środa, 26 lipca 2017

Kluski na słodko łyżką kładzione na wodzie

W przerwie między generalnymi porządkami w domu spieszę do Was z przepisem, który pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Kolejne danie, które można przygotować prawie błyskawicznie. Na pewno wielu z Was już je zna ale nie zaszkodzi przypomnieć.

Kluseczki na wodzie kładzione na słodko



 Składniki:

*ok. 1,5 - 2 szklanek mąki
*2 jaka
*szczypta soli
*woda
*masło do polania klusek
*cukier
*ser (twarożek lub serek homogenizowany)


Wykonanie:

*w misce mieszamy jaka, mąkę, wodę 
*dodajemy odrobinę soli
*całość jeszcze raz mieszamy do uzyskiwania dość zwartej konsystencji 
*w garnku zagotowujemy wodę
*na wrzątek łyżką wykładamy kluski aż do zużycia masy
*gdy kluski wypłyną na wierz jeszcze przez chwilę je gotujemy
*odcedzamy je łyżką cedzakową i wykładamy na talerz
*polewamy roztopionym masłem i posypujemy cukrem

Uwagi:

*jeśli nie dodamy sera to kluski możemy podawać z sosem


Witam stałych i nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Jest to dla mnie bardzo ważne, że tu ze mną jesteście.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

46 komentarzy:

  1. Znam te kluseczki. Moja mama robiła podobne tylko nie na słodko i podawała z mięsem. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kluski na slodko bardzo lubią dzieci. Bez sera też są fajne.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  2. Pierwszy raz mam do wglądu przepis. Nazwa mi się kojarzy, ale chyba nigdy ich nie jadłam. Wyglądają smakowicie, chyba dziś będą u nas na obiad :). Ps. Piękny talerzyk :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię proste przepisy - i te z dziecięcych czasów. W prostocie siła.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  3. Mmmm smak dzieciństwa... Teraz, kiedy ma się własne dzieci, te wspomnienia smakują inaczej. Bardziej je doceniam, pragnę zatrzymać na tak długo, by podzielić się nimi z córeczkami. Dziękuję za podróż w "szczenięce" lata. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wracać do przeszłości i odświeżać sprawdzone, proste przepisy i przekazywać je dalej.
      Dziękuję za te sentymentalne słowa. Pozdrawiam pięknie 😊

      Usuń
  4. pysznie wygladaja te kluseczki. Dziekuje za przepis napewno skorzystam
    Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę smacznego.
      Pozdrawiam i ślę buziaczki 😘

      Usuń
  5. Oczywiście, że pamiętam te kluseczki. I na słodko, i z sosem mięsnym. Dawno nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu częściej jedliśmy na słodko.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  6. Mniam :)
    Uwielbiam takie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja teściowa kochana takie robi z serem białym i spyrkami :0 mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to takiego spyrki?
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  8. U mnie mama robiła takie kluseczki do zup robionych na rosole, uwielbiałam je. Na słodko nie jadaliśmy. Z przyjemnością wypróbuję Twój sposób podania.
    Pozdrawiam ciepło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zup robię lane kluseczki.
      To życzę smacznego.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. Wiele słyszałam o takich kluseczkach ale rzadko robiło się je u mnie w domu :) sama chętnie spróbuję, przepis już wydrukowałam, zostałam przez Ciebie zainspirowana ;D uwielbiam takie proste pomysły na coś do zjedzenia, a takie na słodko to w ogóle kocham! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam Ciebie zainspirować. To jeden z celów mojego blogowania.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności:)

      Usuń
  10. To nie jest w porządku... w nic się nie mieszczę, a Ty mi "smaka" takiego narobiłaś. No skuszę się i już. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie przesadzasz...a kluseczki to nie to samo co tort.
      Życzę smacznego i pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  11. A jak bym chciała dodać ser - to kiedy? Do całej masy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli twarożek, to daję go jako pierwszy składnik a serek homogenizowany w dowolnym momencie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. WOW ale mi przyjemność zrobiłaś tym przepisem :) Pamiętam je z dzieciństwa kiedy to babcia zawsze mi robiła jak byłam chora :) Dzięki wielkie :) Kradnę przepis i serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój syn, 25 lat, nazywa je kluseczkami z miseczki i jest ich oddanym fanem. My polewamy je przyrumienioną na maśle bułką tartą i posypujemy cukrem. Jutro będą na obiad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też tak o nich mówimy.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  14. Bardzo apetyczne, muszę zrobić, bo nawet nie pamiętam kiedy je ostatnio robiłam i jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście smak dzieciństwa.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  16. O tak! Smaki dzieciństwa są najlepsze ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czysta prawda.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  17. Ja tych nie znam, ale kojarzą mi się z kluskami lanymi. Nie pamiętam tylko czy tak robiło się ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lane kluski to jajko, woda, szczypta soli i mąka. Konsystencja ciasta znacznie luźniejsza.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Nie znam, chętnie wypróbuję tym bardziej, że wyglądają na łatwe do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moa córka zażyczyła sobie je jutro jako dodatek do obiadu. Będzie je sama robić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. jeszcze nigdy nie próbowałam czegoś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale narobiłaś mi ochoty, kiedyś często robiłam z mamą takie kluski :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wracać do starych przepisów:)
      Ślę uściski.

      Usuń
  21. To jest mój smak dzieciństwa;) Babcia je robiła, ja zreszta tez je czasem robię;) No i paradoksalnie w szpitalu też gościły czasem na oddziale. Wszyscy je lubili tylko porcje były małe;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka też je uwielbia. Dla nie to też z czasem będzie smak dzieciństwa. Ostatnio nauczyła się je robić sama.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  22. o rany o rany o rany !!!!!!!!!!!!!!!!mniam !!!!!!!! Uwielbiałam jak Moja Babciusia Kochana ami je robiła :* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. Och znam je doskonale :) Zarówno z sosem jak i na słodko smakują wybornie!! Oczywiście zawsze robiła mi je babcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz pewnie Ty przygotowujesz je swojemu dziecku.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń