czwartek, 30 marca 2017

Seter naciowy w roli głównej - czyli przepis na dwie sałatki

Jak znosicie zmianę czasu? Bo ja kiepsko. Ciągle chodzę zmęczona i chce mi się spać. Spadł mi również poziom rękodzielniczej kreatywności. Tak na marginesie mówiąc zastanawiam się - właściwie w jakim celu przestawiamy zegarki? Może kiedyś to miało sens ale teraz w dobie takiego postępu technicznego - czy ma to jakieś logiczne uzasadnienie. W wielu krajach zrezygnowano z tego manewru. Już nawet dyskutowałam nad tym, jak rządzących nakłonić do zmiany tego bezsensownego przepisu. Taka zmiana czasu nie wpływa korzystnie ani na nasze funkcjonowanie psychiczne, ani fizyczne. A co dopiero mają powiedzieć małe dzieci, których rytm dnia zostaje całkowicie zaburzony. Co sadzicie na ten temat? 
Żeby dodać sobie odrobinę energii i wzbogacić organizm w witaminy postanowiłam kontynuować swój sałatkowy serial.  Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami dwoma przepisami, w których główną rolę odgrywa seler naciowy. Pierwszą sałatkę wymyśliłam sama a przepis na drugą otrzymałam od koleżanki.

Sałatka nr 1
mi

Składniki:
*seler naciowy
*jabłko
*ostra papryczka
*pestki dyni
*sól i pieprz
*majonez



 Wykonanie:
*wszystkie składniki kroimy w kostkę
*jabłoko trzemy na tarce
*doprawiamy do smaku solą i pieprzem
*mieszamy dodając majonez


Kilka słów o właściwościach odżywczych selera naciowego
Już w pierwszych kilku kęsach da się zauważyć jego specyficzny smak. Odpowiadają za to głównie olejki eteryczne, które posiadają właściwości uspokajające i kojące nerwy. W medycynie chińskiej poleca się używanie soku z selera naciowego do redukcji wysokiego ciśnienia. Sok miesza się w równych ilościach z miodem i używa trzy razy dziennie po około 8 łyżeczek. Ponadto wspomniane przetwory korzystnie działają na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci, jak również wpływają na prawidłowe trawienie.Seler naciowy jest źródłem wielu składników mineralnych, tj. potasu, wapnia, fosforu, cynku, molibdenu oraz witamin: A, C, PP i z grupy B, choć w mniejszym stopniu. Dzięki temu ma wielokierunkowe działanie: wzmacnia układ odpornościowy, chroni przed miażdżycą i artretyzmem, pomaga przy wzdęciach i niestrawności. Ma zastosowanie w dietach redukcyjnych ze względu na małą kaloryczność i niski indeks glikemiczny, a także posiada właściwości moczopędne. Z powodzeniem możemy stosować warzywo w chorobach nerek, wątroby i przewodu pokarmowego. Polecany jest także dla cukrzyków. Ze względu na specyficzny smak czasem stosowany jest jako substytut soli.                                                                                                                                          źródło:https://lokalnyrolnik.pl/blog/seler-naciowy-wlasciwosci-odzywcze-zdrowotne

Sałatka nr 2


Składniki:
*seler naciowy
*jabłko
*rodzynki
*kukurydza
*orzechy włoskie
*sól i pieprz
*majonez



Wykonanie:

*seler kroimy w kostkę
*jabłko trzemy na tarce
*rodzynki namaczamy kilka minut, odcedzamy i mieszamy z resztą składników
*dodajemy wyłuskane orzechy
*wszystkie składniki mieszamy a następnie doprawiamy solą, pieprzem i majonezem


ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości i obserwatorów.
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:

Monika❤


Może zechcecie skorzystać z innych przepisów na sałatki:
  1. PIKANTNA SURÓWKA Z KAPUSTY
  2. SAŁATKA NA KOLACJĘ
  3. SAŁATKA NIE TYLKO ŚNIADANIOWA
  4. SAŁATKA NIETYPOWA
  5. SAŁATKA PO JAPOŃSKU
  6. SAŁATKA RZYMSKA
  7. SAŁATKI W STYLU WEGETARIAŃSKIM
  8. SAŁATKA Z GOTOWANEGO PORA
  9. SAŁATKA Z OGÓRKÓW NA OSTRO



19 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Znów zaserwowałaś dania, na których widok chce mi się jeść ( jestem jeszcze przed śniadaniem). Ja tylko musze poszukać zamiennika dla rodzynek, bo ich nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może żurawina będzie lepsza. Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  3. W tej drugiej sałatce to jest seler naciowy czy kapusta pekińska?, bo nie zrozumiałam w składnikach podaje pani kapustę a potem pisze seler. Pozdrawiam Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście chodzi o seler. Dziękuję za wychwycenie błędu. Już go poprawiłam.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Pycha, ta pierwsza sałatka na pewno zagości u mnie na stole. Świetne połączenie. U nas w rodzinie lubimy pikantne :-)
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności:)

      Usuń
  5. Lubie te Twoje inspiracje, oczy same jedzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło, że tak mówisz.
      Pozdrawiam w ten ciepły wiosenny wieczór:)

      Usuń
  6. Obie wyglądają bardzo apetycznie i zdrowo, dzięki za fajne przepisy! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowe są na 100%.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń
  7. Moniko, bardzo smakowite i zdrowe sałatki nam zaserwowałaś. Też lubię seler naciowy i wiem, że jest bardzo zdrowy. Po zimie brakuje nam witamin, dlatego warto zajadać się takimi przysznościami.
    Miłego weekendu Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatki zawsze lubiłam. Jadam je prawie codziennie.
    Dziękuję za miłe odwiedziny i życzę przyjemnej i ciepłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za selerem naciowym, ale widzę kilka innych fajnych przepisów na sałatki, z których zapewne skorzystam. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do testowania.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  10. Jak smakowicie wyglądają :) uwielbiam takie "szybkie" przepisy, wypróbuję na pewno

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsza sałatka wygląda przepysznie! :) mm już bym jadła!

    OdpowiedzUsuń