piątek, 1 września 2017

To jest moje miejsce cz. 3 & słoik z niespodzianką

Ostatnio próbowałam Was zachęcić do pieczenia chleba (tu i tutaj). W związku z tym, kolejnym miejscem, które chciałabym Wam pokazać w ramach cyklu - "To jest moje miejsce - to jest mój dom" (cz. 1 i cz. 2) jest kuchnia, która przeszła już kilka przemian (jedną z nich możecie zobaczyć tutaj). Kuchnia często stanowi serce domu. To w niej przynajmniej ja spędzam bardzo dużą ilość czasu. To tam spożywamy najczęściej wspólnie posiłki i rozmawiamy o troskach i szczęściach dnia codziennego. To ona przywołuje zapachy i smaki z dzieciństwa, przenosi nas w świat wspomnień, kształtuje nasze gusta kulinarne. Ci, którzy u mnie bywają wiedzą, że lubię dania proste, swojskie, smaczne i apetycznie wyglądające. Niestety ostatnio musiałam zmienić swoje upodobnia kulinarne z powodu wykrycia u mnie nietolerancji laktozy i alergii na kazeinę. Od trzech tygodni uczę się żyć bez produktów  zawierających te składniki. O tym jednak napiszę innym razem.  

wnętrza


wnętrza

wnętrza

Na koniec jeszcze w związku z nowym miesiącem wróce jeszcze do mojego pomysłu w 2017 r. pt.: SŁOIK Z NIESPODZIANKĄ = UŚMIECH

W sierpniu kolejny słoik powędrował do PANI KOMODY. 




WRZEŚNIOWY  słoiki chciałabym ofiarować mojej imienniczce z:


(jeśli zechcesz przyjąć ode mnie słoiczek - proszę prześlij mi swój adres do wysyłki  na moją pocztę: katalog_inspiracji@poczta.fm).
Będę czekała na odpowiedź ok. tygodnia.


Pozdrawiam Was wszystkich 
z bliska i z daleka, 
młodych i nieco starszych, 
 pozostawiających komentarze  i tych, którzy tego nie robią (sama kiedyś byłam milczącym obserwatorem).
Przesyłam Wam same serdeczności
Monika:) 

59 komentarzy:

  1. Kuchnia to chyba najważniejsze miejsce domu. Twoja jest piękna i bardzo przytulna. Kiedyś także byłam zwolenniczką przyrządzania, prostych, polskich potraw, jednak podwyższony poziom cukru zmusił mnie do zmiany kulinarnych przyzwyczajeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś na temat zmiany kulinarnych przyzwyczajeń zaczynam wiedzieć. Przede mną długa droga.
      Dziękuję za te miłe odwiedzinki.
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Domyślałam się, oglądając zdjęcia z poprzednich postów, że Twoja kuchnia musi być pięknie urządzona, ale zdjęcia, które pokazałaś dziś przedstawiają tak przytulne, ciepłe i cudowne wnętrze, że napatrzeć sie nie mogę. Podoba mi się każdy detal, widać, że jest to miejsce tętniące życiem i Twoją energią. Naprawdę bardzo mi się podoba. Wpraszam się na kawę w nieokreślonej przyszłości :). Słoik przyjmuję z wielką radością i naprawdę bardzo Ci dziękuję za takie wyróżnienie. Pozdrawiam Cię Moniu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za te słowa. Jest mi niezmiernie miło.
      Pozdrawiam i ślę uściski.
      Ps. Słoik postaram się wysłać jak najszybciej jak będzie to możliwe.

      Usuń
  3. Piękna kuchnia. Masz prześliczny kredens. Jestem wielbicielką kredensów, to dusza kuchni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem z niego dumna. Bardzo go lubię, tym bardziej, że samodzielnie go odnowiłam.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Śliczna, bardzo klimatyczna kuchnia. Nie dziwię się, że Ty i Twoi bliscy lubicie w niej przebywać.Też chętnie zasiadłabym przy tym uroczym stoliku przy filiżance aromatycznej herbaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś nam się to uda. Dwie Wielkopolanki przy jednym stole. To byłoby coś.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Jaka duża kuchnia! tylko pozazdrościć :) Moja jest tak mini mini ;) Ale nie narzekam :) Bardzo przyjemna i ten kredens! :) I okrągły stół - uwielbiam takie :)
    Co do diety bez laktozy, znam ten ból - miałam takową dietę przez prawie rok, co dla mnie nabiałowca było trudne... ale dałam radę - na szczęście u mnie wróciło do normy, a Tobie Moniko życzę powodzenia i wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Wspaniała jest Twoja kuchnia. Pięknie urządzona i przytulna. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te słowa.
      Pozdrawiam wrześniowo.

      Usuń
  7. Piękną masz kuchnię, Moniko. Kredensik och, ach... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne miejsce, wręcz magiczne... z nostalgią spoglądam na te fotografie i prawie czuję zapach pieczonego chleba z Twojej kuchni.
    Ściskam z serca.
    Uśmiecham się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło przeczytać te słowa pisane piórem takiej artystycznej duszy.
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  9. Zgadzam się z Tobą, że kuchnia to serce domu. To dla mnie jedno z najważniejszych pomieszczeń. Twoja jest piękna. Pełna ciepła....Na pewno często można rozkoszować się w niej zapachem cudownych potraw. P.S. Piękny kredens!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście często w niej przebywam. To kolejne moje miejsce.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  10. cudne zdjęcia a kuchnia urządzona ze smakiem:)
    podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Fakt kuchnia to serce domu, Twoja jest nietuzinkowa, własna i jeszcze świetnie urządzona, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki efekt nietuzinkowości chciałam uzyskać. Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam.

      Usuń
  12. Jak uroczo i romantycznie u Ciebie, kredens jest wspaniały! Przypomina mi ten, który stał w kuchni mojej babci. Uwielbiałam w nim buszować od najmłodszych lat ;)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kredens zdobyczny. Stał w piwnicy i moich rodziców. Wystarczyło trochę nad nim popracować.
      Dziękuję za miłe odwiedziny i pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Piękne miejsce, meble i dodatki robią współgrają ze sobą idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaczynam podejrzewać u siebie też te nietolerancję. Jakie badanie wykonałaś, żeby to wykryć ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Kuchnia jest śliczna. Kubeczki z serduszkami urocze;) Pięknie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  16. W takiej kuchni, to bym na pewno dłużej przebywała, może nawet lepiej bym gotowała..........hehe. W mojej kuchni jest miejsca a miejsca.......dla jednej osoby. Piękna Twoja kuchnia, bardzo mi się podoba ten kredenst, no i wszystkie dodatki, a te ciemne kubeczki to i mnie urzekły bardzo. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U ciebie też jest niepowtarzalny klimat.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  17. przepieknie,sielsko,rodzinnie i melancholijnie,bo ogladajac Twoja kuchnie wrocilam wspomnieniami do dziecinstwa.Dziekuje!

    Kredensik uroczy,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki efekt sielskości chciałam uzyskać. Cieszę się, że jeszcze ktoś inny to dostrzega.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Piękna jest Twoja kuchnia- z charakterem :) Wszystkie szczegóły do siebie pasuja, aż miło oko nacieszyć :) Dziękuję, ze się podzieliłaś z nami :) Słoik świetny, wiem, bo też dostałam:) Pozdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te odwiedzinki. Jest mi miło to czytać.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  19. Białe kuchnie rządzą!!:) Jednak coś w tym jest. Ślicznie, przytulnie i bardzo dobrze rozplanowane miejsce. Kuchnia u mnie zawsze była sercem w domu. To w niej tętni życie. A Twoja kuchnia jest ogromna i pewnie dużo się w niej dzieje :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia wcale nie jest taka duża. Ma jakieś 14 metrów kwadratowych. Kiedyś chciałam wymienić fronty szafek na białe. Stwierdziłam jednak, że szkoda pieniędzy i wraz z mężem je przerobiliśmy. Efekt przerósł nasze oczekiwania. Myślałam, że będzie gorzej. I tak zostało. To nasze pierwsze meble po ślubie (20 -latki). Z sentymentu zostały.
      Pozdrawiam i ślę uściski.

      Usuń
  20. Twoja kuchnia jest prześliczna :) Piękne kolory, a te dodatki - roślinki, kubeczki - dodają mnóstwo uroku...
    Ach, marzę o takiej dużej kuchni - tzn na tyle dużej, żeby zmieścił się w niej stół ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam wyżej nie jest aż taka duża. cieszę się , że Ci się podoba. Dziękuję za odwiedziny - pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  21. Kuchnia...ostatnio spędza mi sen z powiek, bo wciąż czekamy na jej wycenę. A u Ciebie przestronnie i przytulnie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia robiona na miarę może być rzeczywiście droga. Nie dziwię się, że się denerwujecie.
      Pozdrawiam i życzę powodzenia.

      Usuń
  22. Piekna kuchnia. Bardzo lubie biala kuchnie a twoja jest cudowna, romantyczna
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te słowa. Jest mi bardzo miło z tego powodu.
      Pozdrawiam i śle uściski.

      Usuń
  23. piękna kuchnia :) mnie się marzy kuchnia z małym stolikiem, gdzie wieczorem można usiąść z herbatą i pogadać, rano towarzyszyć sobie przy śniadaniu i robieniu kawy... ach! może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj marzenia się spełniają. Wystarczy o nie powalczyć.
      Pozdrawiam - życzę ich spełnienia.

      Usuń
  24. Uwielbiam białe kuchnie :)
    Są piękne i gotowanie w nich to sama przyjemność.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe otoczenie może jednym wydaje się zbyt szpitalne. Dla mnie jest cudowne i świeże.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  25. Moniko masz piękną, białą kuchnię w stylu vintage ! Bardzo podoba mi się też pięknie zaaranżowany parapet. Gratuluję też Ewie, cudownego słoiczka !
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  26. piękna kuchnia, a te słoiczki są cudowne :)
    www.s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz bardzo piękną kuchnię i widać że tętni ona życiem! Podoba mi się, i na pewno jest o wiele 'radośniejsza' niż te robione pod katalog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Do swojego wnętrza trzeba wnieść trochę siebie.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  28. Bajkowa, przepiękna kuchnia! :)) Taka prawdziwa i po prostu... ciepła..

    OdpowiedzUsuń