niedziela, 27 sierpnia 2017

Chleb z dodatkami

Witajcie!

Dom między innymi kojarzy mi się z przygotowywaniem posiłków, pieczeniem, robieniem przetworów na zimę. Dom to miejsce przesycone zapachami ziół, warzyw, domowych obiadów oraz pieczywa. W piątek  testowałam kilka przepisów. Jednym z nich chciałabym się z Wami dzisiaj podzielić.  Jest to przepis na chleb z dodatkami. Mi i mojej córce bardzo smakuje. Wystarczy go posmarować masłem. Ja jem go bez niczego.



Składniki:
*300 g mąki
*300 ml ciepłej wody
*7 g suszonych drożdży
*1/2 łyżeczki soli
*2 łyżki sezamu lub słonecznika
*2 łyżki siemienia lnianego
*1/2 szklanki żurawiny



Wykonanie:
*mieszamy ze sobą mąkę, sól, nasiona, żurawinę i wodę do uzyskania jednolitej masy
*w miseczce przykrytej ściereczką odstawiamy ciasto w cieple miejsce na ok. 1 - 1,5 godz.
*po upływie sugerowanego czasu ciasto wykładamy na stolnicę i wyrabiamy rękoma
*ciasto umieszczamy w formie wcześniej wysmarowanej olejem 
*odstawiamy do wyrośnięcia na około 15 min.
*wkładamy do zimnego piekarnika
*pieczemy w temp. 180 stopni około 50 min.


Uwagi:
*ja do ciasta dodałam rodzynki i żurawinę


W kolejnej odsłonie przedstawię Wam przepis na kolejny chleb.

ŻYCZĘ SMACZNEGO:)


Pozdrawiam Was wszystkich 
z bliska i z daleka, 
młodych i nieco starszych, 
 pozostawiających komentarze  i tych, którzy tego nie robią (sama kiedyś byłam milczącym obserwatorem).
Przesyłam Wam same serdeczności
Monika:) 

40 komentarzy:

  1. Ale zrobiłaś mi apetyt na domowy chlebek. Przede mną ostatni tydzień wakacji, więc wypróbuję ten przepis. Zdjęcia piękne : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest prosty i inny od proponowanych na rynku. Życzę smacznego.

      Usuń
  2. Ależ apetycznie wygląda ten chlebek! Muszę powrócić do zarzuconej przed rokiem tradycji wypieku domowego pieczywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapragnęłam sama piec chlebki.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Nigdy nie piekłam chleba! Zawsze wydawało mi się, że to wyższa szkoła jazdy. Te zakwasy chlebowe, ciasto drożdżowe i jego wyrabianie... Twój przepis mnie zaciekawił, bo nie wydaje się tak trudny. Skopiuję sobie "na potem":)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis rzeczywiście nie jest trudny ale smak tego chleba tez jest inny.
      Kopiuj ile chcesz. Ważne, żeby Ci smakował.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Super <3 Uwielbiam domowy chleb, a szczególnie właśnie taki, z mnóstwem dodatków, wtedy tylko troszkę zimnego masła na wierzch i nic innego do szczęście nie jest potrzebne :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie tak jak piszesz.
      Pozdrawiam i ślę uściski:)

      Usuń
    2. Wygląda bardzo apetycznie, wypróbuję! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. To życzę smacznego.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Zdecydowanie preferuję właśnie taki chlebek z dodatkami :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Rozumiem, że jest na mące pszennej, a można uzyć innej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie piekłam na innej mące. Spróbować zawsze warto.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  7. Droga Moniko:) ten chleb wyglada apetycznie, musze wyprobowac
    Dziekuje za przepis i cieplo pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo.
      Pozdrawiam Cię równie serdecznie.

      Usuń
  8. A wiesz,że zrobiłaś mi niezły apatyt tym chlebem? Tego mi teraz trzeba;)Dziękuję za przepis, wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  9. nic nie dorównuje domowemu chlebowi!,a ten z dodatkami to rarytas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chleb z dodatkami to alternatywa do codziennego pieczywa.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Ja tez lubię chleby z dodatkami, szczególnie z żurawiną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żurawina dla mnie też jest ulubionym dodatkiem.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Zapachniało dzieciństwem :) Ja czasem piekę bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To poproszę przepis na bułki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Lubię piec chleb - bo zazwyczaj jest bardziej świeży niż te sklepowe - szczególnie na drugi dzień :) a poza tym mogę w niego wrzucić co chcę :) i tak jak Ty jeść tylko z masłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczenie chleba chyba stanie się moim rytuałem. Swojskie pieczywo bez polepszaczy to jest to.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Nie ma jak domowy chlebek ! Zawsze smakuje wybornie i jak pachnie. Zapach pieczonego chleba w domu to jest to ! Twój chlebek wygląda wybornie, świetny pomysł z dodaniem żurawiny.
    Pozdrawiam ciepło i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest cudowny. Uwielbiam.
      Pozdrawiam i ślę uściski.

      Usuń
  14. Ach Moniko- uwielbiam chleb z dodatkami, kupuję na co dzień zmieniając gatunki i też jem bez niczego, chyba że cieniutko masełkiem od czasu do czasu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio nie mogę jeść masła. Ale swojski chleb to jest to.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  15. Ja chętnie bym się skusiła, ale oprócz mnie nikt by go nie zjadł ze względów takich, że dodatki w chlebie są "blee" .. a sama bym całego chleba nie zjadła :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz zrobić z połowy porcji.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Ja mam przepis na chleb z płatków owsianych. Uwielbiamy go, Ale jakoś się złożyło że od dawna go nie piekłam. Twój przepis zapisuje w swoim kajeciku :). Na pewno wykorzystam. Buziaki Moniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To poproszę o ten przepis.
      Pozrrawiam ciepło.

      Usuń
  17. Wygląda bardzo apetycznie, muszę spróbować go zrobi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności.

      Usuń
  18. Ja już widzę taki chlebek z białym serkiem :) mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja od prawie miesiąca nie jem produktów mlecznych. Tęsknię np. za serkiem.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Ciekawy przepis, mi nigdy chlebki nie chcą wychodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj ten. Będziesz zaskoczona.
      Pozrrawiam.

      Usuń