wtorek, 7 lutego 2017

Sałatka nie tylko śniadaniowa

Witam wszystkich gości. Dzisiaj chciałabym Wam polecić sałatkę, która weszła na stałe do mojego domowego menu. Pochodzi z zeszytu mojej mamy a jej pierwotna nazwa brzmi - SAŁATKA ŚNIADANIOWA. Jak w tytule napisałam nadaje się nie tylko na śniadanie ale będzie wspaniałym uzupełnieniem obiadu czy kolacji. Smakuje wybornie. Mniam:)


 Składniki:
*mix sałat
*jaka ugotowane na twardo (ilość według upodobania - ja użyłam 5 jajek)
*podsmażony pokrojony wcześniej boczek
*uprażone ziarna słonecznika
*majonez
*kwaśna śmietana 18%
*rozdrobniony ząbek czosnku


 Wykonanie:
*układamy sałatę
*następnie kroimy w dowolny sposób ugotowane jajka i układamy na sałacie
* na to wykładamy wcześniej podsmażony i wystudzony boczek
*całość posypujemy uprażonymi ziarnami słonecznika
*na koniec polewamy sosem, który powstał w wyniku połączenia śmietany, majonezy i czosnku




ŻYCZĘ SMACZNEGO:)


Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

36 komentarzy:

  1. chociaż ja nie boczkowa napewno odgapię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boczek daje bardzo fajny smak. Jest bardziej jak chips.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Ja też chętnie wypróbuję przepis. Nie dodam śmietany bo jej nie jem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie można zastosować jogurt.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  3. Wygląda świetnie i smakuję na pewno wybornie. Wpiszę ją do mojego zeszyciku kulinarnego bo to moje smaki. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że przepis Ci się spodobał. Jest fajny - zapewniam. Choć smaki to kwestia gustu.
      Życzę smacznego próbowania:)

      Usuń
  4. ;( Jest mi przykro bo wygląda tak pysznieeee, a ja tak bardzo nie mogę jeść jajek .... ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też jest przykro. Może zastąpisz je kulkami serowymi (mozzarella) albo kosteczkami żółtego sera. Tak mi teraz przyszło do głowy.
      Pozdrowionka :)

      Usuń
  5. Chętnie wypróbuję ten przepis! Pysznie wygląda!
    Pozdrawiam cieplutko!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego.
      Pozdrawiam baaardzo 😊

      Usuń
  6. Sałatka wygląda bardzo apetycznie. Ja wszystko jedząca, więc na pewno wypróbuję ten przepis. Muszę tylko kupić słonecznik i boczek. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi baaardzo smakowała.
      Jestem ciekawa Twojej opinii.
      Życzę smacznego.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  7. Zdecydowanie coś dla mnie :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super. Smacznego😋
      Pozdrowionka wielkie.

      Usuń
  8. Tak niewiele potrzeba, a pysznie wyglada. Warto spróbować 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nie doceniamy tego co proste. A według mnie w prostacie siła.
      Naprawdę warto spróbować.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  9. ten boczek to z pewnoscia przemowi do mojej drugiej polowki :) swietnie wyglada Twoja salatka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojemu mężowi bardzo smakowała.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  10. Wygląda pysznie, a ja nawet boczusia nie mogę i jajek przez tę cholerną dietę na nerki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce napiszę o innej sałatce - bez jajek i boczku.
      To co możesz jeść? - może wymyślę jakąś sałatkę dla Ciebie.
      Ślę uściski:)

      Usuń
    2. Ojoj prędzej moge napisać czego nie mogę... Nie wszystkie warzywa ( kiszone, strączkowe ograniczyc musze pomidory ) i owoce ( banany, maliny, truskawki - bardzo ograniczona ilosc :( m.in te co zawierają dużo potasu), z mięs to moge tylko drób ale też w małych ilościach, ser żółty też odpada i inne topione, konserwy tez odpadaja, o kawie i czekoladzie to już nie wspomne - bardzo ograniczona ilość. Jednym słowem jest to troche meczące ale od czasu do czasu pozwalam sobie na zlamanie diety, bo ilez mozna jest ciagle jedno i to samo ale daje rade nie mam wyjścia. Co do sałatki jak uda Ci się coś wymyślić będzie mi bardzo miło.. :) Buziaki

      Usuń
    3. Będę myśleć i kombinować.

      Usuń
  11. Wygląda bardzo apetycznie, wypróbuję! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam ją z czystym sumieniem. U mnie w domu wszystkim bardzo smakowała.
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A u Ciebie kolejny ciekawy pomysł kulinarny:) Akurat mam w lodówce wszystko, co potrzeba, na pewno więc wypróbuję Twoją sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego.Jestem ciekawa, czy spodoba Ci się moja propozycja sałatki.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  14. Wygląda swietnie i smakuje na pewno pysznie. Pozdrawiam cieplo.
    Kochana Moniko jestem w trakcie przygotowania mojego Liebster Award-u
    nie myslalam ze mi tak ciezko pojdzie :) za pare dni sie ukaze obiecuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością na Twój post.
      Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia 😊

      Usuń
  15. Spróbuję z pewnością ;) Coś czuję, że moja córa dałaby się za nią pokroić... przepis zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja 14 - letnia córka podeszła do niej na początku sceptycznie a potem zjadła jej naprawdę dużo.
      Życzę smacznego i pozdrawiam 😊

      Usuń
  16. Robiłam coś podobnego, ale bez boczku... :)
    Wygląda smakowicie... :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie jadasz mięsa ja też z nim nie przesadzam. To mój mąż jest bardzo mięsożerny.
      Muszę jednak przyznać, że w przypadku tej sałatki smak boczku ma znaczenie.
      PS. Bardzo mnie zainspirowałaś do poszukiwania i odkopywania przepisów na sałatki. Czasami taki impuls jest potrzebny.
      Pozdrawiam baaardzo cieplutko ☀

      Usuń
  17. Wygląda przepysznie.
    Chętnie wypróbuję, odpisuję przepis :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń