sobota, 17 czerwca 2017

Kurczak w sosie szparagowym

Dzisiejszy przepis na pewno przypadnie  do gustu wszystkim tym osobom, które uwielbiają szparagi. Sezon na nie już się prawie kończy - może więc warto korzystając z ostatniej okazji skusić się na przygotowanie tego dania. Moim domownikom kurczak w sosie szparagowym bardzo smakował i wejdzie on w naszym domu do stałego menu. Przepis zapożyczyłam od koleżanki z pracy, która bardzo dobrze piecze i gotuje. Troszeczkę go zmodyfikowałam i powstało pyszne danie na sobotni obiad.
Dzięki Iwona:) 


Składniki:
*3 piersi kurczaka
*1/2 dużego pora
*pęczek szparagów
*margaryna Kasia do smażenia
*przyprawy: sól i pieprz, czubryca biała oraz naturalna nowalijka bez soli
*łyżka mąki
*woda
*ok. 2 łyżek śmietany
*ogórek do ozdoby


Wykonanie:
*piersi kurczaka myjemy i kroimy w paseczki
*następnie podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu
*doprawiamy do smaku
*kroimy pora i wrzucamy do mięsa 
*gotujemy szparagi w  wodzie, którą doprawiamy - naturalną nowalijką
*szparagi po ugotowaniu miksujemy 
*wlewamy je do podpieczonego mięsa
*po zagotowaniu - wywar zaciągamy mąką
*następnie dodajemy zahartowaną śmietanę


Uwagi:
*kurczaka w sosie szparagowym podajemy z makaronem
*na koniec przyozdabiamy go np. ogórkiem



ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości i obserwatorów.
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:

Monika❤

26 komentarzy:

  1. Smakowicie :)
    Dekoracja świetna.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wyglada ten kurczak, uwielbiam szparagi♥♥♥
    dziekuje za przepis.
    Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karina musisz mi uwierzyć na słowo - tak jak mówi moja córka jest pyszny.
      Szparagi też uwielbiam i mrożę je na zimę na zupę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Ależ smakowitości widzę. Teraz nie pora na obiad, ale poproszę jedną porcję :). Przepis zachowuje i z chęcią wypróbuję. Serdeczne pozdrowienia przesyłam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie pozostaje mi nic innego - jak życzyć Ci smacznego:)
      Pozdrawiam i życzę świetnego tygodnia:)

      Usuń
  4. Hmmmm ciekawy przepis :) Kurczaka kocham pod każdą postacią ale czy uwierzysz, że jeszcze nigdy nie jadłam szparagów :( Czas najwyższy spróbować zwłaszcza, że to przepis z kurakiem :) Dzięki wielkie za niego :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, ze ich nie jadłaś. W Wielkopolsce są bardziej popularne niż w innych rejonach. Ja je bardzo lubię - szczególnie główki. Z zielonymi mam odwrotnie.
      Dzięki za odwiedziny i pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. Szparagi to ja mogła bym jeść bez końca. Ten kurczaczek wygląda naprawdę smakowicie, chyba się pokuszę na ten przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj - nie pożałujesz. Jest pyszny.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  6. Wygląda przepysznie :) Lubię tego typu potrawy, chociaż szparagów nigdy jeszcze nie łączyłam z kurczakiem. Jeśli jeszcze zdążę to wypróbuję na pewno.
    Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie dzisiaj pomyślałam, ze i bez kurczaka będzie to świetne danie - takie wegetariańskie.
      Dzięki za wizytę - pozdrawiam bardzo serdecznie:)

      Usuń
  7. Mniam, sosu ze szparagów jeszcze nie robiłam i chyba nie jadłam. Jak jeszcze je dostanę to wykorzystam przepis. Danie wygląda na bardzo smaczne.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tez był dla mnie debiut. Bardzo smakowity debiut. Polecam.
      Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia:)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jest mniam, mniam.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Dobre i proste:)) zostawiłabym jedynie łebki szparagów w całości i nimi udekorowała danie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to całkiem fajny pomysł.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  10. Te szparagi bym pominęła :D
    Ale takiego kurczaczka bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A te szparagi dodają smaczka temu kurczakowi.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  11. Szparagi jadłam chyba tylko dwa razy......i jakoś nie polubiłam. Może trafiłam na danie niezbyt dobrze przyprawione.........Twój przepis wygląda bardzo apetycznie, może....do trzech razy sztuka. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie też sezon szparagowy, podzielę się na pewno moimi propozycjami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią podpatrzę.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  13. Nie jadłam jeszcze szparagów - bardzo jestem ciekawa jego smaku.

    OdpowiedzUsuń