poniedziałek, 17 lipca 2017

Jak samodzielnie zrobić drabinę i do czego ją wykorzystać

Wreszcie ją mam. Co ? - drabinę. Zawsze o niej marzyłam. Nie chciałam jednak jej kupować. Postanowiłam wraz z mężem, że wykonamy ją zupełnie sami. I tak też się stało. 
Dla zainteresowanych podaję materiały, jakie były nam potrzebne do jej stworzenia:

*3 kije do łopaty długości 130cm
*8 drewnianych kołeczków
*klej do drewna
*szlifierka oscylacyjna lub papier ścierny
*piłka do drewna
*wiertarka
*sznurek

DRABINY WE WNĘTRZACH


Wykonanie:

DRABINY WE WNĘTRZACH

*jeden z kijów dzielimy na cztery kawałki dł. 30 cm (zostanie Wam niewielki odpad)
*następnie w każdym kawałku nawiercamy otwory
*w dwóch pozostałych kijach również nawiercamy 4 otwory w odległości 20cm - 28cm - 28cm - 28cm
*otwory wypełniamy klejem i umieszczamy w nich drewniane kołeczki
*łączymy z drugim kijem
*sznurkiem związujemy drabinę u góry i na dole, żeby klej dobrze się związał i połączył obie części

DRABINY WE WNĘTRZACH

Uwagi:
*szczebelki mogą być wykonane z kija o mniejszej średnicy
*ja swoje łączenia trochę zakamuflowałam płóciennymi kokardkami

DRABINY WE WNĘTRZACH

DRABINY WE WNĘTRZACH

DRABINY WE WNĘTRZACH

DRABINY WE WNĘTRZACH

DRABINY WE WNĘTRZACH

Temat drabiny i nadawania jej drugiego życia może i już przebrzmiał lub stał się nawet oklepany ale ja się bardzo cieszę z mojego nowego mebelka. U mnie drabina stała się elementem dekoracyjnym. Jak sami widzicie wykorzystałam stare płótno, z którego zrobiłam wstążeczki na łącznikach i kilka elementów takich jak stary klucz, drewniane serduszka czy dzisiaj zrobiony wianek i bukiecik lawendy. Całość jak dla mnie prezentuje się bardzo designersko. 
Jeśli ktoś z Wasz zapragnie sprawić sobie tego typu mebel, to chciałabym Wam pokazać kilka przykładów na to:  jak można zaaranżować pojedynczą drabinę we wnętrzach. Tak prosta konstrukcja składająca się dosłownie z kilku elementów może być półką, regałem, oświetleniem, baldachimem, kwietnikiem czy wreszcie wieszakiem. Tak naprawdę to od Was i Waszej kreatywności zależy jakie nadacie jej znaczenie.


 Źródło zdjęć: 1, 2, 3, 4, 5, 6


Źródło zdjęć: 7, 8, 9, 10, 11, 12

Jak Wam się podoba wykorzystanie drabiny - zwykłego użytkowego przedmiotu w domowych przestrzeniach?



Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)


50 komentarzy:

  1. Dziękuję za inspirację- tym samym mój balkon się doigra... Pozdrawiam :)<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Balkon na pewno będzie zadowolony.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Wow, jakie fajne wykonanie. Aż mnie kusi na taką, tylko gdzie ja ja postawię🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce na pewno się znajdzie.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  3. Super inspiracje!

    Pozdrawiam serdecznie!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne inspiracje! Podoba mi się taka drabina z ręcznikami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie i pozdrawiam wakacyjnie ☀

      Usuń
  5. Mi też się zawsze podobały :) Gdybym tylko miała na nią miejsce, już by stała. Świetny tutek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  6. Ależ jestem zachwycona!!! Jest świetna. I prezentuje się wspaniale!!
    uściski wakacyjne ślę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za te miłe słowa.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  7. Świetna i jaka piękna dekoracja :)
    Mistrzostwo.
    Uściski gorące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Jest mi z tego powodu bardzo miło.
      Ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Witam w gronie gości. Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Pomysł przedni, podoba mi się bardzo rozwiązanie z książkami :) Jeszcze raz dziękuję za słoik, jest rewelacyjny i pozytywnie zakręcony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszka. Jak widzę, słoik dotarł. Cieszę się, że Ci się podoba. Jest inny od pozostałych - bardziej biżuteryjny.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  10. Ojeju bardzo mi się podoba *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w gronie nowych gości.
      Dziękuję za słowa uznania.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Właśnie uświadomiłaś mi, że chcę mieć w domu drabinę... :) taką przerobioną na dekorację, stojak albo coś podobnego - Twój pomysł jest BARDZO inspirujący :) Gdyby nie to, że moje mieszkanie ma 37 metrów i zaraz muszę zmieścić jeszcze łóżeczko i dziecięce akcesoria to pewnie już zaczęłabym szukać materiałów na swoją drabinę ;) przy następnym mieszkaniu na pewno coś takiego uwzględnię! Fajnie, że podzieliłaś się swoim pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 37 m niczemu nie przeszkadza. Drabina może być mniejsza, podwieszana.
      Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Drabina fantastyczna!
    Nie wiem czy bym sama zrobiła taką - pewnie mój ukochany pewnie umiałby taką zrobić...
    Podoba mi się cała stylizacja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się za nią sama nie zabrałam. Została stworzona wspólnie z mężem. Radość i satysfakcja z jej wykonania jeszcze większa.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  13. Moniko jestem pod wrazeniem :)
    Dziekuje za wspanialy pomysl tez szukam takiej drabiny, kupic nie chce bo bardzo drogie!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że mogłam w jakiś sposób Ci pomóc. Koszt naprawdę niewielki.
      Pozdrawiam wakacyjnie:)

      Usuń
  14. Mnie się takie drabiny od dawna podobają :) A Twoja jest świetna ! Bardzo fajny patent z tymi kijami do łopaty. Taką drabinę można ciekawie wykorzystywać dekoracyjnie. Twoja aranżacja jest super. Drabina idealne miejsce na cotton balls.
    Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na dodatek jest lekka. Naprawdę polecam.
      Dziękuję Justyna za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  15. Drabina jako dekoracja, świetlik, albo wieszak na koszyczki/ręczniki to dobre rozwiązanie! Masz uroczy mebelek i naprawdę przedstawia się cudownie! Pasuje do salonu, przedpokoju, łazienki czy pokoju dziecka ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ogrodu myślę, że też.
      Dzięki za odwiedziny - pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Fajna ta Twoja drabina. Świetny pomysł i super dekoracja.Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za te miłe słowa.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
  17. Bardzo inspirujący post. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło.
      Pozdrawiam wakacyjnie:)

      Usuń
  18. Monika, dla mnie rewelacja... Kapitalny pomysł na dekorację.
    Ściskam i oglądam co Ty tutaj wyrabiasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie. Miło mi Cię będzie gościć u siebie. Oglądaj ile chcesz.
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  19. O ramy! Leż pięknie CI to wyszło!!! Uwielbiam takie melanholijy i delikatny klimat :* Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  20. No i proszę dla chcącego nic trudnego :) Piękna aranżacja, na pewno możesz wykorzystać ją w każdym swoim wnętrzu. Super inspiracje też znalazłaś :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - drabina może wędrować po naszym domu.
      Dziękuję za odwiedzinki - ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  21. Super pomysł! Mnie osobiście bardzo podobają się takie drabiny (a jeszcze bardziej półki)Może kiedyś ja też sobie zrobię coś takiego? Na razie w naszej ciasnocie nie bardzo miałabym gdzie ją postawić:) Pozdrawiam
    P.S. Dziękuję za ostatnią nominację, jak "się ogarnę" to się nią zajmę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie - jak bardzo będziesz chciała, to uda Ci się taką półkę zrobić.
      Z niecierpliwością czekam na Twoje odpowiedzi w ramach nominacji.
      Pozdrawiam wakacyjnie ☀

      Usuń
  22. Super się podoba! :)) Jest rewelacyjna!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa. Jest to dla mnie bardzo ważne.
      Pozdrawiam wakacyjnie ☀

      Usuń
  23. Świetne pomysły na nietypowe wykorzystanie drabiny :) Bardzo mi się podobają i na pewno skorzystam z nich, ponieważ brakuj mi miejsca na trzymanie drobizagów, z taka drabina będzie idealny rozwiązaniem. A do tego nie zajmuje dużo miejsca! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając Ciebie z postów na pewno coś oryginalnego wymyślisz.
      Ściskam mocno:)

      Usuń
  24. Świetna! Wspaniale, że pokazałaś jak prosto ją zrobić. Sama się szykuję powoli do zrobienia drabiny, bo mam takie miejsce w pokoju, że tylko drabina mi tam pasuje :)

    OdpowiedzUsuń