sobota, 27 maja 2017

Stolik i wieszak z palet

Tak jak pisałam wcześniej na jakiś czas uciekłam od internetu i blogowania. Miedzy  innymi tego powodem były prace remontowe, jakie chciałam wykonać w moim szkolnym gabinecie. Mój gabinet przeszedł całkowitą metamorfozę ale o tym napiszę innym razem. Dzisiaj chciałabym się tylko skupić na meblach jakie wykonałam wraz z mężem. Mowa o stoliku i wieszaku z palet. Do tego zabiegu potrzebowaliśmy dwóch palet, które otrzymałam za darmo oraz kilku wkrętów, wieszaczków i bejcy a także podstawowych narzędzi takich jak: łom, wkrętarka, szlifierka, młotek, papier ścierny i pędzel.


Po rozłożeniu palet przystąpiliśmy do ich szlifowania a następnie skręcania. Kolejnym krokiem w tworzeniu mebli było bejcowanie. Po wyschnięciu paletowy stół i wieszak zastąpiły - jak to w szkołach bywa przypadkowe meble nie pasujące zupełnie do siebie. W ten sposób gabinet zmienił zupełnie swój charakter i naprał bardziej współczesnego stylu. Niestety fotele udało mi się odnowić tylko połowicznie. Przemianie uległy tylko ich ramy. Tapicerka pozostała taka sama jak poprzednio. Względy ekonomiczne przesadziły o ich losie. Tapicer zaśpiewał mi min. 250 złotych za ich odnowienie. Tak więc klamka na jakiś czas zapadła.  Do głowy przychodzi mi jedynie pomysł wykorzystania worków jutowych. Co o tym myślicie? Czy ktoś z Was pracował już z takim materiałem i stosował go do tapicerowania mebli? Chętnie posłucham Waszych podpowiedzi.



ps. Więcej na temat paletowych pomysłów możecie poczytać na moim blogu tutaj: 


Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

44 komentarze:

  1. Jesteś bardzo pomysłowa, stolik i wieszak wyszły Ci bardzo dobrze, jutowe worki? może jest to pomysł ;) ale nie wiem czy na fotele ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi o proste i tanie rozwiązania. A na dodatek do samodzielnego wykonania. W tej chwili fotele muszą takie pozostać.
      Dziękuję za opinię, odzwiedzinki.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
    2. Jutowe worki trochę są za bardzo drapiące, kupiłam kilka i mega drapią. Nawet waham się nad szyciem poduszek z tych worków po kawie... A tu jednak chodzi o to, żeby odwiedzający czuli się wygodnie siedząc na jakimś spotkaniu. Pozostaje kupienie tkaniny i obicie samemu.

      Usuń
    3. Po waszych podpowiedziach zrezygnowałam z juty.
      Dziękuję za Twój głos, pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.

      Usuń
  2. Może poduchy z tych worków, do tego jakiś transfer, kawałek bawełnianej koronki, szydełkowej serwetki itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy poduchy będą pasować do szkoły ale marzą mi się do domowego ogrodu. Muszę pomyśleć i zadziałać.
      Dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Widzę że gustujesz w rustykalnym klimacie i musze przyznać że wraz z mężem spisaliście się na medal. Stokil wyszedł na prawdę zjawiskowo ! Wielke brawa dla Was :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i pozdrawiam cieplutko życząc udanego tygodnia💛

      Usuń
  4. pomysłowo super ...ja odradzam worek jest gruby i gryzie lekko ...
    mam te fotele obite tkanina z zasłon z lumpeksu...można na ten czas narzutki jakieś zrobić ..pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym myślałam. Czas pokaże. Z juty się już wyleczyłam.
      Dzięki za podpowiedź.
      Pozdrawiam i ślę uściski 😊

      Usuń
  5. Świetna robota! Natomiast siedzenie na worku jutowym nie należy do przyjemności...drapie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię i miłe odwiedzinki.
      Pozdrawiam ciepło😊

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem Twojej pomysłowości i waszego z mężem wykonania, stolik jest świetny. Wieszak też bardzo mi się podoba. Powstały świetne, naturalne mebelki.
    Cały wasz gabinet wygląda bardzo fajnie i naturalnie, sówki na ścianie są urocze.
    Pozdrawiam cieplutko ! Pięknej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko mój szkolny gabinet. Mąż mnie bardzo wspierał przy jego remoncie. Bez jego pomocy i jeszcze dwóch koleżanek z pracy wszystko przesunęłoby sie znacznie w czasie.
      Dzięki wielkie za te słowa. Serdecznie pozdrawiam i również życzę udanej niedzieli i miłego tygodnia.
      PS. Kocham te moje sówki.

      Usuń
    2. Bardzo fajny pomysł Moniko,tanim kosztem można mieć naturalne mebelki! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. Właśnie o taki efekt mi chodziło. Chciałam uzyskać tak jak piszesz właśnie taki efekt.
      Dzięki za odwiedzinki i pozdrawiam:)

      Usuń
  7. WOW jestem pod wrazeniem:)bardzo lubie meble z palet, wygladaja cudownie ;)
    Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Karina - miło to usłyszeć.
      Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia:)

      Usuń
  8. Świetne DIY :)
    Pozdrawiam poniedziałkowo.

    OdpowiedzUsuń
  9. I właśnie takie rozwiązania lubię. Prosto i efektywnie. Bardzo mi się podoba, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. W szkole trzeba kombinować, ponieważ nie ma pieniędzy na własne na wielkie zakupy -
      stąd mój pomysł. Szczerze mówiąc uczniom i innym wchodzącym do mojego gabinetu bardzo się podoba i to jest dla mnie największa nagroda.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  10. Nigdy nie widziałam takiego stolika. Dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam. Witam w gronie moich gości.

      Usuń
  11. Ale EXTRA - stolika się nie spodziewałam - ja oczywiście poszłabym dalej i przemalowałabym ten stolik na np biały albo na jasny szary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego może nie widać na zdjęciu ale stolik przemalowałam białą bejcą i deski w rzeczywistości wyglądają zupełnie inaczej niż palety.
      Pozdrawiam pięknie i dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń
  12. Great idea of using the pallets to create these pieces !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł i super wykonanie. Lubię takie "pokombinowane" meble, nie sztuka kupić nowe, sztuką jest zrobić coś pożytecznego, z czegoś już wydawałoby się nieprzydatnym. Podziwiam i gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy coś wspólnego. W pełni podzielam Twoje zdanie.m
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  14. super wykonanie :-)) Jesteś bardzo pomysłowa!

    OdpowiedzUsuń
  15. To coś w moich klimatach. Świetnie ;) podziwiam kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję za miłe odwiedziny i życzę udanego tygodnia:)

      Usuń
  16. Pomysłowe :) My mielismy taki stolik z palety ale jednak zrezygnowaliśmy z niego, nie pasował do reszty. Może kiedyś zdecydujemy się ale na komplet takich mebelków...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szkole takie rozwiązanie wydawało mi się najbardziej optymalne, czego dowodem są pozytywne reakcje i miny zdziwienia oraz zaskoczenia wchodzących do mnie uczniów. W swoim domu taki mebel wprowadziłabym jedynie do ogrodu.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  17. Uczniowie muszą być mile zaskoczeni wchodząc do twojego gabinetu. Świetnie, że pokazujesz im, że można zrobić coś samemu, a nie tylko kupować. Sądzę, że to dobre przesłanie w stronę młodych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki też był mój zamysł. Pokazać, że remont nie robi się sam, że umiem malować, tapetować itp., i że nie jestem z innej planety.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  18. Jesteś mega kreatywna. W tak odmieniony gabinecie czujesz się na pewno dużo lepiej. Mebelki wyszły Ci super. Stolik zupełnie inny niż zwykle widywalam w sieci :). Bardzo mi się podoba. Ja planuje dużą sofę z palet na taras. Ale póki co czekam na wykonawców tarasu, dopiero później się zabierzemy za meble :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście moje samopoczucie wzrosło po remoncie. Dobre i klimatyczne=dobre samopoczucie.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam :)

      Usuń
  19. WOW ale czadowy :) Ja w najbliższej przyszłości będę robić z małżonkiem takie mebelki na taras, który właśnie się kończy :) A co do worków jutowych. To ja kupuję je od miłej Pani, która sprzedaje kawę, herbatę i przyprawy. Tak ślicznie pachną kawą, Z nich właśnie będę szyła pokrowce na mebelki z palet. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę miłej zabawy w tworzeniu.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  20. Genialnie wyszło:) . Przy okazji nominowałam Cię do Liebster Award. Jeżeli masz ochotę wziąć udział w zabawie to zapraszam :) http://asikowe-majsterkowanie.blogspot.com/2017/06/buki-z-sezamem-i-nie-tylko.html#more

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie z chęcią przystąpię do zabawy.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń