wtorek, 21 marca 2017

Pikantna surówka z kapusty i sałatka rzymska

Pierwszy DZIEŃ WIOSNY prawie mamy już za sobą. W związku z tym proponuję dodatki do obiadu czy kolacji w iście wiosennym wydaniu. W zeszytach mojej mamy znalazłam dwie propozycje, a mianowicie pikantną surówkę z kapusty i  sałatkę rzymską.  Może komuś z Was któraś z nich przypadnie do gustu. Polecam:)


Składniki:
*1/4 kapusty białej
*1/4 kapusty czerwonej
*1/2 lub pęczek rzodkiewki
*1 marchew
*1 ostra papryka
*1 czerwona cebula 
1/2 lub cały pęczek pietruszki
sos:
*2 łyżki oleju
*sok z jednej limonki lub cytryny
*sól i pieprz

Wykonanie:
*szatkujemy drobno kapustę
*drobno kroimy cebulę i rzodkiewki oraz papryczkę
*obieramy marchew i trzemy ją na tarce o grubych oczkach
*siekamy pietruszkę
*wszystkie składniki mieszamy i polewamy sosem

Uwagi:
*ja do surówki dodałam jeszcze cukier


 Składniki:
*sałata rzymska
*mała puszka kukurydzy
*puszka czerwonej fasoli
*ogórek świeży ze skórką
*czerwona papryka
*sól i pieprz
sos:
*2-3 ząbków czosnku
*majonez

Wykonanie:
*kroimy lub rwiemy sałatę rzymską
*dodajemy odsączoną kukurydzę i fasolę
*dodajemy ogórek 
*mieszamy wszystkie składniki
*doprawiamy solą i pieprzem 
*na koniec polewamy sosem 


ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości i obserwatorów.
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

36 komentarzy:

  1. niam niam pysznie opowiadasz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te serdeczności. Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. U Ciebie prawdziwa wiosna na talerzu. Najpierw trzeba się napatrzeć, a później jeść. : ) Pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najpierw jem oczami. Dlatego tak bardzo lubię sałatki i surówki:)
      Dziękuję i pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  3. Hmmmm... Mnie z pewnością obydwie przypadną do gustu (no i podniebienia...hihi!)Przepisy z pewnością wykorzystam... :)Już odhaczam je sobie... :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, tym bardziej, że to właśnie Ty zachęciłaś mnie do sałatkowych poszukiwań.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  4. wygląda pięknie:) poczekam na sezon warzywny, ale wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie produkty są dostępne. Wiadomo, że z ogródka są smaczniejsze.
      Życzę smacznego i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Chętnie bym wpadła na taka sałatkę :) Śliczne masz to szklane naczynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie bym Cię ugościła. Naczynko kupiłam w markecie budowlanym - "Mrówka".
      Dziękuję za miłe odwiedziny. Pozdrawiam pięknie:)

      Usuń
  6. Oba przepisy są oryginalne, połączenie składników dość nietypowe w przypadku tej pierwszej. Z jakiego regionu Mama pochodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama pochodzi z województwa krakowskiego a teraz mieszamy w Wielkopolsce. Uwielbia zbierać przepisy z różnych części świata, dlatego w jej zeszytach są wszystkie te przepisy, które ją w jakiś sposób zaciekawiły.
      Pozdrawiam wiosennie 🌷

      Usuń
  7. Nie lubię fasoli, i tu mam problem, ale sałatki wyglądają bardzo apetycznie! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szkoda, bo fasola jest bardzo zdrowia.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam równie ciepło 😊

      Usuń
  8. Mmmm... Narobiłaś mi smaka :p uwielbiam wszelkiego rodzaju sałatki, na pewno skorzystam z przepisu ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego.
      Pozdrawiam wiosennie 🌷

      Usuń
  9. salatki wygladaja przepysznie:) obydwie wyprobuje
    Dziekuje za przepis
    Pozdrawiam cieplo
    karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę smacznego. Pozdrawiam cieplutko ❤

      Usuń
  10. Kolejne przepisy warte zapamiętania. Na talerzu wiosna też mi się już marzy:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na piękne, letnie smaczne warzywa przyjdzie nam jeszcze poczekać ale chociaż troszkę trzeba sobie dania urozmaić.
      Pozdrawiam serdecznie 🌺

      Usuń
  11. Wspaniałe sałatki!!! Wyglądają przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam cieplutko ❤

      Usuń
  12. Bardzo lubię surówkę z czerwonej kapusty do obiady. Twój przepis bardzo mi się podoba. Sałatka rzymska też super, chętnie wypróbuję u siebie :)
    Ogólnie bardzo lubię tego typu sałatki i surówki, są zdrowe i pożywne, idealne na wiosnę, kiedy brakuje nam witamin w organizmie.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie warzyw nigdy nie za wiele. Sałatki lubię i po nie zawsze chętnie sięgam.
      Cieszę się, że moje propozycje Ci się spodobały.
      Życzę smacznego i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  13. Uwielbiam takie sałatki! Twoja wygląda przepysznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  14. mnnnn mniamciu mniamciu :) Kochana apetytu mi narobiłaś hiih :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki miałam cel-hi, hi. Za to wabik jest zdrowy i niskokaloryczny.
      Pozdrowionka wielkie 🌹

      Usuń
  15. Ależ apetycznie tu wszystko wygląda... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż zgłodniałam! :)
    Widzę, że wykonanie nie jest trudne, więc może nawet ja bym sobie dała radę. Zdziwiło mnie to dodanie cukru, ale to ciekawy pomysł. Czasem nieoczywiste rozwiązania otwierają nam drogę do nowych smaków. ;)
    Uroczy ten kwiatek z marchewki!
    Druga sałatka chyba smakowałaby mi bardziej. Muszę spróbować taką zrobić. :) Dziękuję za inspiracje.
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sałatkami generalnie tak jest, ze nie są trudne w wykonaniu ale za to są zdrowe.
      Życzę smacznej degustacji.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

      Usuń
  17. O jak ja lubie takie salatki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. Dzisiaj wymyśliłam coś nowego do obiadu.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  18. Muszą być niesamowite w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są fajne. Polecam:)
      Pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń