środa, 15 lutego 2017

Sałatka z cebulą - zaskoczenie

U mnie ostatnio bardziej kulinarnie. Moja wena twórcza nieco ostygła. A ponieważ zwariowałam na punkcie sałatek zabrałam się za przeglądanie zeszytów mojej mamy (w ilości 23 sztuk), w poszukiwaniu ciekawych przepisów. Tak po cichu Wam powiem, że chyba mam ochotę stać się trochę lżejsza. Sałatkę, którą dzisiaj pragnę zaprezentować nazwałam - ZASKOCZENIE. Składa się tylko z czterech składników ale muszę przyznać, że zaskoczyła mnie swoim smakiem. W przepisach mojej mamy widnieje pod nazwą - sałatka z pestkami dyni. 

Sałatka z cebulą

Składniki:
*sałata - lodowa (może być też każda inna)
*prażona cebula czosnkowa (w przepisie czerwona)
*pestki dyni
*suszone pomidory


Wykonanie:
*układamy sałatę
*cebulę podsmażamy z odrobiną soli  na tłuszczu
*dodajemy pokrojone suszone pomidory
*na koniec ozdabiamy podprażonymi pestkami dyni


Uwagi:
*polewamy leciutko marynatą , w której zanurzone były suszone pomidory ale nie jest to konieczne
*gdyby odłożyć pomidory też byłoby ok
*zaskoczeniem smakowym była dla mnie cebula w  takim połączeniu 




ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

16 komentarzy:

  1. Ciekawe połączenie i łatwość wykonania zachęca mnie do wypróbowania Twojego przepisu. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Jestem ciekawa Twojej opinii.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  2. Pestki dyni są rewelacyjne do sałatek :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pestki dyni, słonecznika itp. są rzeczywiście świetne. Ja lubię jeszcze nasiona chia, lnu itd.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  3. Z chęcią wypróbuję! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  4. A właśnie szukałam inspiracji na jutrzejsze spotkanie ze znajomymi. To mam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Jeśli chcesz to możesz dodać pieprz itp.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  5. Fajna, bo nie trzeba mieć wiele rzeczy w lodówce, żeby ją zrobić. Te sałatki u Ciebie, to chyba też trochę tęsknota za wiosną?:) PS Twoja mama dorobiła się 23 zeszytów z przepisami? Fiu, fiu nieźle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama pod tym względem jest niesamowita. Zeszyty prowadzi wzorcowo. Mam zbiór naprawdę ciekawych przepisów.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. wow wyglada bardzo apetycznie, dziekuje za przepis.
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kolejny mój nowy smak. Ta sałatka była dla mnie zaskoczeniem. Sałata i podsmażana cebula dziwne połączenie ...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Wygląda naprawdę smakowicie... uwielbiam takie smakowe połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi intrygujaco .... w zwiazku z tym jutro zrobie na lunch :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń