niedziela, 12 listopada 2017

Smarowidło z awokado

Witajcie:)
Od 7 sierpnia zmieniła się moja dieta. Jak już wspominałam nie jadam produktów z laktozą i kazeiną między innymi masła, które wcześniej bardzo lubiłam. Na pieczywie zastępuję je po części swojskim smalcem ze skwareczkami, majonezem lub jam tylko z obkładem bez smarowania. Dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami pomysłem na smarowidło z awokado. Jeśli je tylko lubicie (ma dość specyficzny smak), to jest to coś dla Was. Wystarczy tylko swojski chleb i nic więcej nie trzeba. Może jeszcze jajko i kawa zbożowa, i proste śniadanie mamy gotowe.  Jak mówią: "często w prostocie siła".



 Składniki:

*1 awokado
*pestki słonecznika
*ząbek czosnku
*sól i pieprz
*majonez


Wykonanie:

*awokado obieramy, usuwamy pestkę a następnie rozgniatamy je widelcem na jednolitą masę
*dodajemy rozdrobniony czosnek
*doprawiamy do smaku solą i pieprzem
*do masy możemy dodać majonez




Przepisy na chleby znajdziecie tutaj:


A o właściwościach awokado możecie przeczytać tutaj.

ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Pozdrawiam Was wszystkich 
z bliska i z daleka, 
młodych i nieco starszych.
Przesyłam Wam same serdeczności
Monika:) 

54 komentarze:

  1. Warto wypróbować :) Takie smarowidło, to łatwy i szybki sposób na zaserwowanie w naszej kuchni awokado, które jest bardzo zdrowe. Kawę zbożową też lubię, właśnie ją miałam sobie zaparzyć :))
    Pozdrawiam Moniko niedzielnie i ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest to bardzo łatwy sposób na awokado, które rzeczywiście jest bardzo zdrowe.
      Życzę miłej niedzieli:)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie :). Uściski przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam awokado jest dość specyficzne smakowo. Trzeba się po prostu nauczyć je jadać tak jak np. oliwki.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam awokado! :) Zazwyczaj robię podobną pastę, tylko bez słonecznika i smaruję nią tosty a na wierzch dorzucam kawałki pomidora - pycha! Na pewno wypróbuję Twój przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i ja skorzystam z Twojej podpowiedzi.
      Dzięki - pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Smaczna i bardzo zdrowa pasta i cudne zdjęcia, które powodują, że poczułam się głodna :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Od czasu do czasu przygotowuję podobne smarowidełko. Dodaję bardzo drobno posiekane jajko na twardo i pomidora. Wszystkim domownikom smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię awokado. Smaruję nim pieczywo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mieszam je jeszcze z rzodkiewką lub pomidorem. Majonezu nie dawałam do tej pory, ale przy okazji i z tym spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj wpadł mi taki pomysł, żeby "usmacznić" pastę majonezem. Wyszło ok.
      W przyszłości spróbuję z rzodkiewką.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  8. O awokado na grzankach też słyszałam, ale to nie moje smaki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że tak może być. Smak jest dość specyficzny. Trzeba także uważać żeby było dojrzałe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Zapisałam przepis, uwielbiam awokado:) Przed chwilą własnie przygotowałam koktajl z awokado:) Pozdrawiam:) Prowadzisz świetny blog:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje słowa to miód na moje serducho. Dzięki wielkie:)

      Usuń
  10. Ja jadam pastę z awokado ale bez majonezu,czsami dodaje suszone pomidory pychotka. Moje córki mnie nauczyły jeść ten smakołyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku była to próba. Mały eksperyment z majonezem. Niestety swoich suszonych pomidorów nie mam a sklepowe mi nie odpowiadają. Chętnie wypróbuję Twój przepis, jak się nadarzy okazja, czyli jak sama je ususzę w przyszłym roku.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Proste śniadania to coś dla mnie, bo o ile lubię gotować, to rano jestem niezwykle leniwa ;) Sto razy miałam zamiar spróbować zrobić guacamole, ale jakoś nie mogę się zebrać, bo nawet nie wiem, czy lubię awokado :D
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guacamole na Ciebie czeka. Może za 101 razem Ci się uda.
      Pomyślności.

      Usuń
  12. Robię bardzo podobne zielone masełko, tylko ja dodaję do awokado gotowane posiekane jajko, cytrynę, sól pieprz i majonez. Fajnie się komponuje na kanapkach z wędzoną rybką;-) Przy najbliższej okazji wypróbuje Twoją wersję:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cytryną to dobry pomysł przynajmniej awokado nie zrobi się ciemne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. O, znam to, tylko w wersji wzbogaconej o sok z limetki, a właściwie to i z cytryny ujdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem wypróbuję.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  14. Specyficzne połączenie i wygląda apetycznie.Chyba spróbuję, tym bardziej, że chleb piekę sama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak ja - też piekę swój chlebek.
      Pozdrowionka.

      Usuń
  15. Uwielbiam avokado, jem je zarówno pokrojone na kawałki, jak też robię z niego pasty i musy. Raz nawet trafiłam na francuski przepis na zimną zupę z avokado ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak smakuje taka zupa.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  16. Uwielbiam avocado :) Ja zawsze skrapiam je cytryną żeby nie zciemniało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację bez cytryny ciemnieje.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Uwielbiam! Ja od kilku miesięcy współpracuję z dietetykiem i trenerem online. Może słyszałaś: www.igortreneronline.pl. Swoją drogą bardzo polecam, bo jest nie tylko sympatyczny, ale przede wszystkim rzeczowy. I szukam cały czas jakichś nowych przepisów, żeby urozmaicić jadłospis. Na pewno będę tutaj zaglądała :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię awokado i na pewno zrobię sobie jutro takie "smarowidło". Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam, mniam :)
    Uwielbiam awokado za jego smak i kolor.
    O wartościach odżywczych nie wspominając.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm wygląda pysznie, chyba się "podliżę" teściowej i zrobię, ona uwielbia awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  21. wierzę, że to pyszne i zdrowe, ale ja od lat próbuję się przekonać do awokado i jakoś mi nie wychodzi ;) pozdrawiam i smacznego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że tak może być. Nic na siłę.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  22. Uwielbiam awokado jak i owoce czy warzywa o specyficznych smakach w każdej postaci- być może sięgnę po Twój przepis, Moniko ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja przymierzam się do zrobienia, ale co kupie awokado, to wykorzystam go do czegoś innego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może tym razem Ci się uda:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. ja niestety nie lubię awokado :)
    www.s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię awokado i czasami przygotowuję pastę podobną do Twojej, z tym, że ja miksuje awokado z białym serem i przyprawiam pieprzem i solą do smaku. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem spróbuję Twoją.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  26. Odpowiedzi
    1. To i ten przepis jest dla Ciebie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń