poniedziałek, 19 września 2016

Śliwlotka i szarlotka

Postanowiłam upiec szarlotkę według przepisu Natalii K. Nie miałam jednak jabłek a w garnku zostały mi powidła. Chwila myślenia  i w głowie powstał pomysł na ciasto, które nazwałam śliwlotka. Troszkę zmodyfikowałam zapożyczony przepis i w ten sposób powstało nowe pyszne ciasto dla miłośników śliwek.

szarlotka

Składniki:
śliwlotka
*4 szklanki mąki
*3/4 szklanki cukru pudru
*1 łyżeczka proszku do pieczenia
*250g margaryny lub masła
*3 żółtka
*3-4 łyżki jogurtu lub śmietany 18%
*śliwki a właściwie powidła ze śliwek
*2-3 łyżek kaszki manny

szarlotka
*jabłka starte na tarce
*cukier
*cukier waniliowy
*cynamon
szarlotka

szarlotka

 Wykonanie:
*wszystkie składniki mieszamy razem
*dokładnie wyrabiamy ciasto 
*następnie dzielimy ciasto na dwie części
*rozwałkowujemy jedną część i wykładamy nią blaszkę
*na ciasto kładziemy powidła, do których wcześniej dosypujemy 2-3 kaszki manny
*powidła nakrywamy drugą częścią rozwałkowanego ciasta
*pieczemy w temp. 180 stopni ok. 1 h

szarlotka

 Uwagi:
śliwlotka
*ze śliwek smażymy powidła
*pod koniec smażenia dodajemy cukier
*na koniec dosypujemy 2-3 łyżek kaszki

szarlotka

szarlotka
*jabłka trzemy na tarce do ogórków
*wykładamy na ciasto
*posypujemy cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem
*przykrywamy drugą częścią ciasta


szarlotka

szarlotka

szarlotka

 Według tego samego przepisu wykonałam szarlotkę. Była równie pyszna. 



SMACZNEGO:)

ps. Dziękuję wszystkim, którzy tutaj zaglądają i towarzyszą mi w moim codziennym życiu. Jeśli chcesz, to podziel się ze mną swoją opinią, doświadczeniem, pomysłem i pozostaw ślad, że tu byłeś. Jest to dla mnie niezmiernie ważne.

18 komentarzy:

  1. Kochana, Twój sposób na to ciasto bardzo mi się spodobał. Twoje autorskie ciacho wygląda wspaniale. I teraz ja chyba zrobię według Twojego przepisu:)
    pozdrawiam Cię cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dobrym praktyk się korzysta. Tak było w przypadku Twojego przepisu na szarlotkę. Ciasto jest naprawdę super. Dziękuję i pozdrawiam 😊 Ślę uściski 💗

      Usuń
  2. Wspaniała nazwa :) Pysznie wygląda! Dobry zamiennik dla jabłecznika, teraz, pod koniec lata, kiedy są smaczne śliwki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto powstało zupełnie spontanicznie z tego co miałam akurat pod ręką. Nazwa zaś była tego konsekwencją.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. No i narobiłaś mi ochoty na takie ciasto:) Chętnie skorzystam z Twojego przepisu. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj póki są świeże śliwki i jabłka.
      Pozdrawiam i ślę uściski 😊

      Usuń
  4. Wow, wygląda pysznie. Chyba i ja muszę wziąć się za szarlotkę, bo jabłek mam sporo :-)
    Pozdrawiam jesiennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis naprawdę fajny i bardzo prosty w wykonaniu.
      Życzę smacznego i serdecznie pozdrawiam 😊

      Usuń
  5. Potrzeba matką wynalazku :-) Fajnie to skomponowałaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciacho ze śliwą to na pewno pyszne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł :) Zawsze mamie mówię, żeby tak zrobiła ze śliwkami :) Ja tak z kolei robiłam dziś ciasto dyniowe - tzn. na bazie ciasta marchewkowego - tylko zamiast marchwi dynia :) Dobre są takie kombinacje i dobrze wiedzieć, że nie ja jedyna się tak bawię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w klubie kuchennych kombinatorów amatorów.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  8. Sercowa śliwka w sam raz, bo widać serducho włożone w upieczenie tego ciasta. Musi być przepyszne. Pozdrawiam Monia

    OdpowiedzUsuń