czwartek, 26 stycznia 2017

Coś z niczego - czyli róża z płyty cd

Lubicie recykling? Bo ja bardzo. Ostatnio w jednym z nowo powstałych kanałów telewizyjnych usłyszałam, że nadawanie nowego znaczenia starym przedmiotom będzie zyskiwało coraz bardziej na popularności. Dlaczego? Dlatego, że jesteśmy społeczeństwem konsumpcyjnym, które w tej chwili zarzuca się się przedmiotami. Jest ich już tak wiele, że prognozuje się, że  nadejdzie taki moment, w którym matka ziemia nie będzie już w stanie ich pomieścić, jak również zutylizować. Dlatego też narodzi się potrzeba powtórnego czy nawet kolejnego i kolejnego wykorzystania przedmiotów a nie jednorazowego ich użytkowania.
W związku z tym dzisiejszy mój post będzie poświęcony recyklingowi a dokładniej kolejnemu wykorzystaniu płyty cd. Co z niej zrobiłam? Sami zobaczcie.


 Potrzebne materiały:
*płyta cd ( ja wykorzystałam srebrną i złoto - czarną płytę)
*nożyczki
*kombinerki - 2 pary
*świeczka ( w moim przypadku rozpalony gaz od kuchenki)


 Sposób wykonania:
*płytę przecinamy od końca okręgu do środka
*chwytamy w dwie ręce kombinerkami
*podgrzewamy na ogniem i zawijamy ją do środka od miejsca przecięcia
*na koniec wywijamy płatki







I zupełnie już na koniec. Ponieważ przez tydzień nie zgłosiła się  blogera, której chciałam ofiarować słoik z niespodzianką postanowiłam wybrać kolejną osobę. 

Jest nią osoba prowadząca blog: 
OCZY OTWIERAM (na Twój adres czekam na przemonika@interia.pl)


Serdecznie pozdrawiam 
Monika:)

 ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu i szukają u mnie inspiracji. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście. Wasze zdanie jest dla mnie ważne i powoduje, że wszystko to co robię nabiera większego sensu:)

40 komentarzy:

  1. No na to bym nie wpadła nieżle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze myślę o biżuterii. Zobaczę co się da zrobić.
      Zrobiłam także mały świecznik na podgrzewacz (podarowałam go mamie). Super się mieni w świetle świeczki.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  2. Zycie jest pelne niespodzianek :))) dla mnie taka niespodzianka jest Twoj blog. Bede czestym gosciem.PRzejrzalam tez przepisy :)))

    https://venswifestyle.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie witam Cię w gronie moich gości.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Ale czad!!! Widziałam róże robione z metalu, ale z płyty jeszcze nie ;) Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Jedynym mankamentem jest nieprzyjemny zapach przy podgrzewaniu płyty.
      Pozdrawiam pięknie 😊

      Usuń
  4. Piękne. W życiu bym nie zgadała, że powstała z płyty :)
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w moich skromnych progach.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  5. Bardzo udane wykorzystanie płyt, róże prezentują się świetnie, no i świadomość, że się coś dobrego robi dla Ziemi. Nie wiem, czy zauważyłaś, że teraz niczego się nie naprawia, tylko kupuje nowe? W dodatku wszystko ma krótki okres używania. To przerażający fakt.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to przeraża. Ludzie gromadzą i gromadzą i wokół nas jest coraz więcej śmieci. Warto więc rzeczom nadawać drugie życie.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  6. Moim faworytem jest ta srebrna róża.. Piękna... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardziej do gustu przypadła ta srebrna.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Masz pomysły kochana , i to bardzo oryginalne :) Róza piekna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że to pokazałaś, bo to ciekawa technika i oryginalna. Czekam na to, co jeszcze wymyślisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro chyba dołożę zdjęcie jak należy przeciąć płytę.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  9. Świetnie wygląda, ale dosyć trudno zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za pierwszym razem zanim człowiek nie nabierze techniki. Mi przeszkadza tylko zapach.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  10. No proszę, to jest kreatywność!!! w dzisiejszym świecie permanentnego naśladowania, jesteś wyjątkowa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że niczym złym jest korzystać z dobrych praktyk, tylko trzeba dodać do tego wszystkiego swój indywidualny pierwiastek. Tak powinno być w modzie, designu i życiu. A tak na marginesie mówiąc z takim wykorzystaniem płyty już się spotkałam i postanowiłam to wypróbować i nie żałuję.
      Pozdrawiam baaardzo serdecznie:)

      Usuń
  11. bardzo ładnie się prezentuje róża

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, jaki pomysl! Twoje drugie imię to chyba "Kreatywna", co? Wyszla pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poprawiłaś mi nastrój. Chciałbym rozwijać się kreatywnie.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  13. Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie starych płyt. To się chyba nazywa upcykling. Przetworzenie surowca w taki sposób aby powstał przedmiot o większej wartości niż przedmiot bazowy, w tym wypadku można mówić o "wartości artystycznej".........i na pewno jest większa niż przedmiot bazowy, nieoceniona. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mądrego zawsze dobrze posłuchać. Czegoś się nauczyłam - poznałam nowe słowo. Dzięki.
      Pozdrowienia wielkie:)

      Usuń
  14. Niesamowite, nawet by się nie pomyślało, że to z płyty CD :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - niesamowite, że rzeczy powtórnie wykorzystane mogą nabrać zupełnie nową formę i znaczenie.
      Pozdrowionka serdeczne:)

      Usuń
  15. Zaskakujesz mnie :) Nie wpadłabym na to, żeby zrobić kwiatka z płyty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym jeszcze zrobić wisior ale nie wiem jak mi to wyjdzie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Cóżeś Ty wyczarowała?! To jest świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  17. Na to bym nie wpadła :D Jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł z tą płytą. Gratuluję zwyciężczyni. Obserwuję!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na KONKURS!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w gronie gości.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  19. O ja! jestem w szoku - to wyszło świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zaskoczona efektem.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń