poniedziałek, 23 stycznia 2017

Mięso mielone w cieście francuskim i sałatka z selera

Z mężem lubimy eksperymentować z potrawami. Moja mama zainspirowała nas do przygotowania dania, które pasuje i na kolację, i na obiad. Ten przepis podpatrzyła u Ewy Wachowicz. My jednak dodaliśmy swoje trzy grosze i powstała zupełnie inna jakość.


  Składniki:
*dwa płaty gotowego ciasta francuskiego
*2 piersi kurczaka
*cebula
*por - biała część
*kapusta pekińska
*sól , pieprz, dowolne zioła według upodobania
*margaryna Kasia do smażenia
*żółtko do posmarowania ciasta


Wykonanie:
*myjemy piersi kurczaka, osuszamy i skręcamy w maszynce do mięsa
*zmielone mięso podsmażamy wraz z przyprawami
*cebulę i białą część pora kroimy i również podsmażamy
*następnie łączymy mięso z cebulą i porem
(do farszu możemy dodać paprykę, kukurydzę i fasolę)
*rozkładamy płat ciasta, na który wykładamy farsz
*farsz przykrywamy pokrojoną kapustą pekińską
*całość przykrywamy drugim płatem
*wykrawamy trójkąty i sklejamy boki
*ciasto smarujemy żółtkiem


  Składniki:
*średni seler
*duże jabłko
*orzechy włoskie (garść)
*sól, pieprz, cukier
*majonez


 Wykonanie:
*obieramy seler i następnie ścieramy go na tarce o grubych oczkach
*podobnie postępujemy z jabłkiem
*doprawiamy do smaku solą, cukrem i pieprzem
*wsypujemy orzech
*na koniec dodajemy majonez
*całość mieszamy do uzyskania jednolitej masy


SMACZNEGO !



ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu i szukają u mnie inspiracji. Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielcie się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostawcie ślad, że tu byliście. Wasze zdanie jest dla mnie ważne i powoduje, że wszystko to co robię nabiera większego sensu:)

25 komentarzy:

  1. wyglada bardzo smacznie :) dziekuje za przepis na pewno wyprobuje
    jak bylam w Polssce przez swieta to dostalam na prezent 2 ksiazki ewy Wachowicz jeszcze nie wyprobowalam bo nie mialam czasu :)
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama namiętnie ogląda program E. Wachowicz i zbiera przepisy. W przypadku tego przepisu zmieniliśmy całkowicie sposób przygotowania potrawy.
      Mam nadzieję, że Ci zasmakuje.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  2. Fajnie wygląda :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A sałatka jaka dobra. Mniam, mniam 😋

      Usuń
    2. Dziękuję za przepis, na pewno wypróbuję bo lubię i mięso mielone i ciasto francuskie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. To życzę smacznego:)
      Pozdrowionka.

      Usuń
  3. Wspaniały przepis! Pysznie wygląda:))
    Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  4. ...a Ja na mój dzisiejszy obiad podkradnę Ci przepis sałatkowy! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przepis, właśnie go wypróbowałam... Zaj.....a sałatka! Powiem szczerze, że nigdy nie wykorzystywałam selera w formie surowej jako dodatku. Zawsze wyrzucało się nieszczęśnika ze zupy, jak już była gotowa, bądź smażyło surowego z marchwią do ryb po grecku... A przecież surowy ma tyle witamin i w towarzystwie innych warzyw w sałatkach i przypraw to takie smaczne warzywo...
      Serdeczności!
      :)

      Usuń
    2. Baaardzo się cieszę:) My też ją bardzo lubimy. Jest oryginalna.
      Pozdrawiam ciepło i życzę miłego popołudnia i wieczoru:)

      Usuń
    3. Pieczmy w 180 ile minut?

      Usuń
    4. Może być 175 stopni. Zależy od piekarnika. Czas pieczenia również zależy od piekarnika. Ciasto musi być złociste.

      Usuń
  5. Tak smacznie u Ciebie, że aż zgłodniałam:):):) Super pomysł na podanie mięsa mielonego:)
    uścisk smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że pomysł na mięso mielone w cieście przypadł Ci do gustu.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Wygląda apetycznie, a sałatka, jeśli ma taki smak, jaki pamiętam, to jest pyszniutka. Choć pamiętam, że były tam rodzynki zamiast orzechów, no chyba, że to inny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie trochę inny przepis jak to z przepisami bywa.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Ten rożek wygląda bardzo apetycznie, a sałatki z selera uwielbiam. Są mega pyszne. Bardzo dobry pomysł na wspaniały posiłek :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że spodobało Ci się takie zestawienie. Posiłek rzeczywiście jest ciekawy smakowo.
      Pozdrowionka wielkie 💗

      Usuń
  8. To prawda, wszystko wygląda naprawde niesamowicie. Normalnie aż zgłodniałam :D
    Wpadłam przed chwilą na stronkę o inwestycjach, no i powiem Wam że zaskoczyło mnie to wszystko co w niej przeczytałam. Teraz wiem w co opłaca się inwestować. A dzięki Twojemu blogu wiem co zaraz zrobie sobie do jedzenia :D Pozdrawiam Cię gorąco i czekam na kolejny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  9. Nie jem mięsa ale sałatkę z selera muszę zrobić. Nie wiem czemu tak po macoszemu traktuje to warzywo.
    Seler smażony jako ryba sprawdził się doskonale więc i w sałatce na pewno będzie wyśmienity :)
    Serdeczności :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak sałatki jest bardzo oryginalny. Muszę wypróbować seler w roli ryby. Dzięki za podpowiedź.
      Witam w gronie gości. Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  10. OOOO robiłam podobnie tylko z mięsa wieprzowego :) Do środka dodawałam jeszcze starty żółty ser :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością danie też było bardzo smaczne.
      Pozdrawiam baaardzo:)

      Usuń