piątek, 17 marca 2017

Moje filmy 3x... z czasem w tle + marcowy słoik z niespodzianką

Od czasu do czasu robimy sobie w naszym domu wieczór filmowy. Zasiadamy wówczas przed ekranem telewizora jednocześnie delektując się wcześniej, wspólnie przygotowaną kolacją.
Jakiś czas temu właśnie w taki chyba piątkowy wieczór obejrzeliśmy w trójkę film (Mr. Nobody), który nie dość, że spowodował pewien mętlik w naszych głowach, to jeszcze skłonił nas do ożywionej dyskusji i odszukania w naszej pamięci wszystkich tych filmów, które można by określić trzema przymiotnikami - zastanawiający, pogmatwany i nieprawdopodobny. W taki oto sposób powstała nasza subiektywna lista filmów 3x ...z czasem w tle, którą prezentuję poniżej:



Celowo nie przedstawiam swoich opinii, ponieważ uważam, że "nie to jest ładne co jest ładne lecz to, co komuś się podoba". Co znaczy dla mnie tylko tyle, że to co dla jednych jest kiczem dla drugich może być wspaniałym filmem i odwrotnie. Bowiem wszystko w życiu jest subiektywne, oceniane przez pryzmat własnej wrażliwości, przebytego doświadczenia itd.
Może i Wy obejrzeliście ostatnio filmy, które mogłyby spełniać powyższe kryterium? Filmy, w których czas jest bazę do budowania pewnych opowieści z życia ludzi. 
CZAS - wędrówka w czasie, przeplatanie się czasów, upływ czasu itd. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość...


I na koniec chcę Wam pokazać  słoiki w ramach mojego pomysłu 
SŁOIK Z NIESPODZIANKĄ  (i tu) , które w lutym powędrowały w świat.


Niebieski otrzymała jedna z blogerek, wraz z bransoletką cha cha.  Drugi - pozytywnik podarowałam koleżance na poprawę humoru.

W marcu kolejny słoik chciałabym podarować osobie prowadzącej blog:
Inspiracje w moim mieszkaniu

(jeśli zechcesz przyjąć ode mnie słoiczek - proszę prześlij mi swój adres do wysyłki  na moją pocztę: katalog_inspiracji@poczta.fm).
Będę czekała na odpowiedź ok. tygodnia.


Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

26 komentarzy:

  1. Bóg nigdy nie mruga własnie czytam a polecam "Gwiazd naszych wina" do czytania i ogladania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mi przypomniałaś ten film - zaliczyłabym go do troczę innej kategorii 3x... - ale o takich filmach napiszę trochę później.
      Dzięki za odwiedziny i pozdrawiam pięknie:)

      Usuń
  2. Jeden mój słoik poleciał do blogowej przyjaciółki,następny czeka na okazję, którą otrzymałam przebywając ostatnio w szpitalu- tam dla całej załogi duży słój z mnóstwem pozytywnych myśli ;) Kolejny w projekcie- może w końcu dla przypadkowej osoby?... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja się cieszę, że przyłączyłaś się do mojej inicjatywy. Tym komentarzem wywołałaś uśmiech na mojej twarzy. Czuję się tak, jakbym to ja otrzymała słoik z niespodzianką ukrywający cudowną informacją. Dziękuję pięknie.
      Pozdrawiam wiosennie - Monika:)

      Usuń
  3. Jest mi bardzo miło Moniko, że wyróżniłaś mój blog i moją osobę :) Już nie mogę się doczekać słoiczka i tego co jest w nim ukryte :) Zaraz piszę do Ciebie maila.
    Co do filmów to też jestem ich pasjonatką. Uwielbiam dobre kino. Wszystkie filmy, które podałaś oglądałam. Mr. Nobody pobudza wyobraźnię i zachęca do dyskusji. Ja do twojej listy dodałabym Atlas Chmur, na pewno warto zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że zdecydowałaś się przyjąć od nieznanej Ci osoby drobny upominek. Mam nadzieję, że wywoła choćby mały uśmiech na Twej twarzy.
      "Atlas chmur" też widzieliśmy. Masz rację też idealnie wpisuje się w moje kryterium 3x...
      Pozdrawiam wiosennie 🌷
      ps. Paczkę postaram się wysłać w ciągu tygodnia.

      Usuń
  4. Ja to jestem taka wrażliwa że masakra powiem Ci :( Musze mieć wesołe filmy bo inaczej przeżywam je strasznie. Przykładowo po filmie Star Wars Powrót Jedai płakałam i ni emogłam dojsć do siebie :( Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię filmy komediowe ale te powyżej zatrzymam w pamięci na dłużej. Pobudziły mnie do myślenia i do zastanawiania się nad uniwersalnymi prawdami życiowymi. Pozwoliły jeszcze raz określić co w życiu jest ważne i uzmysłowić mi po raz kolejny, jak wiele zależy od naszych wyborów. Rzeczywiście niektóre wprowadzają pewien mętlik w głowie i jakby ktoś powiedział "ryją banię'.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  5. Słoik z niespodzianką super... :) Oglądałam kilka z filmów przez Ciebie przedstawionych, nawet dosyć niedawno "Wiek Adeline", ale ten film... hm... dosyć mnie znudził. Preferuję jednak prawdziwe historie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki.
      No widzisz, tak jak napisałam powyżej jednych film może nużyć, drudzy natomiast są nim zachwyceni. Dlatego nigdy z mężem przy wyborze filmu nie kierujemy się w pierwszej kolejności recenzjami.Częściej oglądamy zdjęcia zwiastujące film.
      Historie prawdziwe też lubię (może kiedyś zna podstawie tego kryterium ułożę pewną listę filmów).
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Właśnie analizowałam Twoją listę z filmami i niektóre wpisałem na listę do obejrzenia, bo ich nie widziałam. Z mężem także lubimy sobie robić wieczory filmowe, a ostatni film, który zapadł nam w pamięć to Nowy początek. Podobał nam się, więc polecam :-)
    Piękne niespodzianki zrobiłaś :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego filmu nie widziałam. Dzięki za podpowiedź - chętnie obejrzymy.
      Dziękuję za miłe odwiedzinki. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. U mnie znowu najdziwniejszy film jaki widziałam to "It felt like love"... nie wiedziałam co myśleć po seansie. Niby nagradzany na festiwalach, a czułam się zniesmaczona, niekomfortowo bardzo.. no cóż. Mocny film, w którym pada niewiele słów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam. Z tego, co się zdążyłam zorientować - to film dla młodzieży. Takie też lubię. Wpisuję na listę.
      Pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń
  8. Pomysł na domowy wieczór filmowy jest świetny. Też kiedyś takie miałam, ale odkąd mam małe dziecko, to szczerze przyznam, że jakoś mi się one nie udają. W ciągu ostatnich dwóch lat jedyny film jaki oglądałam w kinie domowym, to trzecia część Bridget Jones. I świetnie się przy nim bawiłam:) A z filmów, które Ty podajesz oglądałam kilka z czego najbardziej mi się podobał "Czas na miłość". Ale jak sama pięknie piszesz, wszystko jest sprawą subiektywną...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam i muszę przyznać, że wprowadził nas w radosny nastrój.
      Pozdrawiam baaardzo:)

      Usuń
  9. ...."nie to jest ładne co jest ładne lecz to, co komuś się podoba", szczera prawda. Rzadko urządzamy sobie takie seanse, a filmy ostatnio puszczane, to w większości same powtórki, ale czasem trafi się "perełka", którą z przyjemnością oglądamy. Mam kilka ulubionych filmów, a z Twojej listy niektóre obejrzałabym po raz kolejny, Dom nad jeziorem czy Avatar. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona, film ciekawy, ale czułam się po nim lekko przygnębiona. Sztuczna inteligencja, bardzo smutny film o miłości, ale piękny. Dzień świstaka, zabawny. Mr. Nobody, zaczęłam oglądać........i nie wytrzymałam zbyt długo, muszę chyba dojrzeć do odbioru takich filmów. Do moich ulubionych dodałabym jeszcze Raport Pelikana, Rzeka tajemnic, Medium, Gran Torino, Bez mojej zgody........och, już się chyba pogubiłam w tych tytułach...........trochę tego było.Pozdrawiam gorąco:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twojej listy nie widziałam niczego. Mam co nadganiać. Dziękuję za zajęcie głosu w dyskusji.
      Pozdrawiam cieplutko ❤

      Usuń
  10. Dla mnie w filmie najważniejsza jest akcja aby nie zasnąć z nudów;-) Bardzo podobał mi się film Czas ma Miłość i Avatar. Natomiast Wiek Adaline jest trochę naciągany a Benjamin Button zbyt dziwaczny :-)Ale to tylko moje zdanie.Tak pięknie zdobionych słoików nigdy nie widziałam, jesteś bardzo zdolna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, my bardzo lubimy dziwaczne filmy a powyższa lista jest ich zbiorem. Każdy proponowany przeze mnie film jest na swój sposób dziwaczny.
      Witam w gronie gości i dziękuję za miłe słowa.
      Oczywiście pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  11. Wieka Adaline, podobał mi się, przyjemny, miło się oglądało :) Tak jak Benjamina w sumie temat ten sam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w gronie gości.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  12. Dawno niczego nie oglądałam, jest na Twoje liście kilka pozycji których nie widziałam, i chętnie nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłego oglądania życzę i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  13. Fajny taki filmowy maraton:) Na razie glownie ogladamy sensacje, czesto skandynawska, ale w koncu nam sie znudzi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to nie do końca maraton ale bardzo lubimy oglądać filmy, a jeśli robimy to całą rodzinką, to radość jest jeszcze większa.
      Pozdrowionka:)

      Usuń