poniedziałek, 10 lipca 2017

"Wysmażany syr" i letnia sałatka

Przepis a właściwie przepisy, które chciałabym dzisiaj Wam polecić należą do kategorii dań, których przygotowanie jest proste i szybkie a efekt bardzo smakowity. Pierwsze danie zaczerpnęliśmy z czeskiej regionalnej kuchni. Niedawno mieliśmy okazję być w Pradze i tam też mogliśmy spróbować tego specyfiku  - widniejącego w karcie pod nazwą "wysmażanyj syr". Mężowi zapachniało kulinarnymi wspomnieniami z czasów wypraw na słowackie góry. Tak więc po powrocie do domu postanowiliśmy odtworzyć to danie. Drugie danie to sałatka, która jest własną kombinacją smakową.



"Wysmażany syr"

Składniki:
*żółty ser
*jajko
*sól, pieprz, przyprawa nowalijka
*bułka tarta
*tłuszcz do smażenia

Wykonanie:
*ser kroimy w dość grube plastry
*następnie panierujemy go w rozmąconym jajku z przyprawami i w bułce tartej
*smażymy

 Letnia sałatka

Składniki:
*pęczek rzodkiewek
*1,5 kalarepy
*4 gruntowe ogórki
*pęczek koperku
*śmietana
*sól, cukier, pieprz do smaku

Wykonanie:
*rzodkiewkę, kalarepę i ogórki kroimy w kostkę
*siekamy koperek
*całość mieszamy ze śmietaną
*doprawiamy do smaku




ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości i obserwatorów.
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika

34 komentarze:

  1. Skusiłaś mnie tym serem, jutro będzie na obiad ;). Twoje propozycje powodują u mnie burczenie w brzuchu :). Mniam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego możesz podać pieczone ziemniaczki lub frytki. Mój mąż lubi duże porcje.
      Pozdrawiam w to burzowe popołudnie.

      Usuń
  2. Jak do Ciebie zaglądam , zawsze robię się głodna ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba dobrze...
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki 😊

      Usuń
  3. Smażony ser uwielbiam i często gości on na naszym stole, ale sałatka to dla mnie nowość, a wygląda mega smakowicie, więc zabieram przepis. Cmok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią oddaję przepis.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  4. Hmmm, aż dosłownie poczułam zapach tego sera.......wygląda bardzo apetycznie. Na pewno spróbuję. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. Smak wyborny.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  5. Przypomniałaś mi ten smak.Bardzo, bardzo dawno temu też smażyłam żółty syr. Potem nadszedł czas smażonego camemberta z żurawiną, ale dzięki Tobie wrócę do żółtego. Dzięki za przypomnienie. Świetny sposób podania sałatki.Kupuję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie sprzedaję tylko oddaję z wielką chęcią.
      Camembert też smażyłam i podawałam z żurawiną - też jest fajny.
      Pozdrawiam i dzięki za odwiedziny 😊

      Usuń
  6. Yuuum, jadłabym! *.*
    Robisz baaaardzo ładne zdjęcia - strasznie trudno jest uwiecznić jedzenie, szczególnie to smażone, żeby wyglądało tak apetycznie jak w rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że tak myślisz. Ale daleko mi do np. Justyny Pisz. Ona to robi cudowne zdjęcia.
      Witam Cię w gronie gości. Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Ja w takim wydaniu jadłam ser bryndza i też było bardzo dobre :-) Z serem żółtym nie eksperymentowałam ale spróbuję. Uwielbiam takie sałatki że świeżych warzyw. Eksplozje smaków zaserwowalaś.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bryndzą nie jedliśmy ale chętnie kiedyś spróbujemy.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam baaardzo serdecznie 😊

      Usuń
  8. Uwielbiam ser i dziekuje za przepis wyglada bardzo smacznie
    Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny ten syr i pięknie podany :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  10. Bardzo fajny pomysł na ser. Nigdy tak go nie podawałam, a teraz na pewno wypróbuję. Do letniej sałatki idealnie pasuje.
    Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego.
      Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  11. Nie jadłam a wygląda zachęcająco, jak schabowy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj, widząc te pyszności, zaczęło mi burczeć w brzuchu ;) pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie pozostaje Ci nic innego - jak iść do kuchni i usmażyć sobie ser.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  13. Ciekawe jak to smakuje.Generalnie czeska kuchnia jest jak dla mnie okropna. Doświadczyłam tego w ubiegłym roku na wyjeżdzie. Nie miałam co jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi ser jest pyszny. My byliśmy na wycieczce i w hotelu podawali przyzwoite jedzenie. Nie miałam jedna możliwości spróbowania ich knedli. Mnogość fast food -ów mnie zaskoczyła.
      Pozdrawiam i życzę milej nocki 😊

      Usuń
  14. Jak byłam mała mama mi taki robiła - był fantastyczny:) Uwielbiałyśmy go z moją siostrą ! :)
    Fajnie było sobie przypomnieć ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaki dzieciństwa to jest to. Tak często zapominamy o tym.
      Pozdrawiam ciepło 😊

      Usuń
  15. Moja babcia taki robiła;)Co prawda teraz za bardzo nie mogę takich rzeczy, ale za jakiś czas...pozdrawiam wakacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki. Również pozdrawiam 😊

      Usuń
  16. Uwielbiam, zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie czekaj. Dzisiaj.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  17. Kiedyś często robiłam smażony ser, ale od pewnego czasu jakoś odszedł w odstawkę. ;) Może czas znów zaszaleć. ;)

    OdpowiedzUsuń