piątek, 20 stycznia 2017

Dietetyczne daktylowe kulki

Od pierwszego stycznia zrobiłam sobie dwutygodniową przerwę od jedzenia słodyczy. Założyłam sobie, że przerwa ta będzie trwała do 15 stycznia. Terminu dotrzymałam i z wielkim apetytem zjadłam sobie wieczorem sernik na bitej śmietanie i wspomniane w tytule - dietetyczne daktylowe kulki. 


 Składniki:
*150 g daktyli
*1 szklanka zmielonych orzechów, migdałów, pestek słonecznika, dyni itp.
*do posypki - nasiona chia, orzechy, mak, wiórki kokosowe, kakao


 Wykonanie:
*daktyle zalewamy gorącą wodą na godzinę
*po tym czasie je odcedzamy i miksujemy w blenderze na papkę
*suche składniki blendujemy na proszek i łączymy z paką
*całość odstawiamy na godzinę do lodówki (ja zostawiłam na noc)
*po ty czasie formujemy kulki i obtaczamy je w rożnych posypkach


SMACZNEGO !



ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu i szukają u mnie inspiracji. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście. Wasze zdanie jest dla mnie ważne i powoduje, że wszystko to co robię nabiera większego sensu:)

28 komentarzy:

  1. Właśnie taką przerwę od jedzenia słodyczy i Ja mam właśnie!
    Dlatego zażeram się już od tygodnia sałatkami...
    Więc uciekam dalej, bo te kulki kuszą, oj kuszą.............. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kulki to idealna alternatywa dla słodyczy. Są bez cukru, tylko naturalna słodycz. Od jutra znowu robię sobie przerwę od czekoladek itp. i tak do 31.01.- do urodzin mojej córki.
      Pozdrawiam Cię baaardzo serdecznie i trzymam kciuki za wytrwałość:)

      Usuń
  2. Podziwiam, ja bym tyle nie wytrzymała :D góra 2-3 dni hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z upływem czasu staje się to coraz łatwiejsze. Tylko początek jest trudny. Słodycze zewsząd "krzyczą".
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  3. Świetne. Skorzystam z Twojego przepisu.
    Jutro robię sernik bo nie jadłam go ze sto lat.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za sernikiem też zatęskniłam tydzień temu i w związku z tym go upiekłam. A przepis na daktylowe kulki chciałam wypróbować i nie żałuję. Są bardzo dobre.
      Tobie też życzę udanego weekendu 😊

      Usuń
  4. Podziwiam. Moje postanowienie dnia bez słodyczy kończy się codzienną porażką, a Ty wytrzymałaś dwa tygodnie. Moje uznanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz przede mną kolejne dwa tygodnie aż do urodzin córki.
      Da się zrobić.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  5. Daktyle są najsłodszą i najzdrowszą przekąską. Chetnie wypróbuje przepis. Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mają naturalną słodycz w sobie. A pozostałe składniki to też samo zdrowie.
      Życzę smacznego i pozdrowionka 😊

      Usuń
  6. Kobieto, dlaczego Ty mi to robisz?! Uwielbiam te kuleczki, które ja nazywam ziemniaczkami.A u Ciebie to wygląda tak apetycznie. Znów narobiłaś mi takiej ochoty, że szkoda gadać:) A miałam nie jeść tyle słodyczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dietetyczne słodycze. Nie czekoladka czy cukierki. A na dodatek bardzo zdrowe.
      Pozdrowionka wielkie. Ślę uściski ❤

      Usuń
  7. Uwielbiam daktyle, a w tej otoczce wyglądają na cudownie smacznie. Muszę je zrobić. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo fajne. Polecam.
      Życzę smacznego.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  8. Mmmmm wyglądają przepysznie! Musimy wypróbować przepis!! :)
    Pozdrawiamy BT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam daktyle i wloskie orzechy i coś do posypki. Super prosty przepis na coś słodkiego. Wypróbuję!

      Usuń
    2. Na dodatek na naturalną słodycz.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  9. Super przepis! Bardzo chętnie wypróbuję!
    Pozdrawiam cieplutko!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  10. wygladaja apetycznie super przepis, chetnie wyprobuje
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj i podziel się swoją opinią. Smacznego.
      Pozdrawiam baaardzo:)

      Usuń
  11. Kuleczki wyglądają apetycznie,dzięki za przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis przypadł Ci do gustu.
      Pozdrawiam ciepło - Monika:)

      Usuń
  12. to jest genialny przepis!!! zdrowy i pyszny! wielkie dzięki za ten przepis!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam taka stylistkę mody zainspirować.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń