sobota, 14 stycznia 2017

2 sałatki w stylu wegetariańskim

Za sałatkami przepadam. A Wy? Gdziekolwiek jestem zawsze próbuję jakąś z nich. Na sylwestra zrobiłam dwie w stylu wegetariańskim. Pierwsza - to moja improwizacja, druga jest tzw. niemiecką sałatką.


Składniki:
*sałata roszpunka
*kukurydza
*por
*nasiona słonecznika
*nasiona chia
*czerwona papryka
*pomidorki koktajlowe
*sól, pieprz, cukier, musztarda i olej

Wykonanie:
*wszystkie składniki myjemy i te, które można kroimy w dowolny sposób i układamy na platerze , w misce itp.
*posypujemy nasionami
*przygotowujemy sos, do którego wykorzystujemy sól, pieprz, cukier, musztarda i olej
(w/w składniki wlewam lub wsypuję do słoiczka,m który następnie zakręcam i dynamicznie nim potrząsam)
*polewamy sosem i odstawiamy aż sałatka przejdzie smakiem sosu

Składniki:
*kilka ugotowanych ziemniaków w mundurkach
*3 kiszone ogórki (w sezonie letnim stosuję świerze ogórki, czasem je łąćzę)
*1 duża cebula
*sól i pieprz
*majonez
Wykonanie:
*ziemniaki, cebulę i ogórki kroimy w kostkę
*doprawiamy sola i pieprzem
*następnie dodajemy majonez
*całość mieszamy

I jeszcze na koniec mała inspiracja - harmonijkowa serwetka w towarzystwie z klamerką.



Smacznego!

Przypominam jeszcze o moim projekcie SŁOIK Z NIESPODZIANKĄ = UŚMIECH. Zasady uprościłam. Bardzo chciałabym, żeby "słoiki zaczęły wędrować". A jeśli ktoś zechce zareklamować projekt i wstawić baner u siebie, to będzie mi bardzo miło. 
Jeszcze raz zachęcam do udziału i dzielenia się "uśmiechem".


Pozdrawiam serdecznie -  Monika:)

26 komentarzy:

  1. Pierwszą sałatkę z pewnością wypróbuję, bo takie jedzonko bardzo lubię a i od tego roku zamierzam dodać nowy cykl na blogu, właśnie sałatkowy... Co do sałatki niemieckiej, to dobrze ten rodzaj sałatki znam, własnej roboty o niebo lepsze niż te do nabycia w sklepach... ;)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaku sałatce dodaje sos. to on przesadza o jej wyjątkowości. Bardzo często do niej dodaję kulki sera mozzarella oraz oliwki. W moim domu znika ze stołu bardzo szybko.
      Życzę smacznego i pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Te dwie uwielbiam. Dzisiaj do obiadu przygotowałam surówkę/sałatkę z selera.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  3. Ja też uwielbiam sałatki. Ja też gdy jestem u kogoś zawsze pierwsze próbuję sałatki/sałatkę. Właściwie to obie robię bardzo często.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na uroczystościach to własnie sałatki są dla mnie numerem jeden.
      Pozdrawiam serdecznie Monika:)

      Usuń
  4. Czyżby dopadła mnie demencja?

    Świetny pomysł na złożenie serwetki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosty a jednak serwetka wygląda zupełnie inaczej a i stół prezentuje się bardziej elegancko.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  5. Wyglądają pięknie i pewnie smakują nieżle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo je lubię i dlatego chciałam się tymi przepisami podzielić z innymi. Może ktoś ma podobne do moich upodobania kulinarne i te sałatki przypadną mu do gustu.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Wstyd się przyznać, ale najbardziej smakuje mi tradycyjna jarzynowa. Chociaż co dom to inaczej robiona, przekonałam się próbując u teściowej. Jakie było moje zdziwienie, że może być inna niż ta znana mi od dziecięcych lat. Kiedyś u znajomych jadłam sałatkę, w której był m in. tuńczyk, makaron ryżowy i plasterki mandarynki. Dzięki mandarynkom nie była mdła, a soczysta i orzeźwiająca. Chciałabym kiedyś znaleźć na nią przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię tradycyjną, warzywną sałatkę. Rzeczywiście w zależności od domu może być przygotowywana inaczej i w związku z tym może mieć inny smak. Z gustami się nie dyskutuje, tym bardziej kulinarnymi. Jednemu coś bardzo smakuje a drugiemu wprost przeciwnie.
      Pozdrawiam ciepło i dziękuję za odwiedzinki.

      Usuń
  7. Pierwszą sałatkę bardzo chętnie wypróbuje :) Buziaczki Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Na początek wypróbuję tą pierwszą z roszpunką, wygląda bardzo apetycznie. Lubię sałatki, choć nie robię zbyt często. Od czasu do czasu z ryżem- wykorzystuję to co zostaje w lodówce. Lubimy z mężem z ananasa z czosnkiem, żółtym serem i majonezem, pycha. Lub ugotowane pieczarki, do tego jajko i majonez, oczywiście wszystko posiekane. Nie jestem dobrą kucharką, więc na pewno będę tu zaglądać, może się czegoś nauczę. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedną z proponowanych przez Ciebie sałatek na pewno wypróbuję (najpierw z ananasem).
      Cieszę się, że jesteś moim blogowym gościem. Serdecznie zapraszam do kolejnych odwiedzin. Pozdrawiam równie gorąco w ten zimowy wieczór:)

      Usuń
  9. Wyglądają bardzo smakowicie :)
    A serwetka też super się prezentuje.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam baardzo serdecznie - Monika:)

      Usuń
  10. Uwielbiam sałatki, niestety papryka i inne dodatki nie służą mojemu żołądkowi, ale zawsze można zmodyfikować. Muszę w końcu poczytać o tym twoim słoiku co to takiego mam nadzieję że znajdę czas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło , jak zapoznasz się z projektem. Chciałam "wypuścić iskierkę", która "rozpali ogień słoikowych działań ". Mam nadzieję, że pomału akcja będzie się rozkręcać, choć muszę przyznać, że mam wątpliwości czy dam radę zapalić do tego projektu więcej osób.
      ps. Koleżanka zasugerowała mi, że koszty przesyłki mogą przerażać blogerów.
      A ja chciałabym, żeby ludzie podpatrzyli projekt i szli z nim dalej i dalej...
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  11. U Ciebie nie można czytać postów, bo zaraz dopada człowieka wilczy apetyt! Założę się, ze obie sałatki są bardzo smaczne, ale ta z roszponką wygląda baaardzo apetycznie:)
    Przyznam Ci się szczerze, że zaczęłam czytać posta słoik z niespodzianką ,ale zasady wydawały mi się nieco skomplikowane. Miałam do tego wrócić, ale zabrakło mi czasu:( Idea nie jest zła, tylko jeżeli o mnie chodzi, to przyznam Ci się szczerze, że nie mam aktualnie na to czasu...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię wiele sałatek. Te smakują całej naszej rodzinie. Znikają ze stołu bardzo szybko.
      Zasady projektu uprościłam - robisz słoik i albo go wysyłasz albo bezpośrednio go dajesz komu chcesz. Od taki gest życzliwości. Tak jak już pisałam chciałbym, żeby "słoiki wędrowały" po całej Polsce.
      Pozdrawiam baaardzo i do usłyszenia:)

      Usuń
  12. Sałatki wyglądają bardzo apetycznie, dziękuję za przepisy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  13. bardzo lubie sałatki i zawsze jakąś mam ;) a ten pomysł z klamerkami rewelacyjni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio u mnie na stole zagościła zapomniana surówka / sałatka selerowa. Jest pyszna.
      Dziękuję za miłe słowa - pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń