środa, 1 marca 2017

Dmuchane tulipany z papieru (ikebana)

W poniedziałek słońce przygrzało tak intensywnie, że chodziłam po mieście w samym sweterku. Taka aura zachęciła mnie do zmiany dekoracji w domu. Z tęsknoty za wiosną powstały dmuchane tulipany. Jak zdążyliście się zorientować uwielbiam ozdoby z kartek starych książek. Dlatego dzisiaj chciałbym Wam pokazać tulipanową, papierową  ikebanę

Potrzebne materiały:

*kartki 
*klej
*patyczki
*nożyczki
*podstawa
*oazis
*gałęzie
*mech lub trawa
*folia



Sposób wykonania:

*przygotowujemy podstawę, którą wykładamy folią

*następnie  do  środka dowolnego naczynia wkładamy oazis, który przykrywamy np. mchem

*układamy kompozycję


Uwagi:

*pomysł na wykonanie dmuchanych tulipanów znalazłam tutaj.


Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

46 komentarzy:

  1. Są super , też lubie dekoracje z kartek książkowych i gazetowych, zbieram pomysły i ten na pewno zachowam. Twoja ikebana świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała inspiracja :)
    świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne, kiedyś w szkole -dawno, dawno temu- też takie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dopiero teraz się nauczyłam. Człowiek jak widać uczy się przez całe życie:)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Pięknie Ci wyszły, zressztą uwielbiam te Twoje gazetowe tworki;)Ale robiłaś origami czy jakiś inny sposób? Ja robiłam z origami lilie i były bardzo pracochłonne....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to było origami.
      Lubię takie wytwory - dosłownie z niczego.
      Pozdrowionka ciepłe:)

      Usuń
  5. Podziwiam Twoje zdolne rączki:) Są piękne!
    pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, jak mi miło.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  6. Fajna ozdoba powstała. Możesz ja modyfikować kolorowymi dodatkami i właściwie dekoracja caloroczna jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie róża byłaby bardziej uniwersalnym kwiatem do stworzenia całorocznych dekoracji.
      Ostatnio ciągnie mnie w kierunku japońskiego sposobu układania kwiatów. To taka moja pierwsza próba.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Monia, pięknie równiutko złożone. Super dekoracja 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję.
      Ślę uściski 😊

      Usuń
    2. Pięknie zrobiłaś, są śliczne. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo i pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  8. Moniko, przypomniałaś mi szkołę podstawową (starsze klasy) Robiłyśmy z koleżankami na wyścigi, a krzewy na boisku były nimi oblepione. Tylko woźny się wkurzał, że potem musi sprzątać :p Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój debiut. Zawsze takie chciałam zrobić - proste i delikatne, minimalistyczne dekoracje.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 😊

      Usuń
  9. Rewelacyjna dekoracja, u mnie w mieszkanku by taka pasowała kolorystycznie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dalej do dzieła.
      Dziękuję pięknie i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  10. lubie dekoracje ze starych książek i gazet,tulipany wyszły bardzo ladne.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. Kolejne dekoracje papierowo - wiosenne wkrótce pokażę.
      Ślę uściski:)

      Usuń
  11. Podziwiam! Mi one nie wychodzą, nie potrafię ich zrobić aby wyglądały tak ładnie jak Twoje :( Tak samo nie zrobię żurawia z origami, kiedyś próbowałam ... nosorożca i oczywiście porażka na całej linii ;)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I żurawie przedwczoraj zrobiłam. Trzeba sposobu.
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam pięknie:)

      Usuń
  12. Uwielbiam takie vintage dekoracje, ślicznie. Muszę też sobie taki bukiecik wydmuchać . Serdeczności :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie.
      Pozdrawiam już chyba wiosennie:)

      Usuń
  13. Świetna dekoracja. Kiedyś robiłam takie tulipany.
    Pytasz mnie gdzie chodzę na zajęcia ceramiczne. Tu można poczytać o warsztatach :http://www.gokdywity.eu/wielkanocne-warsztaty-rekodziela-gady-folk-art/
    Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za adresik.Jutro na pewno tam zajrzę.
      Zazdroszczę Ci udziału w takich zajęciach. Może i mi się kiedyś uda.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  14. To słowo często mi sie w krzyżówkach pojawiało hihihi. Kwiaty wglądają cudownie. Mnie się bardzo podobaą takie ozdoby :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło.
      Dzięki wielkie.
      Ślę uściski ❤

      Usuń
  15. WOW! Jak to pięknie się prezentuje :D Prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie.
      Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru:)

      Usuń
  16. Piękne, bardzo mi się podobają :) Wyglądają bardzo stylowo, pasują do klimatu vintage, ale i też do nowoczesnych aranżacji.
    Pozdrawiam ciepło :) Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vintage bardzo mi odpowiada ale w połączeniu z nowoczesnością.
      Pozdrowionka wielkie. Tobie też życzę wszystkiego dobrago w przerwie od pracy:)

      Usuń
  17. śliczny jest ten papierowy tulipanek! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa.
      Ślę uściski:)

      Usuń
  18. Bardzo oryginalny i piękny stroik wyczarowałaś. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - ale tak sobie myślę, że zdjęcie niw oddaje rzeczywistego wyglądu. Jeszcze muszę poćwiczyć w robieniu zdjęć.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  19. "Dziewczyna z weną",Złota rączka", tak można nazywac autorke Katalogu inspiracji. Pozdrawiam serdecznie. WMonia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle pięknych sów. Dziękuję baaardzo.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  20. Piękny oryginalny stroik. Dziewczyno, jesteś genialna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te piękne słowa.
      Pozdrawiam wiosennie 🌷

      Usuń
  21. Super pomysł! W sam raz na przegnanie zimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima dzisiaj daje o sobie znać. Ale w domy przynajmniej powiało wiosną.
      Dzięki za odwiedzinki.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń