piątek, 4 sierpnia 2017

Zupa - szare jaja & słoik z niespodzianką

Witajcie😊 
Śpieszę do Was z nietypowym przepisem.  Jeśli ktoś z Was utrzymuje w piątek post, to danie to idealne pasuje na ten dzień. Pamiętam je z dzieciństwa. Kiedyś mi nie smakowało. Ale jak się domyślacie zmieniłam zdanie. O czym mowa? O zupie pod dziwną nazwą - szare jaja.  Postanowiłam sprawdzić jej smak po latach i bardzo mi zasmakowała. Może i Wam przypadnie do gustu.


 Składniki:
*wywar z warzyw
*jajka
*cukier
*mąka
*sól
*ocet
*masło
*ziele angielskie
*liść laurowy
* śmietana
*ziemniaki
* cebula



Wykonanie:
*obieramy warzywa i przygotowujemy z nich wywar
*do wywaru dodajemy sól, ziele angielskie i liść laurowy
*wyciągamy warzywa
*na patelni karmelizujemy cukier a następnie wlewamy go do wywaru
*zaciągamy zupę mąką roztrzepaną w wodzie i  śmietaną
*doprawiamy do smaku solą, octem
*na koniec dodajemy łyżkę masła
*na wrzątek wybijamy jajka ( nisko, by były zwarte)

Uwagi:
*zupę podajemy z ziemniaczkami polanymi zeszklona cebulką lub skwarkami


ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

I na koniec jeszcze kilka słów o moim pomyśle - SŁOIK Z NIESPODZIANKĄ = UŚMIECH.
LIPCU  słoik powędrował do aga-craft.



 
W sierpniu kolejny słoik chciałabym podarować blogerce:



(jeśli zechcesz przyjąć ode mnie słoiczek - proszę prześlij mi swój adres do wysyłki  na moją pocztę: katalog_inspiracji@poczta.fm).
Będę czekała na odpowiedź ok. tygodnia.


Witam stałych i nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Jest to dla mnie bardzo ważne, że tu ze mną jesteście.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

ps. Zapraszam także na URODZINOWE CANDY. Wirtualne przyjęcie nadal trwa.

28 komentarzy:

  1. Bardzo fajna zupa Moniko :) Jeszcze takiej nie jadłam. Z przyjemnością wypróbuję Twój przepis. Sposób podania też mi się podoba.
    Słoik jest super, w stylu glam rock !
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest fajna. Po latach ją doceniłam. Teraz wejdzie już do mojego domowego menu.
    Pozdrawiam i ślę uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej zupy jeszcze nie jadłam. Nie używam octu, czy można to zastąpić kwaskiem?. Każdy Twój kolejny słoik coraz bardziej pomysłowy. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy kwasek będzie odpowiedni. Zawsze można spróbować. Nawet ocet jabłkowy zmienia jej smak.
      Pozdrawiam i zapraszam na wirtualne urodzinowe party.

      Usuń
  4. Słoiczek bardzo pomysłowy, ale zupa jest dla mnie ogromną niespodzianką, przepis wręcz egzotyczny.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - zupa ma coś z egzotyki.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. A ja od kilku tygodni mam ochotę na zupę, ale nie potrafię znaleźć czas żeby coś "nowego" zmajstrować. Bo te klasyki już mi się lekko przejadły. W tym przepisie wszystko cacy, oprócz cebuli w ziemniakach (a skwarki już bardziej odpadają) :) Świetny słoiczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedzenie to kwestia subiektywna. To co jednemu smakuje drugiemu nie musi. Bez cebulki czy skwarek też może być.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  6. Pierwsze słyszę o takiej zupie, jadałam tylko przyrządzane kiedyś przez teściową jajka na szaro w takim dość dziwnie smakującym sosie, może to nawet coś podobnego;-)A rockowy klimat słoika od razu skojarzył mi się z moją młodą rockową duszą:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to dość rzadko występująca zupa. Robiła ją moja babcia potem mama a teraz i ja. Jest specyficzna.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. mnnnn narobiłaś mi ochoty na taką zupkę :) Gratuluję zwyciężsczyni Kochanej :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego ale ostrzegam jest specyficzna:)
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  8. Nigdy takiej zupy nie widziałam i nie jadłam. Zaciekawiłaś mnie i chyba wypróbuje Twój przepis. Ciekawa jestem jej smaku :)
    I jaki czadowy słoik :) Świetne masz pomysły na ich wykonanie.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo indywidualna zupa. Nie wszystkim będzie smakować. Mi po latach bardzo zasmakowała.
      Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam cie Justynko:)

      Usuń
  9. Fajna zupa, nie jadłam takiej jeszcze :-) Słoik tez rewelacyjny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko kto ja zna.
      Dzięki za miłe odwiedziny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Słoik wypasiony :) Taki między gmamour a rockowym !
    Ja już się nie mogę doczekać na mój! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że cieszysz się ze słoiczka. Postaram się go jak najszybciej wysłać.
      Ślę uściski:)

      Usuń
  11. Pycha :)
    Skusiłaś mnie na tą zupkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiej zupy nie jadłam, ale szare jaja owszem i bardzo mi smakowało. W najbliższy piąte szara zupa jak nic na moim stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak robisz te szare jaja? Jestem bardzo ciekawa.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  13. Bardzo pyszna ta zupa Moniko :) smacznie wyglada a sloik cudowny
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i pozdrawiam bardzo serdecznie:)

      Usuń
  14. Chętniej zjadłabym jednak zupkę niż słoik ;) A poważnie, bardzo ciekawy przepis. Mam ochotę spróbować i tak też zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj - jestem ciekawa opinii.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Zupka wygląda oryginalnie :) Za słoiczek jeszcze raz dziękuję :) Mnóstwo dobrej energii :)i duzo radości mi sprawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że w ten sposób przyjęłaś mój prezent.
      Pozdrawiam pięknie:)

      Usuń