czwartek, 24 listopada 2016

Jutro piątek, piąteczek, piątunio

A jak piątek to przynajmniej w moim domu jest to dzień bezmięsny. Jeśli nie macie pomysłu na  jutrzejszy obiad to proponuję Wam kotlety z jajek. 

Składniki:
*4 ugotowane jajka
*podsmażona cebulka
*czerstwa bułka
*surowe jajko
*pokrojona pietruszka
*sól, pieprz, naturalna nowalijka
*bułka tarta
*tłuszcz do smażenia


Wykonanie:
*gotujemy jaka na twardo a następnie przepuszczamy przez praskę
*cebulkę kroimy w kostkę i podsmażamy na złoty kolor a po ostudzeniu dodajemy do masy
*czerstwą bułkę namaczamy w wodzie i po wyciśnięciu z niej i rozdrobnieniu dodajemy do jajek
*wbijamy całe jajko i dokładnie mieszamy masę
*następnie przyprawiamy solą, pieprzem i naturalną nowalijką
*z masy formujemy kotlety i obtaczamy je w bułce tartej a następnie je smażymy

Uwagi:
do kotletów możemy dodać pokrojony szczypiorek lub pietruszkę albo koperek
*podajemy z ziemniakami
*dodatkiem może być groszek z marchewką


Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego:)



ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście:)

24 komentarze:

  1. Fajnie, że mi o nich przypomniałaś. Dawno nie robiłam, a są pyszne. Tylko ja nie podsmażałam cebulki, a to może być ciekawy efekt. Buziaki :-)
    Aha, na jutro zabieram od Ciebie przepis na rybę w panierce piwnej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne kotleciki, u mnie wszyscy je lubimy. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne i przez wielu niedoceniane.
      Pozdrawiam baaardzo:)

      Usuń
  3. Baardzo lubię. Niestety moja córka nie przepada i nie robiłam od kilku lat:( Fajnie, że przypomniałaś, jeszcze dzisiaj zrobię bo nie mam pomysłu na obiad, a z chęcią zjem takie kotleciki. Może córce się smaki zmieniły i też zje.. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę powodzenia z córką.
      I oczywiście smacznego:)

      Usuń
  4. Wyglada pysznie; super dzisiaj jest piatek juz sie zastanawialam co mam zrobis na kolacje, teraz juz wiem
    Dziekuje za przepis
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak są zimne to kroję je w plasterki i układam na chlebie. Smaruję majonezem lub keczupem lub jednym i drugim.
      Smacznej kolacji życzę.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

      Usuń
  5. Zachęcający przepis. Lubię jajka pod różnymi postaciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest bardzo prosty i smaczny.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Przyda mi się Twój przepis na piątkowe obiady, bo u mnie też postnie jest:) A o Twoich kotlecikach pierwszy raz słyszę. To już wiesz, co będzie u mnie za tydzień na obiad:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo,że mój przepis przypadł Ci do gustu. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci smacznego.
      Ślę uściski 😊

      Usuń
  7. Uwielbiam jeeeee!!! I pomimo skazy białkowej mogłabym je jeść tonami!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je lubię ale nie tak mocno jak Ty.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  8. Oj mama takie robiła w stanie wojennym. Wrócił urok dzieciństwa-sentymenty...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia i mama je robiły a teraz i ja je robię. Mam nadzieję, że moja córka też je będzie przygotowywała swojej rodzinie.
      Warto wracać do smaków dzieciństwa.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  9. O rany jakie kotleciki! - złota panierka! :) mmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadałam w dzieciństwie te kotleciki, robiła je moja mama. Przypomniałaś mi o nich, muszę zrobić je jak najszybciej, bo są rewelacyjne:) Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście warto wracać do starych wypróbowanych przepisów.
      Życzę smacznego i serdecznie pozdrawiam 😊

      Usuń
  11. Ile wychodzi kotletow z tych proporcji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od wielkości. Starczy na obiad dla 4 osób.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń