środa, 30 sierpnia 2017

Chleb rozmarynowy

Tak spodobało mi się pieczenie chleba, że pewnie ta czynność wejdzie na stałe do moich zadań. Zapach pieczonego chleba przynajmniej dla mnie jest cudownym węchowym doznaniem. A jego smak i świadomość, że nie ma w nim polepszaczy są bezcenne. Dlatego dzisiaj kolejny przepis na chleb, tym razem rozmarynowy. 


Składniki:

*10 dag drożdży

*2 i 3/4 szklanki ciepłej wody 
1 kg mąki
*1 łyżka cukru
*4 łyżeczki soli
*oliwa do wysmarowania formy
*suszony rozmaryn



Wykonanie:
*mieszamy ze sobą mąkę, sól cukier
* kruszymy drożdże i zalewamy je ciepłą wodą
*rozczyn wlewamy do miski, w której były suche produkty i wyrabiamy 
*odstawiamy ciasto w cieple miejsce w miseczce przykrytej ściereczką do wyrosniecia
*ciasto wykładamy na stolnicę i wyrabiamy rękoma
*ciasto umieszczamy w formie wcześniej wysmarowanej olejem 
*ponownie odstawiamy do wyrośnięcia 
*przed włożeniem do piekarnika posypujemy odrobiną soli i rozmarynem oraz smarujemy wodą
*pieczemy w temp. ok. 180 - 200 stopni do upieczenia (ok. 40 min.)


Uwagi:

*sugeruję, żeby do ciasta dodać 4 łyżeczki soli
*podobny chleb zrobiłam na mące orkiszowej z dodatkiem nasion słonecznika i sezamu (jednak nie był już taki smaczny)
*do chleba można podać swój smalczyk


Przepis zaczerpnęłam od babiego domu

ŻYCZĘ SMACZNEGO:)


Pozdrawiam Was wszystkich 
z bliska i z daleka, 
młodych i nieco starszych, 
 pozostawiających komentarze  i tych, którzy tego nie robią (sama kiedyś byłam milczącym obserwatorem).
Przesyłam Wam same serdeczności
Monika:) 

11 komentarzy:

  1. ale mi smaka narobiłaś! a tu taka późna godzina... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy tylko zebrać produkty i piec.
      Smacznego.

      Usuń
  2. Bardzo jestem ciekawa takiego chlebka :)
    Jak zawsze pierwsza do jedzenia ... hihihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz rozmaryn to ten chleb przypadnie Ci do gustu.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Uwielbiam rozmaryn! Aż mi zapachniało tym chlebem ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo smakuje - polecam.
      Pozdrawiam i ślę uściski.

      Usuń
  4. Muszę koniecznie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń