niedziela, 18 grudnia 2016

Recyklingowe ozdoby świąteczne + wyniki candy

Wielokrotnie powtarzałam, że dekoracje nie muszą być drogie, by stworzyć miły i świąteczny klimat. Bardzo lubię ozdoby, które przygotowywane są z kartek starych książek. 
Dzisiaj pokażę jak wykonać: gwiazdki, anioły i choinki.




To co jedynie jest potrzebne do stworzenia tego typu ozdób -  to klej, nożyczki, stare książki, pomysł i czas. 
CHOINKA

SPOSÓB WYKONANIA
* odrywamy okładkę
*kartkę zginamy w trójkąt ( nr 1) i jeszcze raz w trójkąt (nr 2)
*w ten sposób zaginamy wszystkie kartki w książce
*na sam koniec łączymy pierwszą i ostatnią kartkę





GWIAZDKA NR 1
*potrzebujemy osiem kwadratów
*kwadrat składamy na pół - w taki sposób żeby powstał trójkąt (nr 1)
*chwytamy jeden bok podstawy trójkąta  i zaginamy łącząc z wierzchołkiem (nr 2)
*jeszcze raz zaginamy powstały wcześniej trójkąt (nr 3)
*na koniec przyklejamy poszczególne elementy jak na zdjęciu nr 4 i dalej aż powstanie gwiazdka




GWIAZDKA NR 2
*do wykonania gwiazdki potrzebujemy dwa kwadraty
*kwadrat składamy po przekątnych (nr 2, 3)
*i na pół z dwóch stron (nr 4, 5)
*następnie kwadrat (jak na zdjęciu nr 6) nacinamy w równych odległościach
*zaginamy do środka nacięte boki, które utworzą trójkąty (nr 7)
*sklejamy trójkąty (nr 8)
*tworzymy analogicznie jeszcze raz taka samą gwiazdkę
*gwiazdki sklejamy





ANIOŁ NR 1


ANIOŁ NR 2



I na koniec podaję wyniki mikołajkowego candy.
Nagroda niespodzianka wędruje do: Arleta - schabikowo
(proszę o przesłanie adresu na moją skrzynkę)

Pozdrawiam wszystkich, którzy tu zaglądają. Dziękuję także za komentarze. Są one dla mnie bardzo cenne - sprawiają mi wiele radości:)

54 komentarze:

  1. Jesteś wielka! Dziękuję Ci za ten wpis, bo Twoje ozdoby z kartek starych książek skradły moje serce. Nie wiem czy zdążę się nauczyć je robić jeszcze przed świętami, jeżeli nie, to po świętach na pewno spróbuję:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę! To ty mnie zainspirowałaś do opisania sposobów tworzenia takich ozdób. Przynajmniej spróbuj. Chętnie zobaczę efekty.Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.

      Usuń
  2. Świetne, pięknie wyglądają :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jakie to fajne. Tylko mi książek szkoda, bo starych nie mam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w bibliotece miejskiej takie książki można sobie zabrać do domu.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  4. Piękne i bardzo pomysłowe są Twoje ozdoby. Choinkę i aniołka może bym wykonała. Tak bym jeszcze na święta wykonać coś takiego. Co do gwiazd jest to dla mnie czarna magia.
    Powiększam Twoje kombinuję na wszystkie strony i nic nie kumam.
    Oczywiście, będę wpadać i podglądać.
    Szczęśliwego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukałam dla Ciebie film na youtube (https://www.youtube.com/watch?v=NmgMe2tNVyo) - jak się wykonuje te gwiazdki. Może się przyda.
      Miło mi jest Ciebie gościć u siebie.
      Dziękuję za życzenia. Pozdrawiam i również życzę wszystkiego dobrego w nadchodzącym tygodniu.

      Usuń
  5. Jakie wspaniałe kursiki zrobiłaś :) Aniołka spróbuje na pewno., bo ja aniołki wszelakie uwielbiam. :) Wydaje się prosty do zmontowania i jest szalenie efektowny :) Miło, że odwiedziłas mnie na moim blogu, tą drogą mogę poznać Twój -kawałek podłogi :)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie na moim kawałku podłogi.
      Dziękuję za odwiedziny, miłe słowa.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Kochana! Właśnie taki post był mi potrzebny! Uwielbiam takie ozdoby i zaraz zabieram się do roboty :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że trafiłam w gust.
      Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej pracy 🎄

      Usuń
  7. Jestem pod wrażeniem. To jest nowe życie książki. Piękne prace.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare zniszczone książki nie muszą lądować w piecu. Można z nich zrobić efektowne dekoracje.
      Pozdrawiam serdecznie 🎅

      Usuń
  8. Rewelacyjne pomysły i wykonanie.;)
    Jutro sprobuje swoich sił ;) choc czuje ze z tą zaginana gwiazdą nie pójdzie tak łatwo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie dobrze. Nauczyłam się ją robić od 7 - letniego chłopca.
      Jak znajdę jutro czas to poszukam na youtube.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia🎄

      Usuń
  9. Piękne ozdoby, tylko mi żal książek, nie potrafię się przełamać żeby wyrywać kartki : ( Szczęśliwie wylosowanej gratuluję. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba poszukać podniszczone, nieaktualne i niekompletne książki. I podejść do tego jak do nadawania drugiego życia rzeczom, które stoją w kolejce do pieca.
      Pozdrowionka🎄

      Usuń
  10. Gratuluje wygranej,i dziekuje za candy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę o kolejnym candy w styczniu. Choć to nie wywołało zbyt dużo zainteresowania.
      Pozdrawiam świątecznie 🎅

      Usuń
  11. Cudowne są te anioły z papieru. może w następnym roku coś takiego zrobię. Dziękuję za podpowiedź.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj udało mi się wykonać jeszcze jedną mniejszą choineczkę. Dzielnie stoi przy dwóch pozostałych.
      Ślę świąteczne uściski 🎄

      Usuń
  12. Oooo, jakie fajne!!
    Jesli znajde jutro czas, to sie pobawie, sa super:)
    I dziekuje za zabawe;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam.Zabawa wyśmienita a i efekt w rzeczywistości bardzo oryginalny.
      Przesyłam świąteczne pozdrowionka 🎁

      Usuń
  13. Widywałam już na blogach takie ozdoby i powiem szczerze, że mi się to podoba...
    Pomysł z gwiazdką wykorzystam w przyszłym roku, tylko że na kolorowym papierze, a raczej czerwonym.... Ale o tym narazie cicho-szaaaaaa... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zamykam usta na zamek😉
      Świąteczne pozdrowionka.

      Usuń
  14. Dekorację przepiękne! I bardzo pomyslowe! Choinki ze starych książek totalnie mnie rozbroily!!! Także jestem zdania, że ozdoby nie muszą byc drogie...Ja od jakiegoś już czasu wolę je roić sama, kupić jakieś pólfabrykaty i cieszyć się jak dziecko;-)P.S. Świetny blog, na pewno będę stalym bywalcem!;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie i zapraszam do wspólnej podróży.
    Pozdrawiam świątecznie i dziękuję za miłe słowa 🎀

    OdpowiedzUsuń
  16. genialne! ozdoby fantastyczne, choinki, aniołek to cacuszka! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne ozdoby, mają w sobie coś niezwykłego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam świątecznie 🎅

      Usuń
  18. Świetne te książkowe dekoracje! Oryginalne i wyjątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dzięki🎅
      Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia 🎄

      Usuń
  19. Wow, jakie to fajne:) Aniolki bardzo mi sie podobaja SUPER
    Cieplo pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrawiam świątecznie 🎅

      Usuń
  20. Widywałam takie cudeńka, ale nie zachęciły mnie do ich zrobienia, dlatego dziękuję za kursy, teraz wszystko jest jasne.
    W następnym roku skorzystam na pewno. Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dekoracje nie są trudne w wykonaniu a prezentują się nieszablonowo.
      Pozdrowionka 🎄

      Usuń
  21. Super ozdoby! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne książkowe ozdoby :) podziwiam!
    Zdrowych, wesołych świąt życzę :):*

    OdpowiedzUsuń
  23. WOW, mega :) jestem pod wrażeniem, pięknie wyglądają takie dekoracje i jakie czytelne krok po kroku - może uda mi się wykonać z tych Twoich rzeczy chociaż jedną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uda Ci się na 100%.
      Mam nadzieję, że dostrzegłaś, że wygrałaś candy. Proszę o adres.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
    2. Aaaa :) Tak się skupiłam na Twoich dekoracjach - i myślami już próbowałam zrobić swoje, że przegapiłam!!! :) Jejku zaraz prześlę Ci adres :) Dziękuję pięknie :)

      Usuń
  24. wow ta choinka mnie powaliła swym pięknem cudnie w tych zestawieniach u Ciebie to wygląda ,dziękuję za zabawę a wygranej gratulacje ,pozdr serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już kolejny rok takie dekoracje zdobią dom na święta. Są takie osobliwe.
      Pozdrawiam i ściskam mocno:)

      Usuń
  25. Kiedyś próbowałam złożyć gwiazdkę i za nic nie chciała wyjść ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jeszcze raz trzeba spróbować.
      Pozdrawiam świątecznie:)

      Usuń
  26. Origami jest bardzo ładna

    (The origami/paper art is very pretty).

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajne pomysły ale tak niszczyć książki! Aż boli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy Cię uspokoję. Te książki przeznaczone były niekompletne i zniszczone np. porysowane. Użyłam taż takie, które są nieaktualne pod względem treści.
      Pozdrawiam🎄

      Usuń
  28. Fajne inspiracje ale dlaczego z książek? Przecież można wykonać je z gazet. A takie traktowanie książek aż boli.

    OdpowiedzUsuń