czwartek, 24 marca 2016

Jak ozdobić jajka na Wielkanoc

Sposobów na ozdobienie jajek jest bardzo wiele. Wystarczy odrobina wyobraźni i można przystąpić do tworzenia niepowtarzalnych domowych ozdób. Nic tak nie cieszy, jak samodzielnie wykonana dekoracja.
Część z prezentowanych przeze mnie poniżej jajek wykonałam sama - malując je, oklejając, ozdabiając tasiemkami. 


Pomysłów na przystrojenie jajek jest bardzo dużo. Można je znaleźć w internecie lub we własnej głowie.
Należy jednak pamiętać, że stylizując jajeczka (drewniane, plastykowe, styropianowe, wydmuszki, ceramiczne, gipsowe) należny zwrócić uwagę na klimat  panujący w domu i własne upodobania. 





To jajko drewniane , bardzo solidne, do którego poprzyklejałam wycięte dziurkaczem motylki.





Z  kolei  te jajka wykonałam na bazie styropianowych. Przygotowałam najpierw masę solną w proporcji 1:1 (1 szklanka maki na 1 szklankę soli). Następnie do masy wrzuciłam skorupki jajek . Potem wystarczyło tylko okleić jajka. 



Tutaj mamy styropianowe jajko otoczone mchem, który przymocowałam do stelażu za pomocą nitki.


 Gipsowe jajko dość dużych rozmiarów i koronkowa wstążka. - z resztą jak widać.


A tu styropianowe jajko pomalowane i ozdobione kolorową wstążeczką.


Na koniec jeszcze kilka pomysłów dekorowania jajek, które znalazłem w internecie:

1. jajka z tkaniny


2. jajka z piórami

3. jajka z koralików i cekinów



4. jajka z papieru ozdabiane również metodą quillingu



5. jajka pokryte ziarnami


6. jaja z tasiemki



7. jajka z decoupage



8. jajka farbowane i malowane





NATURALNE BARWNIKI

9. jajka z włóczki, sznurka



10. jajka z filcu



Życzę udanej zabawy:)