środa, 22 lutego 2017

Sałatka po lwowsku

U mnie nadal sałatkowo. Tym razem w zeszycie mojej mamy wyszukałam przepis na SAŁATKĘ PO LWOWSKU. Była bardzo smaczna. Tylko moja córka, która nie lubi buraków usunęła je ze swojego talerza. Resztę zjadła z dużym apetytem. Dla nas była doskonałym dodatkiem do kotletów z piersi kurczaka. Moi rodzice zjedli ją na kolację.


 Składniki:
*2 buraki
*4 ziemniaki
*2 ogórki kwaszone lub z zalewy octowej
*biała fasola z puszki lub ugotowany Jaś
* 1 duża lub 2 średnie marchewki
*1 cebula (u mnie mała)
*pieprz
*sos


Wykonanie:
*buraczki gotujemy w łupinach
*po ugotowaniu obieramy je ze skórki i kroimy w kostkę
*cebulę kroimy również w kostkę
*obraną marchewkę gotujemy do miękkości a następnie kroimy w kostkę
*odcedzamy fasolę z puszki (lub gotujemy fasolę Jaś)
*wszystkie składniki wkładamy do miski i delikatnie mieszamy
*doprawiamy do smaku pieprzem
*polewamy sosem:
*winegret
lub
*śmietaną (jogurtem) wymieszaną z majonezem
lub
*śmietaną wymieszaną z jogurtem


Uwagi:

*ja zastosowałam śmietanę z majonezem i całość delikatnie wymieszałam 
*dzięki takiej kombinacji nie musiałam dodać soli



ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

30 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować bo u mnie buraczki to numer jeden :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę smacznego:)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. no u nas buraczki nie maja powodzenia .....
    u rodzicow jem buraczki ale sama nie robie, bo nikt nie je
    Cieplo pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może buraczki w takim wydaniu będą Wam bardziej smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam buraczki, ale niestety przez obecną dietę ograniczam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraź mnie, żeby mi się tak chciało robić sałatki, bo jak ostatnio wracam z pracy to nie mam siły na nic... pranie, sprzątanie, gotowanie - wszystko co trzeba przygotować a potem jestem dętka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zaraziła pewna blogerka.
      Sałatki są lekkie, zdrowe i smaczne:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Buraczki powiadasz?
    Ciekawa jestem smaku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam i dlatego postanowiłam ją wypróbować.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  6. Wygląda apetyczne, a że lubię barszcz ukraiński, to sałatka na pewno będzie mi smakować, bowiem zapisałam przepis i zrobię ją kiedyś w okresie postu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego. Ciekawa jestem Twojej opinii.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Juz wyobrażam sobie smak , mniam ! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobraźnia w kuchni jest potrzebna.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Sałatki po prostu uwielbiam , wyszukuję i spisuję na nie przepisy :) Takiej nie znam i na pewno wypróbuję :) Wygląda pysznie :)
    Pozdrawiam, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To tak jak ja. Po nie pierwsze sięgam na przyjęciach.
    Sałatka po lwowsku jest naprawdę fajna.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo smakowicie, tym bardziej,że kocham buraczki i moi domownicy też!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  11. Uwielbiam :) Zresztą jak wszystkie sałatki...

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  13. Fajny przepis! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdrowa i na pewno bardzo smaczna :) Ja lubię buraki i uwielbiam różne sałatki, na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam bardzo smakowała tylko tak jak pisałam mojej córce buraczki nie pasowały.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń