sobota, 4 marca 2017

Sałatka ze świeżego szpinaku

Witajcie moi stali i nowi goście. 
Dzisiaj w ten piękny, sobotni wieczór chciałabym podzielić się z wami moim nowym odkryciem kulinarnym, które znalazłam w zeszycie mojej mamy. Inspiracją tą jest SAŁATKA ZE ŚWIEŻEGO SZPINAKU.  A ponieważ w sklepach pojawiły się truskawki (może jeszcze nie takie dobre jak w czerwcu) poczułam nieopartą chęć jej wypróbowania. Czyż nie wygląda apetycznie?


Składniki:
*szpinak (listki)
*truskawki wg uznania
*ser feta
*1 pierś kurczaka (pokrojonego i podsmażonego)
*garść pestek słonecznika lub dyni
sos:
*olej lub oliwa z oliwek (3-4 łyżki)
*1 łyżka octu winnego
*sól i pieprz
*1 - 1,5 łyżek syropu z agawy 


Wykonanie:
*myjemy szpinak
*mięso kroimy w kostkę lub paski i podsmażamy doprawiając solem, pieprzem lub przyprawą do gyrosa
*prażymy pestki
*kroimy w kostkę ser feta
*myjemy truskawki i kroimy je w dowolny sposób
*wszystkie  składniki układamy następująco: szpinak, kurczak, ser, truskawki, sos


 Uwagi:
 w oryginalnym przepisie na  wykonanie sosu potrzebujemy: 
*3-4 łyżek oliwy z oliwek
*3 łyżki octu balsamicznego
*sól i pieprz


ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

28 komentarzy:

  1. Od dłuższego już czasu przymierzam się do takiej sałatki ale zawsze jakaś taka niepewność jest, czy to aby na pewno będzie mój smak? Ale powiem Ci, teraz czuję się bardzo zachęcona! Biorę przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Cię zachęciłam do jej przygotowania. Myślę,że warto mimo obaw próbować różne potrawy i odkrywać własne smaki. Pozdrawiam i ślę uściski 😊

      Usuń
  2. Dziękuje za bardzo fajny przepis! Na pewno wypróbuję!
    Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jestem ciekawa Twojej opinii.
      Życzę smacznego i pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  3. No kochana! Ty wstawiasz częściej posty sałatkowe niż Ja! hihi! Jestem zachęcona przepisem, także go zabieram ze sobą... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko nie częściej - tylko w postach umieszczam po jednej sałatce. Gdybyś Ty swoje sałatkowe posty rozbiła na części - to zobacz ile by ich było.
      Jeszcze raz podkreślam, że to dzięki Tobie zabrałam się za poszukiwanie nowych sałatkowych smaków. Wielkie dzięki. I cały czas mam ochotę na więcej.
      Pozdrowionka. Ślę uściski:)

      Usuń
  4. Droga Reniu przez przypadek wykasowałam Twój komentarz. Jeśli tu zaglądniesz to dziękuje Ci za Twoją opinię.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo ładnie :)
    szkoda, że ja nigdy nie mogę dostać świeżego szpinaku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej chwili dostaniesz go w każdym dyskoncie typy Biedronka, Netto...
      Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli:)

      Usuń
  6. U nas szpinak prawie codziennie mamy. Az jestem ciekawa smaku tej sałatki. Osobiście ocet balsamiczny bardziej mi podchodzi (nie mam pojęcia gdzie kupić syrop z agawy)😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop można kupić w sklepach ze zdrową żywnością. Możesz go zastąpić miodem lub cukrem. Zastosowałam ocet jabłkowy, ponieważ miałam go w domu i jest bardzo zdrowy.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. A ja szpinak uwielbiam.
      Myślę, że możesz go zastąpić np.sałatą rzymską,roszponką.
      Pozdrawiam wiosennie🌷

      Usuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie, ale przyznam się szczerze, że jakoś nie po drodze mi do łączenia szpinaku z truskawkami. Chyba że jak piszesz wyżej, zamienię szpinak na coś innego ale truskawki też wolę takie czerwcowe lub majowe, więc chyba z Twoją sałatką zaczekam jeszcze jakiś czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam się oprzeć temu połączeniu. Do maja nie chciało mi się czekać. Szpinak na surowo jadłam pierwszy raz i nie zawiodłam się. Ja bardzo lubię próbować różne smaki - szczególnie w sałatkach. U mnie w domu bez wyjątku wszystkim smakowała taka kombinacja.
      Pozdrawiam wiosennie 🌷

      Usuń
  9. O, chętnie bym do Ciebie wpadała na takie przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie bym Cię ugościła u siebie.
      Ściskam serdecznie i pozdrawiam wiosennie 🌹

      Usuń
  10. Nice salad!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  11. sałatka wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  12. Pychota! Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Jest leciutka i naprawdę smaczna.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie i kojarzy mi się ze słonecznym letnim dniem :)
    Lubię szpinak i truskawki, więc koniecznie muszę wypróbować Twój przepis !
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też tak się kojarzy i dlatego zapragnęłam ją przygotować. Chciałam chociaż przez moment poczuć namiastkę smaku lata.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  14. Alez apteycznie wyglada! Kiedys nie lubilam szpinaku, to znaczy tej szpinakowej papy, ale liscie jadam chetnie. Dzieki za inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo lubię nawet tą jak piszesz szpinakową papkę.
      Cieszę się,że mogłam Cię zainspirować.
      Życzę smacznego i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  15. Muszę wypróbować - uwielbiam połączenia owoców z mięsami i serami.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę smacznego.
      Pozdrowionka:)

      Usuń