czwartek, 29 grudnia 2016

Sałatka po japońsku

Dzisiaj bez szczególnego rozpisywania się, chciałabym Wam zaproponować przygotowanie sałatki po japońsku. Jest baaarsdzo dobra.

choinka, gwiazda z serwetki
Składniki:
*0,5 kg usmażonego fileta
*0,5 szklanki wody
*0,5 szklanki oleju rzepakowego
*4 łyżki ostrego keczupu
*0,5 słoiczka koncentratu pomidorowego (małego)
*2,5 łyżki octu
*2 łyżki cukru
*2-3 duże cebule
*0,5 dużego słoika ogórków warszawskich
*0,5 słoika konserwowanej papryki
*sól i pieprz


Wykonanie:
*wszystkie składniki kroimy w kostkę i zagotowujemy w zalewie
*od zagotowania całość gotujemy na małym ogniu jeszcze 15 min., po czym  po przestudzeniu  zalewamy ryby 


Dobre rady:
*do sałatki nadaje się filet z dorsza, morszczuka, mintaja itd.
*rybę myjemy, osuszamy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem
*filety obtaczamy w mące
*smażymy a po wystygnięciu kroimy w dużą kostkę


 W ten sposób złożone serwetki dekorowały mój świąteczny stół. Z powodzeniem mogą być ciekawym detalem zdobiącym sylwestrowy stół lub bufet. Poniżej podaję Wam linki do strony magazynu "Claudia" - tam właśnie znalazłam te inspiracje.





Smacznego i miłej zabawy!

Pozdrawiam wszystkich, którzy u mnie goszczą i towarzyszą mi w moim blogowaniu.
Dziękuję za wszelkie komentarze.
Ślę uściski - Monika:)


24 komentarze:

  1. Uwielbiam sałatki, a że sylwester domówkowy będę przygotowywała, więc przepis bardzo przyda mi się, dziękuję bardzo! :) Ślicznie wyglądają serwetki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka jest naprawdę pyszna.
      Pozdrawiam i życzę udanej zabawy oraz szczęśliwego nowego roku ✨

      Usuń
  2. Chętnie wypróbuję bo wygląda smakowicie. A czemu Japońska się nazywa, pewnie taka sama historia jak z rybą po grecku :D hahah :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia skąd ta nazwa. Przepis dostałam od szwagierki i powiem szczerze, że nawet nie zapytałam o historię nazewnictwa sałatki. Jedno jest pewne jest pyszna.
      Pozdrowionka ✨

      Usuń
  3. Czy ogórki warszawskie to to samo co ogórki konserwowe, w occie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to są te same ogórki.
      Pozdrawiam ✨

      Usuń
  4. Fajnie wygląda i smakowicie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ją z czystym sumieniem. Jest świetna.
      Pozdrawiam ciepło ✨

      Usuń
  5. Mnie jutro czeka szykowanie sałatki ;) ale dostałam zamówienie na coś konkretnego, wiec raczej nie będę testować nowości ;)
    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto zaryzykować i mile zaskoczyć gości. Z drugiej strony różne są upodobania kulinarne ludzi więc sprawdzony przepis zawsze zaspokoi oczekiwania współbiesiadników.
      Miłej zabawy i wszystko dobrego w 2017 roku✨

      Usuń
  6. Za rybka nie przepadam, ale Twoje danie tak pięknie podane wygląda obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko warto spróbować i poznać nowy smak.
      Pozdrawiam cieplutko - do siego roku:)

      Usuń
  7. Nie znam tej sałatki, chętnie przetestuję ale przy moich zdolnościach kulinarnych muszę to najpierw zrobić na sobie, a później dopiero zaproponować gościom:)
    Widziałam właśnie te serwetki w Claudii i miałam się nauczyć jak je składać ale przy całym tym przedświątecznym zamieszaniu zapomniałam o tym. Dobrze, że mi przypomniałaś! U Ciebie wyglądają ślicznie. Pozdzieram sylwestrowo i życzę samych pięknych dni w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie powinny być tekstylne. Ja poszam trochę na skróty i wykorzystałam papierowe. Wydaje mi się, że wyszły całkiem fajnie.
      Pozdrawiam serdecznie i do siego roku:

      Usuń
  8. Sałatka wygląda bardzo smakowicie!!!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam i życzę również wszystkiego dobrego w 2017 roku - Monika:)

      Usuń
  9. Wygląda bardzo smakowicie, pewnie za jakiś czas ją zrobię tym bardziej,że ostatnio mam spory apatyt na ryby ;)Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam - pierwszy raz jadłam ją rok temu. Od razu mi zasmakowała.
      Dziękuję za życzenia - pozdrawiam i życzę wszystkiego naj... w 2017r. :)

      Usuń
  10. Uwielbiam japońskie ogrody i jedzonko, więc sałatkę wypróbuję, zastanawiam się tylko co w niej(japońskiej)robią warszawskie ogórki???:))
    Wszystkiego dobrego życzę na Nowy rok.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy sałatka jest japońska czy tylko jej nazwa, tego nie wiem. Wiem jednak, że jest godna polecenia.
      Pozdrawiam i życzę - do siego roku:)

      Usuń
  11. Sałatka, sałatą ale serwetki wyglądają fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię kiedy serwetki na stole wyglądają inaczej niż w zakupie.
      Pozdrawiam noworocznie 🍀

      Usuń
  12. Hmmm ale smakowicie wygląda... Przepis spisuję i muszę wypróbować =) A serwetki cudowne! Szczęśliwego Nowego Roku! =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego.
      Oczywiście dziękuję i pozdrawiam jednocześnie życząc do siego roku 🍀

      Usuń