poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Żaglówka z tkaniny

Witajcie:)
Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować wykonanie żaglówki z tkaniny. Inspiracją do wykonania tej dekoracji stała się wyprawa do Szczecina na słynne The Tall Ships Races 2017. Wycieczka jak najbardziej udana. Ale o niej napiszę trochę później. 


Do przygotowania żaglówki będą potrzebne następujące materiały:
*dowolna tkanina
*sznurek
*deseczka
*klej na gorąco
*igła z nitką lub maszyna do szycia
*zwykłe nożyczki i nożyczki z ząbkami
*zawieszki marinistyczne
*materiał do wypełnienia poszczególnych części
*patyk


Wykonanie:
*z tkaniny wycinamy stateczek, maszty oraz małe chorągiewki
*wszystkie części zszywamy po lewej stronie 
*poszczególne elementy przewracamy na prawa stronę i wypełnimy np. materiałem poduszkowym
*w kadłubie umieszczamy patyk
*zszywamy otwory
*przyklejamy żagle oraz sznurek 
*do sznurka przyklejamy wcześniej wycięte ząbkowanymi nożyczkami chorągiewki
*przyszywamy zawieszki



 To moja pierwsza tego typu dekoracja zainspirowana regatami. Myślę, ze wkrótce powstaną następne.





A teraz słów kilka o wycieczce. 
W sobotę - 05.08.2017r. wraz z mężem udaliśmy się na wycieczkę do Szczecina specjalnie po to, by uczestniczyć w zorganizowanym już trzeci raz finale regat The Tall Ships Races 2017. Wcześniej tego typu impreza była organizowana w latach 2007 i 2013. Monstrualne żaglowce, piaskowe rzeźby, koncerty orkiestr dętych wpłynęły w sposób zasadniczy na klimat tego miejsca. Dodatkowo rejs tramwajem oraz zwiedzanie starego miasta i podziwianie pięknej architektury sprawiły, że wyprawa ta na długo pozostanie w naszej pamięci. Uwieńczeniem naszego pobytu było wysłuchanie kilku utworów wykonanych przez gwiazdę wieczoru Andrea Bocelli. Z żalem żegnaliśmy to piękne miasto. 
I na koniec jeszcze kilka ujęć ze Szczecina.





 Jak bardzo prawdziwe stają się te słowa - "cudze chwalimy - swego nie znamy". 




I jak Wam się podoba?


Witam stałych i nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Jest to dla mnie bardzo ważne, że tu ze mną jesteście.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

ps. Przypominam jeszcze o moim urodzinowym candy. Przyjęcie cały czas trwa. Przy stole czekają miejsca. 



45 komentarzy:

  1. Żaglowka wyszła cudownie, aż mnie zatkało. A zdjęcia pokazałaś takie cudowne, że ja nie mam już co pokazywać🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co Ty! z Twojej perspektywy będzie to zupełnie inaczej wyglądać. My byliśmy tylko jeden dzień.
      Dziękuję za miłe słowa - pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Jestem zachwycona tą łódką _ pięknie wygląda i się komponuje z innymi dodatkami !
    Uwielbiam białe dekoracje|!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię płócienne, jasne dekoracje.
      Dzięki za te słowa.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Bardzo interesująca dekoracja! Zdjęcia świetne ale najbardziej zazdroszczę Ci tego występu! Uwielbiam jak śpiewa Andrea Bocelli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety całego koncertu nie słyszałam. Obserwowałam na bilbordzie. Przy scenie były takie tłumy, że trzeba było uciekać.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Śliczna i z klimatem! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Monia, ten stateczek jest boski. Choć do morza mi daleko to zapragnęłam mieć odrobinę takiego klimatu u siebie. Po prostu mnie zaczarowałaś tą dekoracją. Buźki;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle miłych słów.
      Pozdrawiam i ślę serdeczności 🍀

      Usuń
  6. Bardzo ładnie Ci to wyszło - ja ostatnio myślałam co mogę zrobić z patyków, myślałam o żaglówce, ale na to nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaglówka z patyków może być całkiem fajna. Ja spróbowałabym coś z nich zrobić.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  7. Żaglówka wyszła bardzo fajnie !!! Nigdy nie byłam na Zlocie Żaglowców w Szczecinie, a nie mam tak daleko. W tym roku w tym samym czasie byłam w Gdańsku. Pozdrawia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj - to kolejnym razem musisz się tam wybrać. Jest naprawdę spektakularne.
      Pozdrawiam ciepło 😊

      Usuń
  8. cudna ta żaglówka:)a wypad udany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo udany. Choć zmęczenie dało się we znaki. Nie umiem spać w autobusie a do morza mam kawałek.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  9. ojejciu Moniko - przepięknie Ci to wyszło, piękny żaglówka
    A za foty ze szczecina wielkie dzięki, to jest magiczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba. Miło mi.
      Pozdrawiam i dziękuję:)

      Usuń
  10. Żaglówka śliczna, fotoreportaż cudowny, koncertu "zazdraszczam" ( chyba zaraz włączę płytę na pocieszenie).Napisałaś, że cudze chwalimy a swego nie znamy. Masz absolutną rację. Mamy piękne zakątki, super imprezy więc naprawdę warto z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe odwiedzinki. W tym roku byłam już w Szklarskiej Porębie, Wrocławiu i w Szczecinie na jednodniowych wycieczkach. Udało mi się też pojechać do Pragi i Liberec (ale to już na 3 dni). Polska jest naprawdę piękna i warto ją zwiedzać.
      Pozdrowionka wielkie:)

      Usuń
  11. Piękna żaglowka, ja mieszkam w Szczecinie więc miałam na bieżąco te cudne widoki od wtorku po drodze do pracy i z pracy. Masz rację impreza przecudna i naprawdę było co oglądać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczta dla oczy tylko tłumy i wesołe miasteczka nie są dla mnie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Świetny pomysł na ozdobę, szczególnie dla fanów żeglarstwa! Znam taką jedną, dla której byłby to prezent idealny. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że mogłam cię zainspirować.
      Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Żaglówka śliczna, piękne zdjęcia! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za te słowa. Bardzo mi miło to przeczytać.
      Również pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  14. Statek jest śliczny, fajnie tak przemycić sobie troszkę morza do domku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wpadłam w taki morski wir. Kolejne dekoracje już powstały. Pokażę je wkrótce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Pomysłowa dekoracja i pięknie wykonana. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze przypadła Ci do gustu.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Wspaniała dekoracja :) podoba mi się jej prostota i ograniczenie kolorków. Świetne :)
    Zdjęcia też super, słyszałam o tej imprezie, ale dopiero Twoje fotki pokazały mi, że to naprawdę wielkie wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście bardzo duża impreza, gromadzący prom ludzi. Aż czasami to przerażało.
      Pozdrawiam serdecznie ☺

      Usuń
  17. Wspaniały pomysł i świetne wykonanie :)
    Jestem zachwycona przepięknymi zdjęciami. Uwielbiam kompozycje :)
    Pozdrawiam Moniczko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Żaglówka świetna ! Słyszałam że impreza była świetna. Po Twoich zdjęciach to doskonale widać. Ja 5.08. wyruszyłam w dół Polski, czyli Zakopane-Tatry :))
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też piękny rejon. Szczecin - impreza, której nie da się zapomnieć.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  19. Super żaglóweczka! Taka wakacyjna ozdoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge on the topic of unexpected feelings.

    OdpowiedzUsuń