czwartek, 13 lipca 2017

NIE ZNA WIEKU & półmetek akcji Słoik z niespodzianką

Ograniczona są w nas. To my je tworzymy. Sami stawiamy sobie granicy. Tylko dlaczego? Dlatego, że ktoś powiedział, że głupio to wygląda, że tak nie wypada, że to co robimy nie jest wystarczająco dobre. A my wsłuchując się w opinię innych, często nieżyczliwych doradców zaczynamy tworzyć bariery, piętrzyć przeszkody, które rozrastają się w mury. To właśnie one zaczynają skutecznie nas odgradzać od ludzi, świata, zainteresowań, marzeń i pasji. Z czasem stają się tak potężne, że uniemożliwiają nam działanie, powodują lęki i zamęt w głowie. Z obawy przed oceną innych rezygnujemy ze swoich marzeń, pasji, aktywności. A przecież nie każdy musi być mistrzem w swej ulubionej dziedzinie. Wystarczy, że to co robimy przynosi nam satysfakcję i radość. Sprawia, że jest nam tak po prostu DOBRZE.

Źródło zdjęcie:  https://stocksnap.io/search/clock

Nauczmy się smakować życie, łapać każdą szczęśliwą chwilę i cieszyć się nią. Żyć własnym rytmem. Bo  przecież nic nie trwa wiecznie a  czas tak szybko ucieka. A im więcej mamy lat to mam wrażenie, że zaczyna "zasuwać". Nie traćmy więc czasu i energii na żałowanie, że coś potoczyło się nie po naszej myśli. Działajmy i jeszcze raz działajmy - tu i teraz. Przeszłości już nie ma a przyszłość nie wiadomo jaka będzie - więc powtórzę jeszcze raz bądźmy i działajmy w tu i teraz, żebyśmy nie musieli żałować, że czegoś nie zrobiliśmy, że coś lub kogoś przegapiliśmy.

Jednym z czynników skutecznie nas ograniczających jest wiek. Mówimy często, tak jak w słowach piosenki Rynkowskiego: za starzy na... No właśnie na co?
Należę do kobiet 40+ i tylko dlatego, że jest mi bliżej do półwieku mam rezygnować ze swoich zamiarów, planów, zainteresowań. Tylko dlatego, że żyjemy w czasach wielkiej fascynacji młodością mam wycofywać się z życia.  
A przecież...W każdym wieku można wyglądać dobrze i być modnym. Styl, dbałość o siebie nie jest zależna od naszego peselu. Bez względu na metrykę możemy uprawiać sport dostosowując go do swoich możliwości zdrowotnych. Znam osoby, które mając już nie naście lat są bardziej żywotne od niejednego młodzieniaszka, dla którego jedyną aktywnością jest przerzucanie kanałów na pilocie czy surfowanie w Internecie. Doświadczać i pogłębiać swoją wiedzę oraz zainteresowania, rozwijać swoje pasje i realizować marzenia również możemy przez całe życie. Wiek tu nie ma najmniejszego znaczenia. Nic  nie stoi na przeszkodzie, by przyjaciółmi zostały osoby w różnym wieku. A miłość może pojawić się w naszym życiu w najmniej oczekiwanym momencie. Oj, życie może nas zaskoczyć. Zawsze też jest czas by być życzliwym wobec innych. Pomagać innym, być przy nich, uśmiechać się.
Nigdy nie jest za późno, by coś w sobie lub wokół siebie zmienić. Jeśli coś Cię uwiera - tak jak kamień w bucie - zrób coś z tym. Zmień w myśl zasady: mała zmiana czyni ogromną różnicę.
Pamiętaj to my tworzymy ograniczenia.
A Waszym zdaniem - co nie zna wieku?

Skoro o czasie dzisiaj tak dużo wspominam to nadszedł moment na małe podsumowanie. Mam za sobą półmetek akcji Słoik z niespodzianką = uśmiech. W świat do nie znanych mi osób powędrowały moje słoiczki z zamiarem wywołania niespodzianki i uśmiechu na twarzy. Z informacji zwrotnych od obdarowanych wynika, że uzyskałam zamierzony cel. A to jest dla mnie najważniejsze.  Czasami tak nie wiele potrzeba, by uczynić ten świat a właściwie ludzi nieco bardziej radosnymi. A teraz krótka fotorelacja z przebiegu akcji.












W CZERWCU  słoik powędrował do: Holly Lu




W lipcu kolejny słoik chciałabym podarować blogerce z:



(jeśli zechcesz przyjąć ode mnie słoiczek - proszę prześlij mi swój adres do wysyłki  na moją pocztę: katalog_inspiracji@poczta.fm).

Będę czekała na odpowiedź ok. tygodnia.


Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

36 komentarzy:

  1. Masz rację Monia. Najwięcej barier powodują w nas ludzie, czasem bliscy nam, a często mało istotni w naszym życiu. Dajemy się wpędzić w kompleksy, wstyd i rezygnujemy z marzeń, bo jakaś często zawistna osoba podcina nam skrzydła. W pewnych kwestiach wiek może stanowić niewielkie ograniczenia, ale uważam dokładnie tak jak Ty. Sami stawiamy się na pozycji przegranego zanim nawet spróbujemy zawalczyć o siebie i swoje plany. Nie dajmy się. Napotkanych na swej drodze pesymistów potraktujmy szerokim uśmiechem. Nic ich tak nie zbija z tropu :). Słoiczki tworzysz piękne i cudownie wyczuwasz gust osoby, dla której powstaje. Uściski kochana ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie tyle co pesymiści ale ludzie nieżyczliwi, ci którzy nic nie robią zazwyczaj oceniają nas negatywnie i próbują nas przyhamować. Od takich trzeba uciekać jak najdalej.
      Dziękuję za te miłe słowa, odwiedzinki i życzę udanego wieczoru 😊

      Usuń
  2. Moniko bardzo mądrze napisałaś o życiowych barierach. Pasje, zainteresowania są ważną częścią naszego życia, nie warto z niej rezygnować bo komuś się ona nie podoba. Twoje słoiczki są doskonałym przykładem Twojej pasji do tworzenia i Twojego dobrego serduszka, bo starasz się obdarowanym dziewczynom sprawić radość.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem rezygnujemy z realizacji swoich zainteresowań, ponieważ uważamy, że to co robimy nie jest idealne. Porównujemy się z innymi i wydaje się nam, że nie dorównujemy im. I wpędzamy się w labirynt własnego błędnego myślenia.
      Nie wiem, czy mam dobre serce ale staram się.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  3. Bardzo spodobał mi się Twój post! :)

    Ps Akcja słoika z niespodzianką bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło. Mam naturę nieco filozoficzną i czasami lubię sobie podumać.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  4. Pięknie to wszystko napisałaś :) myślę, że w większości spraw wiek nie jest wyznacznikiem... osobiście uwazam, że są rzeczy na ktore ktoś może być za stary, ale to bardziej o samą biologię chodzi, jednak jeśli ktoś uważa inaczej, to jak najbardziej ok :) ja się w czyjeś życie staram nie wycinać :) ważne żeby czuć się dobrze samym ze sobą :) ja mam nadzieję ze nigdy nie będę za stara żeby zakładać spódnicę przed kolano ;) jakiś rok temu widzialam kobietę, na oko po 70, była ubrana odważnie, trochę rokowo, skorzana kutrka i spodnica, czerwone usta i male szpileczki- tak mi się spodobała, że aż ją zatrzymalam i powiedziałam, że pieknie wyglada 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiek w jakimś sensie chociażby w biologicznym (tak jak piszesz) nas ogranicza ale zawsze możemy znaleźć sobie taką przestrzeń, w której będziemy czuć się jak ryba w wodzie. Młodości nie zastąpimy - taki los ale każdy etap swojego życia możemy cudownie wykorzystać bez wprowadzania sobie sztucznych ograniczeń. Powtórzę jeszcze raz - ważne jest żeby żyć tu i teraz.
      Pozdrawiam i śle uściski:)

      Usuń
  5. O rajuśku słoiczek do mnie przybędzie :) jUŻ SIĘ CIESZE : ) !!! dZIĘKUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko go wykonam z wielka przyjemnością wysyłam go do Ciebie.
      Pozdrawiam pięknie:)

      Usuń
  6. Kochana, jesteś niesamowita! te słoiki są rewelacyjne ale to Twój zapał i ta szczerość sprawieniu komuś radości mnie zafascynowała! mało jest takich ludzi, jesteś rodzynkiem! :) a jeśli chodzi o ograniczenia to jak sie domyślasz, nie mam z tym problemu zwłaszcza w kwestii ubioru i to chcę przekazać na moim blogu, oczywiście z wiekiem nie wszystko jest już ... chciałabym użyć właściwego słowa, może dostępne, po pięćdziesiątce nie wyjdziesz w mini bo po prostu nie będzie to estetyczne a tylko narazisz się na śmieszność, każdy wiek ma swoje prawa, przywileje i ... ograniczenia, to nie znaczy, że powinnyśmy czuć się gorzej i się wycofywać. Nie! ważne, żeby znać swoje atuty, mocne strony i je wykorzystywać! Mądrość jest tu najlepszym doradcą :) A ty jesteś jeszcze młodziutka! :) ... ale jest jedno ograniczenie - zdrowie! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpieszczasz mnie tymi słowami. To tylko drobny gest.
      Tak jak piszesz - każdy wiek ma swoje prawa i ograniczenia. Bez względu jednak na wiek zawsze możemy dobrze wyglądać, rozwijać i zmieniać siebie, wspierać innych czy chociażby uprawiać sport. Po prostu żyć swoim własnym rytmem i nie ograniczać się tylko dlatego, że ktoś ma inne zdanie na ten temat. Przecież nie wszystko musimy robić spektakularnie.
      A zdrowie a właściwie jego brak może bardzo ograniczać każdego bez względu na wiek.
      Pozdrawiam Madziu:)

      Usuń
  7. Witaj ! Miałaś wspaniały pomysł z tymi słoiczkami - niespodziankami !!! Każdy słoiczek ozdobiony starannie i dopasowany do osoby - tak myślę.
    Widzę, że i ja, przeżywszy prawie pół wieku - dochodzę do podobnych wniosków. Widocznie taka kolej rzeczy, że trzeba trochę doświadczyć samemu, by dowiedzieć się, że życie mamy tylko jedno i nie należy przejmować się tym, co mówią inni. Ja też nie zamierzam dostosowywać się do jakiegoś tam "ogółu" ani też oceniać nikogo. Chcę żyć - tak jak sobie wymarzyłam, wymyśliłam i nie będę oglądać się wstecz ani tez myśleć, że mam już "tyle lat", więc może nie wypada robić tego czy tamtego - oczywiście w zgodzie ze swoim sumieniem. Dziękuję za ten inspirujący wpis. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w gronie moich nowych gości. Dziękuję za głos w dyskusji.
      Masz rację, że nie warto przejmować się tym, co mówią inni. Przynajmniej Ci małoznaczący w naszym życiu z wątpliwymi intencjami. Najczęściej też krytykują nas Ci, co nic nie robią. Podważają nasze umiejętności, zainteresowania itd. Sumienie, mądrość - ogólnie samoświadomość powinny być wyznacznikiem naszych działań.
      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  8. No właśnie! Kadego dnia myślę, że uświadami sobie jak Ważne jest nasze życie i myślę, ze ta świadomosc coraz częściej się pojawia. Ja staram się cieszyć kazdego dnia bo czas tak szybko ucieka....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas tak szybko przecieka między palcami, że warto bez względu na wiek szukać swojego miejsca w świecie i realizować swoje zainteresowania. Tyle aktywności przecież nie zna wieku. Im szybciej to sobie uzmysłowimy tym lepiej. Ty jesteś młodziutka i już to wiesz.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  9. Dopóki zdrowie dopisuje wszystko jest możliwe! Troche szkoda, że czas tak szybko leci a dorosłe życie sprawia, że zapominamy jak cudownie spątanicznymi i bez żadnych nieomal ograniczeń byliśmy jako dzieci czy bardzo młodzi ludzie. Nie chcę przez to powiedzieć, że życie bez żadnych ograniczeń jest dobre, ale nie popadajmy w skrajności ;)
    Na wszystkie kolejne, ekscytujące lata życia życzę Ci : " do przodu żyj, żyj kolorowo..!"
    Widzę, że pomysł z paczkami niespodziankami przybrał u Ciebie nową formę. Piękne te słoiki :))
    Pozdrawiam i życzę fantastycznych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ograniczenia są potrzebne a mi bardziej chodziło o takie wyimaginowane, sprawcami których są nam nieżyczliwi ludzie lub czasami my sami na skutek złych doświadczeń.
      Mi też brakuje tej dziecięcej spontaniczności i frywolności i braku wewnętrznego krytyka. ale to jest cena pewnie za dorosłość czy dojrzałość.
      Dziękuję za odwiedziny - pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
  10. Dopiero dowiedziałam się o tym słoiku. Cudowny pomysł!!!! Gdzie znajdujesz myśli ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W skarbnicy myśli - internecie. Cytaty, złote myśli, fragmenty piosenek, motywujące sformułowania to to czego szukam a czasami i sama wymyślam.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  11. Tyle myśli kłębi mi się w głowie po przeczytaniu Twojego posta, że nie wiem jak je ogarnąć. Mam już kilka dziesiątek lat za sobą, sporo dobrych i gorszych doświadczeń, ale ciągle chce mi się żyć. Z biegiem lat zmienia się mój stosunek do ludzi i do samej siebie. Więcej we mnie spokoju, tolerancji i wyrozumiałości. Odróżniam krytykę od krytykanctwa, prostotę od prostactwa, czarne od białego. Staram się żyć w zgodzie z własnym sumieniem i wybaczam sobie błędy, bo wiem, że mam do nich prawo. Ale nie założę już spódniczki mini i sukienki z głębokim dekoltem.Czas płynie, ja żyję, kocham, tworzę i kolekcjonuję codzienne radostki. Słoiczki pomysłowe, sercem wypełnione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, jak mi blisko do Ciebie. Tak wiele mi pasuje. Nic dodać nic ująć.
      A tak na marginesie mówiąc to dekolt i mini musi być czegoś wyznacznikiem...? I młodym nie we wszystkim dobrze. Samoświadomość siebie, sylwetki to podstawa.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  12. Wielkie brawa za wykonanie i pomysł! Trzeba być mega kreatywnym, by za każdym razem inaczej ozdobić słoik :)

    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w gronie gości. Dziękuję za te słowa i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  13. Przeżyłam już więcej niż pół wieku i nadal uważam, że mogę (i chcę) coś nowego zaczynać, czegoś nowego się uczyć. W strojach nigdy nie lubiłam ekstrawagancji, ale też nie ograniczam się ze względu na wiek. Kocham ludzi i cenię ich uwagi, ale jeśli ktoś próbuje mnie hamować lub wpędzać mnie w poczucie winy, nie odpłacam tym samym, tylko się odsuwam........i robię swoje. Nie znaczy to, że nie cenię sobie dobrych rad, te są zawsze mile widziane, byle nie za dużo tego było. Moja zasada, żyj i pozwól żyć innym. Najważniejsze, żeby być sobą i dobrze się czuć ze sobą. Mieć pasje, stawiać sobie cele i je osiągać. Wiek? hmmm, mogą kościska boleć i łupać w kręgosłupie.........ale jak się ma odskocznię, to i z tym można żyć. Słoiczki piękne, wszystkie, tak jak i idea obdarowywania. Wszystkiego dobrego życzę i pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że takiej artystycznej duszy podobają sie moje słoiczki.
      Odskocznia bardzo jest w życiu potrzeba na.
      Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego weekendu 😊

      Usuń
  14. Piękne słoiki i ciekawy pomysł na obdarowywanie i robienie przyjemności. Dając komuś ja też mam z tego radość. Często organizuję konkursy i może zrobię właśnie taki słoiczek np. Z ciasteczkami 😊❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w gronie gości. Dziękuję za miłe słowa.
      Fajny pomysł z ciasteczkami. Też robiłam ale obdarowywałam nimi najbliższych. Transport i niewłaściwe przechowywanie może przyczynić się do zepsucia produktu. Nie ryzykowałabym wysyłki.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  15. Trafnie napisane. Ograniczają nas opinie innych i reakcja na nie. Słoiczki pięknie udekorowałaś. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się to CO napisałaś i JAK to opisałaś... Doświadczyłam tego wszystkiego na własnej skórze - tworzyłam sobie sama ograniczenia bo usłyszałam coś od innych, nieświadomie przejęłam pewne wzorce zachowań, coś gdzieś sama sobie dopowiedziałam, dopisałam scenariusz na podstawie fałszywych założeń... Całe szczęście dotarło do mnie, że to donikąd nie prowadzi :) najtrudniej zacząć właśnie zauważyć ten moment tworzenia się ograniczeń. Tak samo miałam z żałowaniem czegoś co zrobiłam/nie zrobiłam, powiedziałam /nie powiedziałam, często rozpamiętywałam różne zdarzenia z przeszłości, a to przecież też nie ma sensu; obecnie uczę się, tego co opisałaś - że ważne jest TU i TERAZ.
    Twój post - oprócz tego, że skłania do refleksji i podzielenia się swoimi przemyśleniami - jest też bardzo motywujący; po przeczytaniu chce się zabrać za swoje pasje i je rozwijać :) po prostu ładujesz czytelnika pozytywną energią :)
    Podziwiam za pomysł ze słoikami!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za te słowa. Są one dla mnie niezmiernie ważne i cenne. Za tą "pozytywną energię" szczególnie dziękuję.
      Pozdrawiam i ślę same serdeczności:)

      Usuń
  17. Cudne te słoiczki :-)Idealne na prezent właśnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na prezent jak najbardziej ale dla tych osób, które docenią rękodzieło.
    Pozdrawiam wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń