno mi powiedzieć. Pewnie tego typu klej jest w sklepach.
      Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam i ściskam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Dziekuje za odpowiedz 😊 ja bede na swieta Bozego Narodzenia w Polsce to sobie kupie
    naprawde jestem pod wrazeniem i jestem bardzo ciekawa co bedzie w nastepnym post.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klej kupiłam w markecie budowlanym - Mrówka.
      Jeszcze raz dziękuję bardzo i pozdrawiam 😊

      Usuń
  4. WOOW! Świetny pomysł na wykorzystanie kleju! Można z niego robić wiele fantastycznych rzeczy!, Na pewno skorzystam z Twojego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten klej to ostatnie moje odkrycie. Z czystym sumieniem polecam.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  5. Świetnie to wyszło :) Szczególnie podoba mi się gwiazda i literka, chociaż domki tez pięknie wyglądają :) i od razu sobie pomyślałam, że jakby ktoś chciał to w wersji kolor, to pewnie sprejem można pomalować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś lubi kolory to spokojnie może te dekoracje pomalować. Mi się bardzo podoba taka surowa wersja.
      Tak mnie zainspirowałaś w ostatnich komentarzach, że postanowiłam jeszcze wykorzystać piankę pod panele.
      Pozdrawiam bardzo mocno:)

      Usuń
    2. Mi też się podobają w takiej surowej wersji - mają swój urok :)
      Widzisz i nic się nie marnuje ;)

      Usuń
    3. No to mamy coś wspólnego ze sobą.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  6. Tyle fajnych rzeczy z...kleju:) dziekuje za onspiracje:) Lubie sie tak bawic, wiosna cos na pewno wymysle:) I Ci pokaze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią obejrzę Twoje wytwory. Życzę udanej zabawy.
      Serdeczne uściski:)

      Usuń
  7. Przepiękne! Muszę sama spróbować zrobić takie dekoracje, bo prezentują się naprawdę stylowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam - przyjemność i zabawa murowane.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  8. Fajnie wygląda ta literka. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowicie pomysłowe dekoracje. Ja wczoraj bawiłam się z gliną :)Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glina też jest interesująca, ale trzeba ją wypalać w piecu. Klej jest prostszy w użyciu.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  10. Nie miałam pojęcia, że przy użyciu takiego kleju, można stworzyć tak efektowne dekoracje. Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo. W mojej głowie powstały już kolejne pomysły.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  11. Hohoho wspaniała manufaktura!

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. A może sama sobie ją zrobisz? Satysfakcja murowana.
      Buziaki😊

      Usuń
    2. Wyobrażasz sobie ten klej i Lufinkę w jednym pomieszczeniu? :-)

      Usuń
    3. Ja sobie wyobrażam. Mogłyby powstać całkiem ciekawe prace.
      ;)

      Usuń
  13. Przydałby mi się do zrobienia osłonek na doniczki. Dekoracje efektownie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic trudnego. Będziesz miała tanie i oryginalne osłonki. Ta w sklepach kosztują krocie.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  14. WOW !!! jestem pod ogromnym wrażeniem:)0 Pięknie to wygląda,dobry pomysł:))Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego wieczoru:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam równie ciepło 😊

      Usuń
  15. Niezwykle ciekawe prace. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam, że takie cudeńka można wyczarować - fantastycznie!!! :)

    OdpowiedzUsuń