poniedziałek, 12 grudnia 2016

Szybkie ciasto na podwieczorek w kształcie choinki

Jeśli nie masz pomysłu na podwieczorek i nie dysponujesz zbyt dużą ilością czasu a spodziewasz się gości możesz przygotować bardzo efektowne ciasto w kształcie choinki. Deser jest bardzo prosty i z pewnością zaskoczy gości.

Składniki:
*2 opakowania ciasta francuskiego
*dżem domowej roboty (wiśniowy)
*jajko lub mleko
*cukier puder


Wykonanie:
*ciasto francuskie rozkładamy na dużej blaszce wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia
* smarujemy dżemem pierwszą warstwę ciasta
*następnie warstwę dżemu przykrywamy drugim płatem ciasta
*wycinamy trójkąt przypominający kształtem choinkę
*ciasto nacinamy nożem wzdłuż linii, które na powyższym zdjęciu zaznaczone są na biało
*skręcamy poszczególne elementy
*trójkąty na środku wywijamy do przodu
*ciasto smarujemy mlekiem lub żółtkiem
*pieczemy w temp. 175 stopni ok. 20 min.
*po upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem




Uwagi:
*ciasto można przełożyć dowolnym dżemem lub masą makową
*z resztek ciasta , które pozostały po uformowaniu choinki można przygotować skręcane paluchy




Smacznego!



Pozdrawiam wszystkich, którzy tu zaglądają. Dziękuję także za komentarze. Są one dla mnie bardzo cenne - sprawiają mi wiele radości:)

44 komentarze:

  1. Pięknie wygląda i bardzo smakowicie, idealnie w świątecznym klimacie :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak niewiele czasami trzeba, żeby wprowadzić świąteczny nastrój.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  2. Prezentuje się cudownie i napewno równie cudownie smakuje. Pozdrawiam cieplutko 😊 🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej mimo wszystko smakuje świeżo upieczone.
      Pozdrawiam równie ciepło ❤

      Usuń
  3. Jest piękna i bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam 😊
      Pomyslł znalazłam w sieci ale trochę go zmieniłam dodając trójkąty na pniu🎄

      Usuń
  4. Świetny pomysł! Koniecznie muszę wypróbować. Zrobię też malutkie choinki - ciasteczka. Młodszej wnuczce na pewno się spodobają. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ❤
      Dzieci przepadają za takimi słodkościami.
      Ściskam serdecznie 😊

      Usuń
  5. Prezentuje sie cudownie, jestes mistrzynia w pieczeniu ciast francuskich i ich przerabianiu, jestem pod wrazeniem
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie :) Muszę wypróbować. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Hey!
    I saw your blog and I liked, I am following u now and I hope u can visit my blog and follow me back, great post.
    Kisses ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja! Faktycznie szybko :) Zapomniałam o prostocie ciasta francuskiego, kiedyś zawsze miałam je w kuchni pod ręką :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest proste pod warunkiem, że kupiliśmy płaty ciasta francuskiego wcześniej.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  9. Świetnie wygląda :) Bardzo świątecznie :) Ja za zadanie dostałam przygotować ciasta, więc będę musiała ogarnąć z 3-4 :) Więc chyba czas żebym zaczęła szukać inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najprawdopodobniej upiekę ciasto czekoladowe z owocami i bakaliami i pewnie sernik na bitej śmietanie.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
    2. W planie mam sernik królewski - zastanawiam się na tym Twoim ciastem czekoladowym z dodatkami no i muszę coś jeszcze :)

      Usuń
    3. Może makowiec - to klasyka lub torcik😊

      Usuń
    4. Makowca nigdy nie robiłam i to może być ryzykowne... w sumie zazwyczaj moja mama kupuje :) Muszę się dowiedzieć jak w tym roku :) Torcik, masz coś konkretnego w głowie? Wczoraj mąż zasugerował ciasto z kremem i galaretką :)

      Usuń
    5. Bardzo prosty i pyszny tort - warstwy - biszkopt, kajmak, orzechy, bita śmietana, biszkopt, kajmak, orzechy, bita śmietana.
      Mój mąż też lubi wszelkie ciasta z galaretką. Może warto się wsłuchać w potrzeby bliskich.
      Jest tak wiele ciast, że na pewno coś wymyślisz.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  10. Oooo Kochana dziękuję za ten przepisik :) Widać, że4 szybciutko się go robi i może być też fajną dekoracją stołu :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nie jest według mnie święta. Nie jest tak wykwitnie. Jako dekoracja stołu jak najbardziej.
      Ślę uściski:)

      Usuń
  11. ¡Hey! I love your blog, I am following you. I hope u could visit my blog and follow me back (-:

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubie przepisy typu łatwe, szybkie i proste:) A jeszcze do tego smaczne to już ho ho:) Jak tylko wytrzasnę ciasto francuskie, to chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego. Pamiętaj najlepsze jest świeżutkie.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  13. Super, ale ja raczej chyba nie potrafie, do takich spraw zatrudniam męża, on sie zna na konstrukcjach:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi - to nie jest takie trudne. A mąż, który ma take umiejętności to skarb.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  14. Wygląda wspaniale i smakowicie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten deser byłby bardzie wykwintny jakby zrobić go na cieście drożdżowym i masie makowej.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  15. uwielbiam szybkie przepisy, a do tego jeszcze gotowe ciasto francuskie. Kusi mnie ta wersja z makiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja z makiem o na cieście drożdżowym będzie bardziej świąteczna.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  16. Super Ci to wyszło! Zachwycam się!
    W poprzednim roku przymierzałam się do zrobienia takiej choinki, bo gdzieś chyba na Pinterest wpadło mi takie ciacho w oko, ale z nadzieniem z maku. Sama nie wiem dlaczego nie zrobiłam, bo naprawdę jest proste w wykonaniu a efekt pierwszej klasy... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście wygląda świątecznie. Też widziałam z makiem. Wydaje mi się jednak tak jak pisałam wcześniej, że bardziej odpowiednim ciastem byłoby ciasto drożdżowe.
      Pozdrawiam cieplutko 💝

      Usuń
  17. Ależ efektowne ciasto!!! Świetny pomysł na święta !! Dzieki! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do końca na święta ale na czas przedświąteczny na pewno.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Drzem wiśniowy! mmmmmmmmmmmm TO MUSI BYĆ PYSZNE! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fajne i lekkie. Najlepiej smakuje jak jest świeżo upieczone.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  19. WOW !!! piękna i mega smakowita:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ciasto francuskie!!!! Mniammmm muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto francuskie stwarza wiele możliwości. Przy jego użyciu można stworzyć różne potrawy (na słodko czy na słono).
      Pozdrawiam:)

      Usuń